כל מה שאפשר להכין מפחזניות מופלאות

צילום: PIXABAY

בצק  רבוך הוא בצק ייחודי שממנו ניתן להכין שלל מאפים, ביניהם הפרופיטרול בשמו הצרפתי. זהו בצק שכדי להכין ממנו את המאפים יש צורך לזלף אותו עם צנטר. בעת האפייה הבצק הופך לחלול ומאפשר בהמשך להכניס לתוכו כל מילוי שתרצו. התוצאה תצא לא פחות ממושלמת ותוכלו להכין ממנו מאפים  טעימים. לפניכם מספר אפשרויות שניתן להכין מהבצק המופלא של הפחזניות.

פחזניות ממולאות נהדרות

הפרופיטרולים שהם למעשה פחזניות, נחשבים לרוב כקינוח מפנק במיוחד לאור הקרם שנהוג לזלף בתוך הבצק האוורירי. יחד עם זאת, בהחלט ניתן להכין ממנו נשנושים מלוחים וטעימים שאפשר להגיש בארוחה, או באירוע. אחד היתרונות הבולטים של הפחזניות הוא שניתן להכין אותן מראש ולהקפיא אותן לשימוש עתידי, דבר שיכול לשרת אתכם בארוחה עתידית או אם קופצים אליכם אורחים בהפתעה.

הכנת פחזניות היא פשוטה למדי, כל מה שאתם זקוקים לו זה קמח, חמאה, מים, מלח וביצים. את הכנת הבצק הזה מכינים למעשה תוך כדי בישול על סיר! ראשית מחממים ביחד את החמאה עם המלח והמים, ולאחר שהם חמים מוסיפים פנימה את הקמח ומערבבים עד שנוצרת תערובת בצקית, מניחים לה להתקרר מעט ומוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה. מעבירים לשקית זילוף ומזלפים על גבי תבנית עם נייר אפייה. הקפידו להשאיר להן מספיק מקום כדי שלא יתחברו אחת לשנייה והכניסו לאפייה בחום גבוה לעשרים דקות עד שהן מזהיבות.

כעת נספר לכם על כל המאכלים הנהדרים שתוכלו להפיק מהפחזניות הטעימות!

פחזניות קלסיות

הפחזניות הקלסיות הן אלו שממולאות בקרם עשיר כמו קרם פטיסייר, קצפת ואפילו מילוי של גלידה קרירה ומרעננת. לרוב יוזלף על גבי הפחזניות רוטב שוקולד מריר משובח או רוטב קרמל מתוק להעשרת הטעמים.

פחזניות מלוחות

- פרסומת -

את הפחזניות במילוי מלוח אפשר לפגוש בסגנון של מילוי גבינת שמנת עם עשבי תיבול כמו שום-שמיר, מילוי של סלט עוף שיכול להיות משולב עם פטריות למשל להעשרת הטעמים או מוס של סלמון מעושן. הן מוגשות לרוב כמתאבן באירועים חברתיים שונים ויכולות אף לשמש ככריכים מיוחדים.

עוגת פחזניות

אחת מיצירות המופת של הצרפתים היא לא אחרת מאשר עוגת הפחזניות המפורסמת הלוא היא הקרוקמבוש – מגדל בצורת קונוס הבנוי מפחזניות ממולאות בקרם ומודבקות האחת לשנייה על ידי רוטב קרמל או שוקולד המשמשים גם כדבק וגם כעיטור דקורטיבי על גבי הפחזניות.

פחזניות טריפל

פחזניות טריפל הן למעשה עוגת שכבות שמורכבת משלוש שכבות של פחזניות עטופות לחלוטין בתוך פודינג, קצפת, פירות טריים ומעל כל הטוב והטעים הזה מזולף גם שוקולד – יאמי!

פחזניות סאנדיי

אם חשבתם שסאנדיי היא רק גלידה, התכוננו לגילוי מפתיע ומרגש! גם פחזניות אפשר להכין כתוצר של סאנדיי כאשר הן ממולאות בגלידה בטעמים שונים, מוזגים עליהן פאדג' חם, מקשטים עם שברי אגוזים ולמעלה ניצב לו דובדבן.

פחזניות מיני במגוון טעמים

מי שאינו רוצה להכין פחזנית בגודל מלא, יכול בהחלט להכין מיני פחזניות שובבות שכיף לאכול בביס. את המילוי למיני פחזניות אפשר להכין בטעמים מגוונים כיוון שמדובר בביס קטן ומתוק. כך לדוגמה תוכלו להכין מיני פחזניות בטעמי קפה, מאצ'ה, פיסטוק, לימון, פטל ועוד.

פחזניות פופס

מכירים את הפופס? כדורי עוגה טבולים בשוקולד עם מקל סוכרייה. את אותו הדבר בדיוק אפשר להכין עם פחזניות, להוסיף להן שיפוד או מקל סוכרייה, לטבול את כולה בגנאש שוקולד מריר, חלבי או לבן ולגלגל אותה בתוספות טעימות כמו שבבי אגוזים, בוטנים או פיסטוק, סוכריות צבעוניות או קוקוס טחון.

פחזניות ללא גלוטן

כיום ניתן להכין פחזניות ללא גלוטן למי שסובל מצליאק או נמנע מצריכה של קמח לבן. ניתן להכין אותן מקמח ללא גלוטן וליהנות מהן לא פחות!