השושנה של משפחת פיקרש חוגגת 75 שנה

במפגש הפרידה של משפחת פיקרש לדורותיה מבית המשפחה במושבה פרדס חנה, שוזר קטע מרגש במיוחד, של פרידה משיח שושנים, בן 75 שנה, הצמוד לבית המשפחה ואשר ממשיך להניב זרים של שושנים ללא הפסקה, לאורך השנים

עידן הראל 05/01/2010

במפגש הפרידה של משפחת פיקרש לדורותיה מבית המשפחה במושבה פרדס חנה, שוזר קטע מרגש במיוחד, של פרידה משיח שושנים, בן 75 שנה, הצמוד לבית המשפחה וממשיך להניב זרים של שושנים ללא הפסקה, לאורך השנים.

ר' ישראל יצחק פיקרש זצ"ל, שוחט המושבה ורעייתו נחמה ז"ל, נמנו על מייסדי המושבה וזאת לאחר שליחות הקודש של מרן הרב קוק זצ"ל, שביקש להבטיח את חיי הדת של חלוצי המושבה לפני כ- 80 שנה.

- פרסומת -

בנם בכורם, חיים, לימים עיתונאי בכיר בביטאוני 'הצופה', 'מבט' ו'מקור ראשון', היה מבקש בילדותו לפני השינה למשש עלה של שושנה מדיף הריח הטוב. הוריו, שלא רצו לאכזבו, נטעו אז את שיח השושנים וכך בדרך מופלאה המשיך השיח ללבלב ברצף של 75 שנה ! "אני מרגיש ששיח הששונים הפך לחלק בלתי נפרד ממשפחתנו. גם אחרי שהתבגרנו ועזבנו את הבית בפרדס חנה, וכל אחד ואחת מבני הבית זכה להקים בית משלו, המשיך אותו שיח שושנים להניב פרחים, כאילו ביקש להמשיך ולשמור על הקן המשפחתי", שיחזר חיים פיקרש, בהתרגשות לא מוסתרת.

בשבוע שעבר, במפגש הפרידה מבית ילדותם, שחרותם ובגרותם של בני משפחת פיקרש, זכה גם שיח השושנים לרגע של נחת.

בהחלטה משותפת, הגיעו בני המשפחה למסקנה כי אמנם הם נפרדים מהבית (מכרו אותו), אבל לא משיח השושנים, שהפך כבר לחלק בלתי נפרד מהווי המשפחה. ואמנם, שיח השושנים נעקר מהאדמה, ששימשה כ'ביתו' ב- 75 השנים החולפות, ובימים אלה ניטע מחדש בחצר ביתו של אחד הבנים בנתניה, בתקווה שהשיח ימשיך ללוות את המשפחה עוד שנים רבות…