כל מה שרציתם לדעת על הסכמי ממון

הסכם ממון – מה הוא אומר, למה צריך אותו ומתי, והאם צריך לקיימו אותו בכל מצב? כל אלה ועוד הן שאלות שעולות באופן טבעי אל מול אזכור הנושא, ובגלל מורכבותו, כדאי לעשות בו קצת סדר.

אז מה הוא בכלל הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מעין הסכם שעורכים ביניהם בני הזוג, שמטרתו לחלק את רכושם של הזוג באופן המוסכם על שני הצדדים במקרה של פרידה, גירושין או פטירה. את ההסכם ניתן לערוך במהלך וגם לפני הנישואין עצמם.

עריכתו של הסכם הממון נועדה להיטיב עם שני הצדדים ולהקנות שקט נפשי תוך שהם יודעים למה לצפות ומה הם מקבלים בחלוקה ביניהם. ההסכם מגן על בעל הרכוש וגם על הצד החלש יותר, זה שלא הגיע עם רכוש לתוך הנישואין – במקרה של פרידה או גירושין.

הסכם ממון הינו מסמך משפטי בעל חשיבות מכרעת – הוא עשוי להשפיע על שני הצדדים בצורה חסרת תקדים, גם שנים לאחר עריכתו. לא תמיד קל לערוך הסכם שכזה לפני הנישואין: לא חושבים על פרידה, מעמד החלוקה והחתימה מעורר אי נעימות, מתגלעות מחלוקות ועוד שאר רגשות שונים ומגוונים עולים במעמד המורכז הזה. יחד עם זאת, בעזרת הלשכות המשפטיות של נעמ"ת ברחבי הארץ, תוכלו לעשות זאת בצורה מקצועית, מכבדת ומקובלת על שני הצדדים.

פתרונות יצירתיים, הסכם מכבד ושוויוני שמגן על האינטרסים של כל צד, הוא ה

- פרסומת -

על פי החוק, רכוש אשר נצבר לפני הנישואין הוא לא רכוש משותף, ביגוד לרכוש שנצבר החל מיום הנישואין ואילך. זה ייחשב כשרכוש משותף, ויחולק בהתאם. זה לא מעמד נעים, אבל פתרונות יצירתיים, עריכת הסכם מכבד ושוויוני שמגן על האינטרסים של כל צד יכול להיות פתרון אידאלי.

נושאים שכדאי להתייחס אליהם בעת עריכת הסכם ממון

כספים, פנסיות וקרנות השתלמות, הוצאות והכנסות, רכוש, משכנתאות באם נלקחו, ביטוחים נוספים אם יש, השקעות כספיות שנעשו, חובות אם קיימים, ממון שיצטבר בעתיד ומה שעולה על דעתכם ונקבע תחת ייעוץ מקצועי.

הלשכות המשפטיות של נעמת ברחבי הארץ מציעות ייעוץ וכן סיוע בגישור ובניסוח הסכמים, אז אל תהססו לפנות בעת הצורך – אנחנו כאן עבורכם.