השופט סולברג נגד בקשת הממשלה ונתניהו: "בקשה מביכה"

חאן אל אחמר. צילום: רגבים

שופט בית המשפט העליון נועם סולברג דוחה את בקשת ראש הממשלה נתניהו, לדחות בשישה חודשים נוספים את הדיון בעתירת תנועת רגבים בדרישה לפינוי חאן אל אחמר, ומותח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה.

השופט נועם סולברג דחה את בקשת ראש הממשלה נתניהו לדחות בחצי שנה את תגובת המדינה לעתירת רגבים בפרשת חאן אל אחמר, ומותח ביקורת עוקצנית במיוחד על התנהלות המדינה.

בהחלטה שפרסם הערב כותב השופט סולברג: "הבקשה לדחיית מועד הדיון – מביכה. העתירה שלפנינו, היא החוליה האחרונה, לעת הזו, בשרשרת העתירות שהוגשו בעניין פינוי מתחם 'חאן אל-אחמר'".

סולברג מתאר את הסאגה המשפטית הנמשכת מאז שנת 2009 על פני שש עתירות שונות שהגישה תנועת רגבים, ומציין כי גם לאחר פסק הדין שנתן בג"ץ, "מקץ שנתיים ימים – אין כל חדש תחת השמש. על אף שבא כח המדינה טענו לפנינו בעבר על קיומה של דחיפות, ואולי אף בהילות, ביישום החלטותיה, והגם שבית משפט זה איפשר למדינה שוב ושוב ליישם את החלטותיה, דבר לא השתנה: מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיֵעשה".

- פרסומת -

"כעת, סמוך למועד שנקבע לדיון בעתירה שהוגשה עוד בחודש יוני 2019, ובה נטען בתקיפות נגד מחדלי המדינה בהימנעותה מלמלא אחר התחייבויותיה, מבקשים ב"כ המדינה לדחות את מועד הדיון – מועד שנקבע לבקשת המדינה, לאחר שפעם ופעמיים קודם לכן כבר נדחה הדיון, לפי בקשתה. דחיית הדיון התבקשה בפעם הזאת עד לסוף הרבעון הראשון של שנת 2021; את זאת לא נוכל לקבל", מוסיף השופט סולברג.

"למדינה שיקול דעת בבואה לקבוע סדרי עדיפויות ועיצוב מדיניות; דווקא בשל כך עליה לכבד את הדברים היוצאים מפיה ולאפשר הסתמכות עליהם, שלא יהיו בבחינת נדרנא לא נדרי".

סולברג דוחה את בקשת נתניהו לדחיה בת שישה חודשים, וקובע כי "בנסיבות, ובשל אילוצי השעה" הדיון יתקיים בעוד כחודשיים. המדינה נדרשת להגיב לגוף העתירה עד תחילת חודש נובמבר.