הרב שמואל אליהו: "חובתינו המוסרית היא לא לפרנס את מי שרוצה ברעתינו"

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית התייחס לרכישת סחורה חקלאית ממגדלים שאינם יהודים, בדגש על שנת השמיטה המתקרבת: "מצווה לרכוש רק מחקלאים יהודים ולא מערבים"

הרב שמואל אליהו. צילום: לשכת הרב

הרב שמואל אליהו מבכירי רבני הציונות הדתית ורב העיר צפת אמר היום כי יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מחקלאים יהודים ולא מערבים "אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה, ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה. אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים, ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתינו" אמר הרב אליהו והוסיף כי גם לאור משבר הקורונה יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים.

הדברים של הרב אליהו נאמרו על רקע קמפיין ארגון הארץ שיצא לאחרונה בקרב הציבור הציוני דתי וקרא לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים, בין היתר הפיץ הארגון מנשרים עליהם נכתב "שהעגבנייה הבאה שלכם לא תממן את בלון התבערה הבא" וגם "שהמלפפון הבא שלכם לא יממן את הרקטה הבאה".

ארגון אוצר הארץ הוקם לפני 21 שנים כדי לסייע לחקלאים יהודים לקראת שנת השמיטה ובשנת השמיטה שתכול בראש השנה הקרוב עם כניסת שנת תשפ"ב.

איתן מאיר, מנכל אוצר הארץ: "דווקא בתקופה הזאת של ביזוי הכבוד הלאומי אני קורא למדינת ישראל וממשלת ישראל, לא לקנות סחורה חקלאית מהרשות הפלסטינית ועזה, לא יכול להיות ששורפים מכוניות, מבצעים לינצ'ים ופוגעים באנשים רק כי הם יהודים, ואח"כ מדינת ישראל תממן אותם, זה אבסורד. דווקא עכשיו יש לחזק את החקלאים הישראלים ואוצר הארץ עושים את זה בכבוד".