הנקודה היהודית של בטי רוקאווי

אשת האופנה וסוכנת הדוגמנים בטי רוקאווי, מאמינה בניסים, מתחברת מאוד לעולם הרוח, נהנית מיצירותיו של הקב"ה ומאמינה שבמקום שיש מחלוקת אין ברכה.

חיים שובל 20/01/2010

בטי רוקאווי נולדה בהודו, עלתה בגיל 3 לארץ עם משפחתה לעיר פתח תקוה וכיום היא מתגוררת בארסוף. רוקאווי החלה את דרכה המקצועית מאפרת בהצגות ועורכת מדור אופנה במגזין "עולם האישה" וכיום היא בעלת סוכנות דוגמנות מצליחה בשם "אימג' " ואשת עסקים שעוסקת גם בעיצוב בתים ובהרצאות כנגד אנורקסיה. בעבר, שפטה רוקאווי בתוכנית הטלוויזיה הדוגמניות.

אני מתחיל מהסוף: כאישה שבאה מעולם הזוהר, מאיפה החיבור שלך לרוחניות?

אני מתפללת כל יום ואומרת תהילים, מחוברת מאוד לרב שלמה יוסף ואין חודש שאני לא הולכת אליו. הלכתי לשיעורים אצל הרב ברג ועברתי סדנאות רוחניות בהודו שנתנו לי הסתכלות אחרת על החיים. אני מאמינה בניסים ומודעת מאוד לעובדה שהקב"ה מכוון את הכל ואנחנו רק שליחים שלו. כיום אני לוקחת נשים לטיול בהודו לתת להם רוחניות, יוגה ואוכל טוב עפ"י בטי.

ספרי קצת על הילדות ועל חיי המשפחה:

- פרסומת -

נולדתי בהודו, בגיל 3 עליתי לארץ וגדלתי בשכונת הנהגים בפתח תקוה. אבא היה איש עסקים בעל חנויות בגדים, טכסטיל ונעליים ואמא הייתה בבית כדי לגדל אותנו. התחנכתי במשפחה דתית/חרדית, בית מפואר עם שטיחים ועושר רב שלא היה מתאים לאזור שבו גרנו. למדתי במסגרת דתית עד סוף התיכון אבל ידעתי שאני הולכת לצבא וכך היה התגייסתי למודיעין ובזמן מלחמת יום כיפור שרתתי בחרמון. אבא שמע על כך ועשה הכל בשביל להחזיר אותי הביתה וכך קרה שתוך המלחמה חזרתי הביתה והתחלתי ללמוד בבית ברל ארץ ישראל ותיירות.

איך התחילה הקריירה המקצועית שלך?

עוד כנערה התחברתי לאופנה, אסתטיקה ואיפור ובזמן שהותי עם בעלי בחו"ל כשהייתי בת 21 נרשמתי ללימודי אופנה בארה"ב ואיפור בלונדון. כשחזרנו לארץ חנוך לוין שמע עלי ולקח אותי לאפר בהצגות שעשה בתיאטרון הבימה. ב- 85 "עולם האשה" פתח מדור איפור ושאל אותי אם אני מעוניינת לאפר ולעשות את השערים כמובן שאמרתי כן ולאט לאט קבלתי מדורים משלי ואף את העריכה.

איך נוצרה סוכנות הדוגמנות "אימג" ?

הסוכנות נוצרה ממש במקרה, היום שאני מסתכל על זה אני רואה יד מכוונת מלמעלה כי לא הייתה לי שאיפה לפתוח סוכנות. כאשר התחלתי לכתוב בעיתון "עולם האישה" לא היה תקציב לדוגמניות והייתי צריכה תמונות לכתבות שלי. בתקופה ההיא לא היו פלאפונים אז התחלתי לחלק את הטלפון בבית שלי וברגע שכמות הטלפונים ממשרדי פרסום נהפכה למטרד "עולם האישה" נתן לי משרד קטן. ב-92' קניתי מהם ופתחתי את הסוכנות. "עולם האישה" נתן לי את הגב שהייתי חייבת בשביל להצליח.

במה את עוסקת היום?

