היתרונות בגירושין בשיתוף פעולה

צילום: freepik

תהליכי גירושין יכולים להיות דבר קשה ומכוער מאוד. במקרים בהם מערכת היחסים בין בני הזוג הגיעה לנקודה שלילית מאוד, קשה להגיע לסיכומים שיהיו מקובלים על שני הצדדים, והדבר יכול להיגרר לעימות קשה בבית המשפט. כאשר ילדים מעורבים בתמונה, דבר שבדרך כלל קורה במציאות, המלחמה יכולה להיות קשה עוד יותר. מחלוקות לגבי דמי מזונות, הסדרי ראייה ונושאים דומים יכולות לגרום למחלוקות קשות ביותר בין בני הזוג המתגרשים.

תהליך גירושין כזה הוא קשה ומאוד לא נעים, והדבר יכול להשפיע לרעה גם על מצבם הפסיכולוגי של הילדים במשפחה, ולא רק של בני הזוג המתגרשים. אך חשוב לדעת כי ניתן לעשות את הדברים גם בצורה מתונה, אחראית, שקולה וטובה יותר. קיים פתרון שנקרא גירושין בשיתוף פעולה, שהוא תהליך שונה מאוד מהתרחיש המלחמתי שתואר כאן.

הליך גירושין בשיתוף פעולה הוא תהליך שבו בני הזוג מגיעים להסכמה מלאה על תנאי הגירושין שלהם, ללא התערבות של בית משפט. ההליך מלווה על ידי עורכי דין ואנשי מקצוע שמתמחים בתחום זה, והמטרה של ההליך הוא להגיע להסכמות ולשמור על יחסים טובים ומשפחתיים, גם לאחר הגירושין.

לסיים את הקשר ללא מלחמה

- פרסומת -

היתרון המרכזי בהליך גירושין בשיתוף פעולה, הוא שניתן לסיים את הקשר הזוגי ללא מלחמה ומאבק מר. ההליך הזה מיועד לזוגות שרוצים לשמור על יחסים טובים ובריאים, גם לטובתם עצמם וגם לטובת הילדים שלהם. ההליך דומה להליך של גישור, אם כי הוא שונה ממנו בכמה מובנים.

הליך הגירושין בשיתוף פעולה מאפשר לכל צד לשמור על האינטרסים שלו, אך לעשות זאת מתוך התחשבות גם בצרכים של הצד השני ומתוך מודעות לחשיבות הרבה שיש בשימור יחסים טובים לטווח ארוך בין בני הזוג המתגרשים. כך ניתן לסיים את הקשר ללא מלחמה, ולהמשיך להיות ביחסים טובים, בייחוד כאשר לבני הזוג יש ילדים שהם עדיין קטינים.

יתרונות משפחתיים

עבור הילדים במשפחה, הגירושין אינם חייבים להיראות כסוף העולם, במידה ושני ההורים נותרים בקשר טוב אחד עם השני. לכן, הליך של גירושין בשיתוף פעולה יכול למזער את הנזקים הרגשיים הנגרמים לילדים, ולסייע בשימור יחסים משפחתיים גם לאחר הגירושין. כאשר יש ילדים בתמונה, הרי שהפרידה היא אף פעם לא מוחלטת, וככל שהליך הגירושין מסתיים בצורה קלה ומוסכמת יותר – קל יותר לשמר יחסים משפחתיים בהמשך.

יתרונות כלכליים

הליך גירושין בשיתוף פעולה יכול להיות גם זול יותר מאשר ניהול של תיק הגירושין בבית המשפט. אמנם יש צורך גם בהליך זה לשלם שכר טרחה לעורכי הדין ולצוות המקצועי המלווה את התהליך, אך במקרים רבים ההליך בהסכמה מתבצע מהר יותר, וחוסך משאבים כלכליים רבים, אשר היו נצרכים בניהול סכסוך משפטי ארוך בבית המשפט. אם אתם מתעניינים בפתרון גירושין מהסוג הזה, ואינכם מעוניינים במלחמה עיקשת וסיזיפית בבתי המשפט, קראו עוד על הליך גירושין בשיתוף פעולה.