הילה הויזמן משחררת סינגל חדש ומספרת על השיר החדש, המוזיקה, המשחק – והדת

הילה הויזמן, שחקנית ומוזיקאית דתיה תמיד כיוונה גבוה ועכשיו היא משחררת את הסינגל השני שלה - "ורוד" בליווי קליפ חדש בו משתתפות גם חברותיה - הקונדיטורית ״הורודה״ אור שפיץ ומשפיענית הרשת מיה דגן. פגשתי את הילה לראיון אישי על השיר החדש, המוזיקה, המשחק והדת.

הילה, את גדלת בבית מסורתי דתי ואז בגיל 14 גילית את עולם המשחק והמחזות הזמר. ספרי קצת על זה.

גדלתי בבית מסורתי דתי, למדתי בבית ספר דתי מכיתה א' עד י״ב למדתי רק עם בנות בכיתה וזו הייתה חוויה מאוד מגבשת, עד היום חלק מהחברות הכי טובות שלי הן כאלה שלמדו איתי בבית הספר.

כל בוקר היינו מתחילות בתפילה, ואפילו אני זוכרת את התפילות בהן הייתי חזנית. הייתי חניכה בבני עקיבא.

בכל המסגרות שהייתי הופעתי בהן כל זמן. בטקסים בבית ספר, בסלון בבית מול המשפחה. פתאום גיליתי שיש אודישנים ללהקת נוער בתל אביב והשאר היסטוריה. עולם המשחק והשירה נתן לי עוד מקום לביטוי אישי. פתאום מצאתי עוד מקום בו אני מרגישה שייכת, מין בית שני כזה, שהרגיש לי מאוד בטוח. יכולתי להיות מי שאני בלי להתנצל ובעולם הזה של הבמה גיליתי את הייחודיות שלי.

איך ההורים שלך קיבלו את הרצון שלך לשחק?

ההורים שלי לגמרי תמכו בי. אמא שלי הייתה באה לקחת אותי מהחזרות ב-22:00 בלילה כדי שאני אוכל להמשיך ולהתמיד. כן, יחד עם זה גם היה חשוב להם שאני אמשיך ואשקיע בלימודים ושזה לא יהיה הדבר היחיד שאעשה. אמנם אם תשאל אותם היום כנראה היו מעדיפים שאהיה ד״ר (להילה שלוש אחיות – שתיים מהן רופאות ואחת עורך דין -נב"א) אבל מה שנקרא, אין להם יותר ברירה…

הילה הויזמן. צילום: יחצ, מתוך הקליפ
היום כשאת מוציאה את השירים שלך נשאר משהו מהילדה שגדלה בבית כנסת?
- פרסומת -

בשירים שלי אני מנסה להכניס כמה שיותר שמחה, והודייה וחיבור לערכים היפים שעליהם גדלתי. ורוד מדבר על חשיבה חיובית, להעריך את הטוב שבחיינו, להסתכל פנימה ולחגוג את הטוב. אולי הז'אנר המוזיקלי הוא פופ אבל המסרים בשירים הם בסופו של דבר הערכים עליהם גדלתי.

את מאמינה שניתן לשלב בין העולם הדתי לחילוני?

חד משמעית אני מאמינה שכל אחד מוצא את הדרך שלו, יש אינסוף דוגמאות גם בתעשיית המוזיקה וגם בתיאטרון ששומרים שבת ומנהלים אורח חיים דתי לצד קריירות מצליחות.

איך נוצר הפרויקט המוזיקלי שלך שממנו יוצא השיר החדש ״ורוד״?

אני כותבת מגיל קטן ושנים היה לי את החלום להוציא שירים שלי. ופתאום עכשיו בתקופה הזאת של הקורונה וכל הביטולים של עולם התיאטרון הרגשתי שזה זמן שלי להגשים את החלום הזה. חזרתי לטקסטים שכתבתי , צלצלתי לחברים מוכשרים והתחלנו להיפגש ולגבש את השירים .

השותפים שלי ביצירה ובכתיבה הם בעלי, המוזיקאי רמי אוסרווסר ואיתו גם כפיר אפשטיין, דורון מדלי ושי ברנדר. היום יש כבר אלבום שלם שמחכה לצאת ואני מאוד מתרגשת.

הילה הויזמן. לראות את החיים בשמחה ולראות אותם באור ורוד וחיובי. צילום: יחצ, מתוך הקליפ
על מה מדבר השיר החדש?

ורוד הוא השיר הראשון שנכתב מתוך האלבום שעומד לצאת. הוא שיר שכל המטרה שלו היא לעשות טוב על הלב. כתבתי אותו מתוך המקום האישי שלי, של לאהוב את עצמי כמו שאני , בלי לשפוט וללכת עד הסוף עם החלומות שלי. הצורך לכתוב כזה שיר בא מתוך חוויות שעברתי בשנים האחרונות שנתתי לסביבה הרבה פעמים להשפיע עליי. ואז פתאום הגיע הקורונה והיה שקט כזה שאיפשר לי להקשיב לעצמי, בלי לשמוע את הרעשים שבחוץ שהרבה פעמים היו מערערים אותי. ורוד הוא תזכורת לכל אחד מאיתנו ללכת אחרי הלב ואחרי החלומות שלנו ולא לתת לאפחד להוריד אותנו.

איך את משלבת בין קריירת המשחק למוזיקה?

מבחינתי זה ממש כיף לשלב בין כל העולמות , ולכל עולם יש את הקסם שלו.

כשאני באה לתיאטרון יש משהו פחות חשוף כי אני משחקת דמות וגם אם אני שרה אני שרה בתור הדמות ולא בתור הילה.וכשאני מופיעה עם השירים שלי זה הרבה יותר חשוף אני מספרת את כל הרגעים הכי אישיים ואינטימיים שלי מבלי לדעת איך זה יתקבל. אין פה דמות ששומרת עליי, זאת אני על הבמה, בלי מסכות.

משפט לסיום לקוראים שלנו –

אל תחכו למשברים בשביל להגשים חלומות ותראו את החיים בוורוד. ניפגש בהופעות.