היתרונות והחסרונות – קידום אתרים ממומן בגוגל

צילום: Depositphoto

כמעט כל בעל עסק שמע על קידום ממומן בגוגל, כאופציה נוחה לקידום העסק. קיימים מספר יתרונות לקידום הממומן בגוגל, לצד מספר חסרונות. לפני שמקבלים החלטה, חשוב להכיר את התחום, ולשאול את השאלות הנכונות.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום אתרים ממומן בגוגל?

שתי האופציות העיקריות העומדות בפני עסק שרוצה לקדם את עצמו באינטרנט, הן קידום אורגני וקידום ממומן. מכירים את זה, כשאתם מקישים בגוגל מילת חיפוש, ועל חלק מהתוצאות כתוב "מודעה"? אלו המודעות של הקידום הממומן. אחריהן יופיעו תוצאות נוספות. מה ההבדל בין התוצאות?

המודעות, הן תוצאות של קידום ממומן בגוגל – הכוונה היא, שכדי להופיע בחיפוש של מילת המפתח הספציפית, המפרסם משלם לגוגל. זאת בניגוד לתוצאות אורגניות, שגוגל ממקם באופן טבעי, על פי התנועה באתר.

- פרסומת -

קידום אתרים ממומן בגוגל כפיתרון מהיר לבעלי העסקים

גוגל מסדר לנו אינספור תחומים בחיים, וגם בתחום הפרסום הממומן הוא לא מאכזב. בעלי עסקים שמחפשים תוצאות מידיות, ימצאו את מבוקשם בפרסום הממומן בגוגל. לעיתים, הפרסום הממומן בגוגל כל כך מהיר, עד שעוד באותו יום תוכלו לקבל לידים בזכות המודעה. התוצאות המיידיות שהפרסום מציע, גורמות לבעלי עסקים רבים לבחור בפרסום הממומן של גוגל. לעומת זאת,  קידום אורגני, הוא תהליך ארוך שמצריך סבלנות.

איפה הקאץ'?

עד כה, הפרסום הממומן בגוגל נשמע כמו חלום שמתגשם, אבל שימו לב לאותיות הקטנות. המודל של "תשלום פר קליק" עלול להעמיד אותנו בסכנה, כשמתחרים יכולים להקליק בכוונת זדון, ובכך לבזבז את כספנו. עם זאת, קיימות דרכים למנוע קליקים זדוניים. הקידום האורגני לעומת זאת הוא חינמי, מלבד התעריף שאתם משלמים למקדם האתרים כמובן. הכוונה היא שהתנועה באתר היא חינמית, ויכולה לזרום באופן טבעי.

15 דקות התהילה של המודעה שלכם

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא האפקט לטווח הקצר. בפרסום הממומן של גוגל, ככל שתשקיעו יותר כסף, תופיעו יותר, אבל ברגע שתפסיקו לשלם לגוגל – אתם תפסיקו להופיע. קידום אורגני לעומת זאת, ימשך לטווח הארוך, משום שנוכל לקבל תנועה ממגוון ביטוים, ומעמודים שונים. הקידום האורגני אמנם יציג עקומה פחות חדה, אך הוא יהיה יותר יציב לאורך זמן.

סוגי מודעות פרסום ממומן

מחקרים מראים שהגולש הממוצע נחשף לבערך 1000 מודעות מדי יום, במקרה הטוב. הפרסום הממומן של גוגל מציע סוגי מודעות שונים, החל ממודעות ביוטיוב, מודעות של מוצרים לרכישה ישירה, או מודעות טקסט. ניתן לבחור את סוג המודעה בהתאם לקהל היעד, וסוג העסק.

תהליך הפרסום הממומן בגוגל

רוב בעלי העסקים נעזרים בבעלי מקצוע על מנת לקבל את העסק שלהם בצורה הטובה ביותר. השלב ההתחלתי בתהליך יהיה ליצור קמפיין, ולהגדיר מה מטרת הקמפיין ומי קהל היעד שלנו. נוכל למקד את קהל היעד על ידי הגדרת שפה, מיקום, או חלוקה לתחומי עניין.

לסיכום

קיימות מספר אופציות לקידום אתרים באינטרנט, קידום אתרים ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני, ואפילו בפייסבוק. התייעצו עם אנשי מקצוע על מנת לבחור את סוג הפרסום המתאים ביותר עבור העסק שלכם, על מנת לקדם אותו בצורה היעילה ביותר.