טיול יום תצפיות בגליל

אם יש אזור בישראל בו הטבע מדבר ומופיע במלוא הדרו, זהו בוודאי אזור הצפון המציג רשימה ארוכה של מוקדי עניין, ביניהם נחלים, שמורות טבע, הרים, נהרות, אתרים היסטוריים ואזורי מנוחה ונופש (הכנרת, למשל). הנופים בצפון עוצרי נשימה וכדאי לשלב בטיול מספר נקודות תצפית מסנוורות. הנה כמה המלצות:

ליאת עפרי 11/09/2016

יופי.. יופי בכל מקום

הטיול שאנחנו מציעים כולל מספר נקודות תצפית שאי אפשר לוותר עליהן במהלך טיול בצפון. הראשונה היא נקודת התצפית שבראש מערת קשת, אליה ניתן להגיע דרך פארק אדמית שבקיבוץ אדמית. למי שלא מכיר, לא מדובר כאן במערה סגורה במלוא מובן המילה, אלא במערה שהתקרה שלה התמוטטה במהלך השנים ויצרה קשת עצומה שאל ראשה ניתן לעלות. מהחנייה של הפארק אפשר להגיע בהליכה רגלית עד למערה עצמה (הליכה שמונגשת גם לנכים) ולנקודת התצפית שלה. ביום בהיר תוכלו לראות את כל הים התיכון מולכם, לצד החלק המערבי של הגליל, אתר ראש הנקרה, הגן הלאומי אכזיב ונהריה. בחלק מהימים תוכלו לצפות בשיעורי סנפלינג המתרחשים ממש על ראש המערה.

האתר הבא הוא ראש הר ארי, אליו מגיעים בדרך עוצרת נשימה דרך צומת כברי, פקיעין, מצפה חרשים ובית ג'אן. מהכפר הדרוזי מגיעים בנסיעה על לשילוט המצביע על אחד האתרים הקדושים ביותר לדרוזים, בהאא אל-דין. חונים בזהירות בחניה של התצפית ורואים ממנה את כל מה שתוכלו לתאר: הים התיכון, הכנרת, הגליל העליון, בקעת בית הכרם ועוד. זוהי נקודה מצוינת ממנה יוצאים מצנחי רחיפה, כך שהאמיצים שבמטיילים יוכלו להתנסות בכך.

- פרסומת -

קשה למצוא נקודות תצפית מוצלחות יותר מאלה של ההר הנחשב לגבוה ביותר בשטחה של ישראל (ממערב לירדן) – הר מירון. לנקודת התצפית ניתן להגיע דרך העיירה חורפיש ושמורת הר מירון, אך הדרך המומלצת יותר היא דרך "כביש המריבה" אליו מגיעים לאחר חציית בית ג'אן. התצפית של הר מירון מאפשרת לכם לראות את היופי הטבעי של האזור מגובה של כ-1,208 מטר, ובכמה זוויות: זאת הודות לשביל מעגלי לאורך של כקילומטר וחצי אשר יוצא מהפסגה ומקיף אותה. בין השאר תבחינו בהרי הגליל, הגליל התחתון, הים התיכון, צפת ועוד.

הנקודה האחרונה ביום הטיול שלנו היא הר נפתלי. ההגעה אליו פשוטה – נוסעים לכיוון קיבוץ סאסא ולאחר מכן פונים לברעם, מלכיה ויפתח. דרך נוף נפתלי מציעה עבורכם תצפית מצוינת לכל אורכה, בין השאר על אצבע הגליל, רמת הגולן ועוד. לאורך הדרך תמצאו אטרקציות תיירותיות של ממש, למשל מעבר מתחת לצוק מנרה או סיום הדרך בסמוך לפסל האריה השואג שבכפר גלעדי. אתם יכולים להחליט בדיוק איפה אתם רוצים לעצור, לצלם ולנוח.

לא על התצפיות לבדן

נקודות התצפית שסקרנו במאמר (ועוד רבות מוצלחות אחרות) מאפשרות לכם להבין מדוע מומלץ לכם לבקר באזור הצפון, ורצוי שעה אחת קודם. אסור לשכוח שמעבר ליופי הטבעי של האזור, יש בו המון פעילויות לעשות וגם מקומות מוצלחים מאד ללינה. מלונות המטיילים גשר הזיו, מלכיה ומטולה מציעים חוויית אירוח מהשורה הראשונה. יש להדגיש שכל אחד מהם כולל בית כנסת וכשרות רבנית, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור שומרי המסורת, הכשרות והשבת.

לרשימת מסלולי טיולים מומלצים גלשו לאתר רשת מלונות מטיילים – אירוח כפרי בצפון לאוהבי טיולים וחופש