יוצאים לטיול חוצה מדינות בארה"ב? שלושה טיפים שחשוב לקרוא על השכרת רכב ונהיגה בין מדינות

(צילום: Pixabay)

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, היא ארץ מושלמת לטיול בסגנון "Road Trip". מדינה רחבת ידיים עם מערך כבישים מתקדם, אוטוסטרדות נוחות לגמיעת מרחקים גדולים, כבישים פנימיים לנסיעה נינוחה בין עיירות תוך שמתרשמים מהנוף ואורח החיים המקומי, מוטלים לחניות לילה, שלל אטרקציות המתאימות לסגנון וההעדפות שלכם, חניונים להתרעננות ועוד.

עידן הראל 12/10/2019

בעבר, רבים מבין מי שיצאו לטיול כזה בארה"ב בחרו לרכוש רכב בנקודת ההתחלה ולמכור אותו בסוף הטיול. כיום השכרת רכב בארה"ב היא הדרך המועדפת, זאת לאור יתרונות משמעותיים על פני רכישת רכב, ביניהם העובדה שאין צורך להתעסק עם מציאת רכב מתאים העומד למכירה, בדיקת תקינותו, העברת בעלות, ביטוח, תוקף רישוי ועוד.

שימוש ברכב שכור לטיול ארוך וחוצה מדינות בארה"ב מעניק לכם ראש שקט. אפשר לבחור דגם מושלם עבורכם, לדעת שתקבלו רכב תקין ומטופל היטב, ליהנות מסיוע מטעם חברת ההשכרה במקרה של תקלה, לרכוש כיסוי ביטוחי ישירות מחברת ההשכרה (תוך בחירת פוליסה המתאימה לצורכיכם) ולהיות פטורים מן הצורך להתמודד עם מכירה חפוזה של הרכב בתום הטיול.

- פרסומת -

גם מבחינת עלות, השכרת רכב בארה"ב היא בדרך כלל האופציה המשתלמת יותר, זאת כאשר לוקחים בחשבון שהייה בנקודת המוצא עד שקונים רכב ואפשר לצאת לדרך, הזמן שדרוש למכור את הרכב ותשלום הוצאות שונות מכיסכם (בדיקת הרכב למשל). לפניכם שלושה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המירב מטיול דרכים בארה"ב עם רכב שכור:

תוכנית כללית וירידה לפרטים במהלך טיול דרכים חוצה מדינות בארה"ב, יהיו ימים שתעבירו בנעימים באזור מסויים, ימים אחרים של נסיעות בין אטרקציות ברדיוס קטן יחסית וגם ימים במהלכם תגמאו מרחקים של מאות קילומטרים. תכנון מראש יאפשר לכם למנוע מצבים בהם החושך יורד ואתם עדיין אינכם יודעים היכן תלונו, כמו גם חוויות לא נעימות של מתח בגלל חוסר ידיעה אם יש לכם מספיק דלק כדי להגיע למחוז חפצכם (לא נעים להיתקע לצד הדרך עם מיכל דלק ריק).

הדרך הכי טובה להתארגן נכון היא להתחיל מתוכנית כללית וחלוקת המסלול לקטעים שתעברו מדי יום. עבור כל קטע יומי כזה תבדקו היכן תוכלו לתדלק, איפה תלונו, מה תרצו לראות בדרך, איפה תאכלו, איפה תוכלו לעצור לנוח וכדומה. אחד היתרונות של השכרת רכב בארה"ב הוא תמיכה שניתן לקבל מחברת ההשכרה, כאשר במידה ונתקלתם בבעיה, תוכלו לפנות בטלפון או בצ'אט ולקבל סיוע.

הכירו ניואנסים בחוקי התנועה המאפיינים מדינות בהן תעברו כידוע, ארה"ב מורכבת מ-50 מדינות (States) ובכל מדינה כזו כמה מחוזות (Counties). חשוב לדעת שלמרות הממשל המרכזי, כל מדינה בארה"ב יכולה להכיל חוקים ותקנות משלה בתחומים רבים. ככל שהדבר נוגע לחוקי תעבורה בהחלט ייתכנו הבדלים בין מדינות שונות ואפילו בין מחוזות שונים באותה מדינה.

כך למשל ישנן מדינות בהם ילדים מתחת לגיל מסוים מוכרחים לשבת מאחור, ייתכנו הבדלים בדרישה לשימוש בחגורות בטיחות (אין חובה לחגור מאחור למשל), מגבלות המהירות עשויות להיות שונות וכך גם סימנים על הכבישים, שלטים ייחודיים המזהירים מסכנות האופייניות לאזור מסוים ועוד.

תנו דעתכם לדברים העשויים להשפיע על השימוש ברכב השכרת רכב בארה"ב ויציאה לטיול דרכים היא דבר שאי אפשר לחוות בארץ. המרחבים הגדולים ייקחו אתכם דרך אזורים שונים מאוד מבחינה טופוגרפית כמו גם מבחינת מזג אוויר אופייני, איכות הכבישים, צפיפות הרכבים הנעים בדרכים ועוד. מומלץ להיוועץ עם נציג חברת ההשכרה ולאסוף מידע מועיל אודות הבדלים שאותם כדאי לקחת בחשבון.

אם גם אתם חולמים על טיול בסגנון Road Trip, כדאי שתדעו שהשכרת רכב בארה"ב היא דרך מצוינת ליהנות ממסע מופלא בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. שלושה מסלולים פופולריים לטיולים כאלו הם לאורך כביש 66 ההיסטורי, מניו יורק, דרך שיקגו ועד לוס אנג'לס (שלוש הערים הגדולות ביותר בארה"ב), מסלול צפוני ממדינת מיין לעיר סיאטל שעל הגבול עם קנדה ומסלול דרומי ממדינת ג'ורג'יה לקליפורניה. יש כמובן עוד אינספור מסלולים אפשריים.

יהיה המסלול שבחרתם לטיול שלכם אשר יהיה, זיכרו לדאוג מבעוד מועד לויזה מתאימה, לתכנן היטב את המסלול תוך ירידה לפרטים קטנים ככל שתוכלו, הכירו הבדלים במזג האוויר בין אזורים שונים שתעברו ובררו אם יש חוקי תנועה ייחודיים במדינות בהן תעברו.