לאחר 20 שנה שבהם הייתי מרוכזת בסוכנות הרגשתי שזנחתי את עצמי ואת המשפחה שלי ולכן כדי להוריד עומס פתחתי דלפקים אצל אנשים שמנהלים את הדוגמנים ואם צומח מהם כוכבים הם עוברים אלי לניהול אישי. בגלל התעסקותי עם מקצוע הדוגמנות לא פעם נתקלתי בבעיות האנורקסיה והבולמיה ולכן החלטתי בשיתוף משרד החינוך להרצות בבתי הספר על בעיות אלה. בנוסף אני עושה סטייל ועיצוב לבית עבור זוגות שמחפשים משהו שונה כדי להכניס אווירה טובה לבית.

איך נראה סדר היום שלך?

אני קמה מוקדם מתחילה במודה אני ובברכות, יוצאת להליכה מארסוף לגעש העוברת דרך בית הקברות. בית הקברות נותן לי הסתכלות על החיים ופרופורציות שמעפר הגענו ולעפר נשוב. כשאני חוזרת אני ממשיכה להתפלל קוראת תהילים ואז מתחילה את הפעילות המקצועית שלי הכוללת: פגישות, הרצאות וייעוץ לעיצוב הבתים. אין יום שאני לא עם הנכדה לפחות שעתיים.

מה כל כך מיוחד בהודו?

נולדתי בהודו בבית דתי- חרדי שמאוד הושפע מן התרבות והפילוסופיה הבודהיסטית- גלגול נשמות, יוגה, מדיטציה- כל אלו הונחלו בחיי מגיל קטן. כיום אני נוסעת המון להודו שם אני אוהבת לגור בפשטות ומכיוון שהרבה נשים רוצות לדעת אילו מקומות, חנויות ומסעדות אני הכי אוהבת וממליצה התחלתי את טיולי הנשים.

יש לך איזה סיפור על השגחה פרטית שקרתה לך?

עשיתי בזמנו טראק בנפאל, היה לי מאוד קשה לעלות את כל ההרים הגבוהים ולא הכנתי את עצמי לכך. נסעתי עם מקצוענים וכנראה לא הייתי בכושר מספיק כמוהם לחזור לא היה סיכוי ולכן נשארתי עם האחרון. התחלתי להבין שיעבור הרבה זמן להגיע למחנה והתחלתי להכין את עצמי לישון במקום אחר. בשקיעה פתאום ראיתי 3 קשתות בשמים ומספר המזל שלי הוא 3 ואמרתי לעצמי שזה סימן מהקב"ה שיהיה בסדר ואצליח להגיע למחנה וכך באמת קרה.

מה אנשים לא יודעים עליך?

בתוכנית הדוגמניות נתפסתי כביקורתית ואיומה, אני ממש לא כזאת יש לי הרבה חמלה ולכן אחרי שתי עונות פרשתי מהתוכנית. אני לא רוצה לפרט יותר מדי כי אני מאמינה במתן בסתר אבל אני מחוברת מאוד למעוטי יכולת ולנזקקים לפי בחירתי כמובן.

מה ההישג הכי גדול שלך?

ההישג הכי גדול שלי הם הילדים שלי, להם הצלחתי להעביר את המסר להיות אנשים טובים, לעזור לבני אדם כמה שאפשר ולהיות עצמאיים. היום כאשר אני מסתכלת עליהם כנראה שהצלחתי בכך.

מה החלומות שלך? לאן היית רוצה להגיע?

החלום שלי היה לעשות תוכנית טלוויזיה, לקחת קרוואן עם סטייליסט, מאפרת , ספר ומלבישה ולרדת לכל עיירות הפיתוח ולעיירות הספר שאין להם אפשרות להתעסק בטיפוח ויופי וכמובן למצוא את הדוגמנית/ דוגמן הבאה/הבא. (לצערי הרעיון נתפס ע"י אחרים). יש לי חלום לפתוח סלון כלות כי יש הרבה נשים שזקוקות לעזרה ביום החתונה ומוציאות הרבה כסף על כך ואני רוצה שיהיה לכלות יותר סטייל.

לסיום מה המוטו שלך בחיים?

אני מאוד מאמינה שצריך להיות נוכח, לקום בבוקר ולהרגיש את האוויר. מאוד אוהבת את המשפט של ברסלב "גם זה יעבור" כי צריך לזרום עם הכל. מאוד מאמינה שאיפה שיש מחלוקת אין ברכה ולכן צריך להתרחק משם.