טכנולוגיה ודיגיטל: כל מה שצריך לדעת

קצב התפתחות הטכנולוגיה שובר שיאים, והדבר משפיע על כולנו באין ספור היבטים בחיים. קבלו עובדות, חידושים וגם מספרים בנושאי טכנולוגיה ודיגיטל. כל מה שצריך כדי להישאר מעודכנים.

צילום: פיקסביי

דרושים מתכנתים

בכירים בענף הטכנולוגיה וההייטק הוציאו לאחרונה קריאה נרגשת לכל מי שמחפש כיוון מקצועי לחיים. מתברר כי בסוף 2021 קיים בארץ מחסור בתוכניתנים, מפתחי תוכנה ואפליקציות. אם אתם שוקלים להיכנס לתחום, שווה להירשם לקורסים בפיתוח תוכנה או סייבר. המחסור הביא לכך שלא מעט חברות שמחפשות תוכניתנים מפנים משימות פיתוח מסוימות לחו"ל. אז אם ישנן חברות או יזמים אשר מבצעים פיתוח באוקראינה, זאת אומרת שהשוק צמא לאנשי מקצוע נוספים וזוהי הזדמנות.

טכנולוגיה ודיגיטל – פרנסה במיטבה

לכל מי שחושב שטכנולוגיה זה רק גדג'טים ומשחקים, חשוב לדעת כי פיתוח תרופות ומכשירים רפואיים נחשב לתחום מתרחב ביותר. ההשקעות זורמות לתחום הזה, בישראל ומחוצה לה. ובכל אופן, מקצועות טכנולוגיים וענף הדיגיטל ממשיכים להוביל את המשק הישראלי. מי שרוצה להבין עד כמה שמדובר בתחום שבו הפרנסה טובה צריך רק להביט במספרים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לפני חודשים ספורים את השכר הממוצע בישראל ואת השכר הממוצע בהייטק. הפרטים, שפורסמו גם בעיתונות הכלכלית מלמדים שבהייטק מרוויחים כמעט פי 3. כ-12,700 ₪ זה השכר הממוצע הכללי ואילו כ-31,500 ₪ זהו השכר הממוצע בענף הטכנולוגיה וההייטק.

סטארט אפ פיצה

רשת פיצריות גדולה הודיעה לאחרונה שהיא סיימה לפתח ביחד עם סטארט אפ ישראלי סניף אוטומטי לחלוטין. זאת אומרת, שאת הפיצה יכינו רובוטים, החל בשלב לישת הבצק, דרך פיזור הרוטב, הזיתים, התוספות וכלה באריזה לקראת משלוח. הרשת מדווחת כי בתוך זמן קצר הם מתכוונים לפתוח עשרה סניפים אוטומטיים נוספים ובהמשך להמשיך להתרחב.

טסלה בכבישי ישראל

לאחרונה הגיעה לארץ משלוח נוסף של מעל 1,500 מכוניות של טסלה. מותג המכוניות החשמליות הגדול בעולם מחולל מהפך בהרגלי התחבורה בארץ ובעולם. מגמה זו צפויה להמשיך, כך שעמדות טעינה צפויות לצוץ בקצב מואץ ברחבי ישראל. יותר מכוניות חשמליות, זאת אומרת פחות זיהום אוויר ופחות פליטת מזהמים. כמו כן, מכוניות חשמליות של יצרנים שונים צפויות להיות הרבה יותר אמינות לעומת רכבים מונעי דלק. ככה זה כאשר המנוע מכיל הרבה פחות חלקים נעים, בוכנות ומשאבות שמנים.

זהירות פישינג ומתחזים

- פרסומת -

נסיים עם תזכורת לצד האפל של התחום הטכנולוגי. ניסיונות פישינג של נוכלי רשת והאקרים הצליחו להפיל בפח לאחרונה לא מעט ישראלים וחברות. אחד מבתי החולים הגדולים שותק למשך כמה ימים ועובדיו נאלצו לעבוד ללא מחשבים, כאשר גורם זדוני השתלט על מערכות המידע. אפילו הבולשת הפדרלית של ארצות הברית הסתבכה, כאשר האקרים הצליחו לפרוץ למערכת הדואר האלקטרוני של הסוכנות. במידה וגורם לא מוכר מבקש מכם שם וסיסמא, גלו זהירות. היכנסו רק לאתרים המוכרים לכם והיזכרו ממתחזים.