הימין: פרץ צריך לפנות את כיסאו ולא את הבית בחברון

תגובות חריפות בימין וקריאות להתפטרות שר הביטחון עמיר פרץ, בעקבות החלטתו לפנות את 'בית השלום' בחברון.

טולי פיקרש 11/04/2007

תגובות חריפות בימין וקריאות להתפטרות שר הביטחון עמיר פרץ, בעקבות החלטתו לפנות את 'בית השלום' בחברון. ח"כ זבולון אורלב אמר כי "פרץ צריך לפנות את כיסאו ולא את הבית בחברון". לדבריו, "אין שום סיבה שבית שנקנה בעיר האבות באופן חוקי, יפונה מיושביו רק בגלל המאבק על 'בית המריבה' של מפלגת העבודה בשכונת התקווה. שר הביטחון לא הציע עד היום שום נימוק משכנע מדוע לא יאושר אכלוס המבנה שעל גגו נמצאת דרך קבע עמדה צבאית".

ח"כ אפי איתם קרא לראש הממשלה אהוד אולמרט לעמוד בהתחייבותו שניתנה לי לפני כשבועיים בכנסת ולמנוע את פינוי 'בית השלום' בחברון. "ההחלטה על אישור ההתיישבות בבית, שנרכש כחוק, היא בסמכותו הבלעדית וברגע זה מנהיגותו עומדת למבחן. הציבור ייווכח האם בממשלה הזו מכהן ראש הממשלה או שמה שנותר ממנה הוא הזנב של פרץ, המכשכש בממשלה כולה", הדגיש איתם.

- פרסומת -

ח"כ הרב יצחק לוי התייחס להחלטת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שלא לפנות לאלתר את המתיישבים מהבית בחברון ואמר כי "תאוותו של עמיר פרץ לגרש יהודים מביתם כדי לזכות בנקודות פוליטיות בפריימריז מעבירה אותו על דעתו וגורמת לו לסלף את העובדות ולחטוא באי אמית אמת".

ח"כ אורי אריאל אמר כי "מה שלא מעז פרץ לעשות לערבים, מאף צד של הקו הירוק, הוא מעז ממניעי אפליה וגזענות לעשות ליהודים מתנחלים" והוסיף כי "כסות החוק הייתה תמיד מפלטו האחרון של הנבל".

ח"כ עתניאל שנלר אמר כי "במקום להזמין חברת הובלות שתפנה את חפציו ממשרד הביטחון פרץ מנצל היום את ארגזי הפריימריז לפינוי המתיישבים בחברון". שנלר הוסיף כי "במידה ושר הביטחון ישלח את צווי הפינוי טרם ישיבת הממשלה בנדון, אני קורא לראש הממשלה להפקיע מסמכותו כל החלטה בעניין יו"ש או לחילופין לפטר אותו מתפקידו כשר ביטחון".

המטה להצלת העם והארץ הזהיר את שר הביטחון עמיר פרץ "לא לפגוע בבית בחברון משיקולי פריימריז ויוקרה מדומה. פרץ יהיה אחראי באופן אישי לתוצאות ולתבערה שיצית בחברון".