"הערכים היהודיים לא נספרים בתהליכי קבלת ההחלטות"

בצלאל סמוטריץ
סמוטריץ. צילום: דוברות הכנסת

אמש מעל במת הכנסת נאם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ודרש להכניס את הערכים היהודיים לתוך סל השיקולים בניהול הסיכונים בקורונה. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ': אם ננסה לתמצת את התנהלות הממשלה בהקשר של הקורונה, המונח הנכון הוא ניהול סיכונים.
יש צרכי בריאות וצרכים אחרים כמו כלכלה ועוד ואנחנו צריכים לאזן בין הצרכים והאינטרסים והערכים והשיקולים ובסופו של דבר למצוא איזון שישקף ניהול הגיוני של סיכונים.

הביקורת המרכזית שלי היא שתוך תהליך האיזון יש סל שלם של ערכים שלא נמצא על כפות המאזניים, יש בריאות, וכלכלה וחופש הפגנה ומסיבות הדבקה ועוד.

- פרסומת -

הערכים היהודיים פשוט לא נמצאים על השולחן, טבילה במקווה? אתם יודעים שעד היום, 10 חודשים אין מתווה של טבילה של נשים בבידוד?! משרד הדתות הניח מתווה פתוח ומסודר, ואין. מי שלא מבין את המשמעות של טהרת המשפחה, מי שלא מבין מה המשמעות של חתונה, של להקים בית בישראל, להקים חרבה מחורבת ירושלים, לא מבינים מה זה עבור הציבור הדתי, אי היכולת לממש אהבה ואז ממונה הקורונה הקודם בא ואומר נו, אז לא יתחתנו כמה חודשים, לא נורא.
אין דבר כזה! זה נכון לגבי מקוואות, ותפילות. אני לא אומר שהערך הזה הוא טוטאלי אבל במסגרת האיזונים הוא חייב להילקח בחשבון.
עכשיו מה קורה?
כשהכל אסור, הכל מותר.
אין בעיה לייצר מתווה, כבר הצעתי לשר הבריאות ולשר הפנים איך אפשר לייצר חתונות תוך שמירה על הכללים בזהירות הראויה.
השלב הראשון באיזונים הוא להעניק לכל ערך מהערכים המתנגשים את משקל הראוי לה והתחושה היא שהערכים היהודיים כלל לא נספרים בתהליכי קבלת ההחלטות, סיכם סמוטריץ'.