חתן התלמוד הישראלי הראשון: נעם ניסים שריקי מבית אל

חתן החידון העולמי של התלמוד הישראלי הוא נעם ניסים שריקי, בן 12 מבית אל שהתמודד יחד עם אביו יוסף הערב. הפרס הוענק לו על ידי הרב הצבאי הראשי תא"ל אייל קרים ועל ידי מאיר יעקובסון מייסד התלמוד הישראלי.

אביחי טבק 16/12/2019

למקום השני הגיעו ישי ושילה שריג, גם הם מבית אל. שילה יכהן כסגנו והוא בן כיתתו של נעם ניסים. הפער בין המקום הראשון לשני היה נקודה אחת בלבד.

למקום השלישי הגיעו עמיחי ומתן נמיר מיד בנימין, מתן הוא אחיו הגדול של עמיחי.

- פרסומת -

במהלך הערב הוענק בהפתעה אות "התלמוד הישראלי" לעשייה ייחודית למען אחדות ישראל וחיבור בין דורי לכלת פרס ישראל, מרים פרץ, "אם הבנים".

בדברי ההסבר, צוין כי האות ניתן לה "על היותה סמל ומופת לאהבת אדם וארץ, על היותה דמות מעוררת השראה לחברה הישראלית, לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון, למשפחות השכולות, לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ועל פעילותה החינוכית, הקהילתית, הציבורית, הציונית והיהודית הבלתי נלאית ברחבי הארץ והעולם לקרוב לבבות, לחיבור בין דורי, ללכידות החברתית והערבות ההדדית, ולהגברת אהבת ישראל".

סיום הש"ס של ארבעה דורות

מעמד מרגש במיוחד נרשם הערב בחידון העולמי של התלמוד הישראלי, במהלכו ערכו ארבעה דורות ממשפחתו של צבי אייכנוולד בן ה-94 את סיום הש"ס.

4 דורות של תלמוד משפחת איכנוולד. (צילום: מיקי לנגנטל)

צבי איכנולד, בן 94, יליד פולין, ששרד את אימי השואה, ואיבד את כל משפחתו, מקפיד עשרות שנים על לימוד יומי, לזכרם של כל בני משפחתו שנספו בשואה. לצדו עמד בנו דב אייכנוולד, מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, שנפצע קשה כקצין צה"ל במלחמת לבנון הראשונה ב 1982. דב הקדיש את הסיום לפצועי צה"ל וכוחות הביטחון. יחד איתם סיימו גם הנכד, אופיר אייכנולד, קצין בצה"ל ובמשטרה והנין טנא קראוס, הלומד תלמוד ישראלי בקביעות.

לפני הסיום אמר צבי אייכנוולד כי הוא מקדיש את הלימוד לזכרם של מיליוני היהודים שנספו בשואה ולכבוד הניצולים שבחרו בחיים והקימו משפחות לתפארת העם היהודי. דב אייכנוולד הקדיש את הלימוד לכבוד ולרפואת פצועי ונכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שבחרו בחיים והמשיכו להיות חלק מבנין העם היהודי.