הסבת אקדמאים להוראה מסלול מקוצר

הסבת אקדמאים להוראה מסלול מקוצר זוהי הדרך הטובה והנכונה לשינוי קריירה מהר באופן המיטבי. מה המסלול כולל ומה מקבלים בסופו? –כל המידע במאמר שלפניכם.

צילום: CANVA

מה כוללת תכנית הסבת אקדמאים להוראה?

משך הזמן הממוצע של מסלולי לימודי הסבת אקדמאים להוראה הינו  כשנתיים, משך המסלול נקבע בין השאר אף בהתאם להיקף ההשלמות שנדרש מן הסטודנטים בתחום הדעת אותו הינם רוצים ללמד. קורסי ההשלמה האלו נערכים בד בבד עם לימודי הבסיס בתחום החינוך ועם לימודים בתחומי הדידקטיקה והפדגוגיה, אשר מכשירים את הסטודנטים האקדמאים לקראת העבודה בבתי הספר.

הסטודנטים יכולים ללמוד בהסבת אקדמאים לגיל הרך, אשר מכשירה אותם ללמד בגני ילדים, או בהסבה לחינוך היסודי, או לחלופין, יש אף תוכניות רב גילאיות, כמו לדוגמה – הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד, שבה הסטודנטים יכולים לקבל תעודת הוראה לגילאים בין שש לבין עשרים ואחת בחינוך המיוחד והמשלב. האקדמאים שעוברים הסבה עשויים לבחור מבין המנעד הרב של תחומי התמחות, לפי התחום אותו למדו בתואר הראשון או לפי תחומי העניין והשאיפות המקצועיות שלהם לעתיד.

 קבלת תעודת הוראה לאקדמאים בשנה אחת בלבד על ידי תכנית הסבת אקדמאים להוראה מסלול מקוצר

- פרסומת -

תכניות של הסבת אקדמאים להוראה מסלול מקוצר מהוות מסלול אשר מאפשר לבעלי תואר אקדמי לעבור שינוי במשלח היד שלם ולבצע סינרגיה כמורים במערכת החינוך. כאשר רוב התכניות האלו נמשכות כשנתיים, ניתן למצוא כיום אף תכניות מקוצרות או מואצות, אשר מרוכזות רק בשנה אחת. התכניות לימודים הללו מאפשרות לאקדמאים להשלים את ההכשרה הנדרשת תוך עת מועטה מהמקובל בדרך כלל ובאופן הזה הם יכולים להתחיל כעבור שנה אחת בלבד את ההכשרה הפרקטית במערכת החינוך ואת תחילת הנתיב שלהם בתור מורים מן המניין.

מה המשמעות של הסבת אקדמאים להוראה מסלול מקוצר – תוך שנה אחת?

בכמה מוסדות להשכלה גבוהה, עשויים אקדמאים ללמוד בתכניות מקוצרות לשם קבלת תעודת הוראה. המסלולים הללו מיועדים בדרך כלל למי שרוצה ללמד את התחום בו התמחה במהלך לימודי התואר הראשון. באופן זה, לדוגמה, מי שלמד וסיים לימודי פיזיקה ורוצה להשתלב במסלול של הסבת אקדמאים לפיזיקה, עשוי בהמון מקרים ללמוד במסלול של הסבת אקדמאים להוראה מסלול מקוצר שאורך רק שנה אחת, בהסתמך על הידע הקודם שרכש בתחום הפיזיקלי. מסלולי לימודים מקוצרים אלו הינם בדרך כלל אינטנסיביים ביותר ומשלבים מנעד נרחב של שיעורים תיאורטיים בתחום של הפדגוגיה והחינוך, ביחד עם התנסות פרקטית בבתי ספר. ההתנסות הפרקטית נועדה לחשוף את הסטודנטים להווי בית הספר ולתהליכים של ניהול כיתה.

למידע ופרטים נוספים על לימודים אקדמאים בתחום החינוך- לחץ כאן