המפד"ל אישרה חוקה חדשה

וועידת המפד"ל אישרה חוקה חדשה הכוללת פנייה למסורתיים ושריון לנשים וצעירים. עוד אישרה הוועידה כי המפד"ל תתמוך בממשלת אחדות ותקים "נוער מפד"ל".

עמיעד טאוב 04/05/2007

כ-500 חברי וועידת המפד"ל התכנסו אמש בישיבת נחלים לדיון בנושא החוקה. וועידת המפד"ל החליטה לאשר את השינויים המוצעים בחוקה הכוללים בין היתר את "פתיחת השורות" במפלגה הדתית לאומית לציבור המסורתי וכן שריון 20% מהמקומות בכל מוסדות המפד"ל לנשים ושריון 4 מקומות בלשכה לצעירים.

בהסכמה בין כל חברי הנהגת המפד"ל, הוחלט לדחות את ההצבעה בנושא ההסתייגויות הנוגעות לדמי החבר, הרוב לבחירת ח"כ מכהן לכנסת, בית הדין והיועץ המשפטי לכינוס הוועידה הבא בה תתקיים הצבעה חשאית במקביל לבחירות למוסדות.

- פרסומת -

עם פתיחה הכינוס הוצגו ההסתייגויות לחוקה ע"י המציעים:שמריהו בן צור, צבי קניג, דוד שולמן ושראל שפייר.

מיני סערה התחוללה באולם הוועידה כאשר חבר מועצת עיירית נתניה דניאל בשארי החליט לעורר קצת את הוועידה הרדומה לעלות לבמה ולדרוש לערוך דיון בנושא סניף נתניה אליו עדיין לא נערכו בחירות. בשארי פנה ליהלום בדרישה לקיים דיון מיידי ואיים "לפוצץ" את הדיון באם דרישתו לא תתקבל.

יו"ר הוועדה המתמדת שאול יהלום שניהל את הכינוס לא הסכים לאפשר לבשארי לדבר והצעקות באודיטוריום עוררו מעט את קהל הנוכחים. בסיומו של ה"מופע" ולאחר שיהלום איים להזמין משטרה ירד בשארי מהבמה והכינוס נמשך.

אורלב. קורא להקמת ממשלת חרום לאומית (צילום: כתב דתילי)

ההסתייגות היחידה שהתקבלה אתמול פה אחד הייתה הצעתו של חבר המרכז שראל שפייר מנוף איילון, מצעירי המפלגה שהציע להקים גוף חדש שייקרא "נוער מפד"לי" ויפעל בקרב בני הנוער הדתי-לאומי.

יו"ר המפד"ל ח"כ אורלב העלה הצעת החלטה שהתקבלה ע"י באי הוועידה לפיה בעקבות דו"ח וינוגרד תפעל המפד"ל להקמת ממשלת חרום לאומית בראשה יכהנו לסירוגין נציג "הליכוד" ונציג "קדימה" לתקופה קצובה בסיומה ייערכו בחירות מקדימות לכנסת.

אורלב ציין כי המפד"ל תתמוך בממשלה שכזאת רק אם בקווי היסוד של הממשלה יוגדר מפורשות כי הממשלה לא תעסוק בנושא הישובים אלא אך ורק בשלושה נושאים: שיקום צה"ל, תיקון הליקויים שהתגלו בעורף בזמן המלחמה, וביצוע תוכנית לאומית לקידום החברה והחינוך בישראל.

מחוץ לאולם הוועידה, חלקו נציגי האתר מפד"לי תפילה לשלום המדינה לחברי הוועידה.