כנס חירום בחמ"ד: שוקלים להשבית את החינוך הממלכתי דתי בראשון לספטמבר

מאיימים שלא לפתוח את שנת הלימודים בעקבות המשבר התקציבי. צילום: Pixabay
כנס חירום של כלל המוסדות העל יסודיים בחינוך הממלכתי הדתי, נערך היום בנושא הבור התקציבי אליו נקלעו בעקבות היעדר תקציבים עבור שנת הלימודים האחרונה- תש"פ ועבור שנת הלימודים הקרובה- תשפ"א

בעקבות המשבר התקציבי החמור אליו נקלעו מאות מוסדות העל יסודי בחינוך הממלכתי הדתי (חמ"ד), התכנסו היום קרוב ל- 200 מנהלים וראדי מוסדות  ממוסדות רשתות החינוך הדתי- מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, רשת נעם- צביה, תנועת אמונה,  ורשת אור תורה סטון וכן מנהלי וראשי המוסדות הלא מרושתים, לדיון חירום בנושא.
במהלך הדיון נשמעו קולות שונים וכן עלתה האפשרות להשבית את מאות המוסדות בראשון לספטמבר הקרוב עד לקבלת התקציב הנדרש להפעלת המוסדות.

את הדיון פתח יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן וקרא: "איננו אזרחים סוג ב' ומגיע לנו שנוכל לחנך את בנינו ובנותינו בדרך שאנו מאמינים בה, כך היה מאז קום מדינת ישראל במשך שבעה עשורים ואין סיבה שהדבר ישתנה, חייבים למצוא פתרון ומיד"

מר אלחנן גלט, מנכ"ל רשת מוסדות בני עקיבא הציג בפני המשתתפים את המציאות התקציבית המורכבת אליה נקלעו המוסדות  עקב פערים של 55 מיליון ש"ח בתקציב שנת תש"פ וחוסר של 140 מיליון ש"ח לשנת הלימודים הקרובה תשפ"א. תקציב זה מיועד כולו למנוע פיטוריהם  של כ-1000 מורים.

- פרסומת -

גלט הוסיף ואמר: "הרוח הנושבת שאנו שומעים היא שיש סיכוי שלא יעבור תקציב בשבועות הקרובים, מה שיגרום לכך שנמצא את עצמנו מול שוקת שבורה בכל הנוגע לשנת תש"פ ואל חוסר יכולת מוחלט לפתוח את שנת הלימודים תשפ"א. אלו תקציבים שקיבלנו גם כששולמית אלוני ויוסי שריד היו שרי החינוך אבל במצב הנוכחי לא עוברים ומייצרים לנו בור תקציבי של למעלה מ-  200 מיליון ש"ח"

אחריו דיבר גם מנכ"ל רשת אור תורה סטון, מר ינון אחימן שהציע להכריז על השבתת הלימודים בראשון לספטמבר עקב המצב שנוצר "אני בשעה זו מודאג מאד, לא זוכר מצב כה חמור בחינוך הממלכתי דתי. כולנו בטיפות הדלק האחרונות"

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, סקר את ההיבטים הפוליטיים של העברת התקציבים "אני פועל יחד עם חברים רבים ביניהם ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך על מנת להכליל את תקציבי החמ"ד בבסיס התקציב כפי שראוי שיהיה וכפי שמגיע לכם ולא תצטרכו בכל שנה לבוא ולחזר על הפתחים" אחריו דיברו גם חברי הכנסת אופיר סופר ומתן כהנא מ"ימינה" ותהלה פרידמן מ"כחול לבן" שבעיקר התייחסו לסכנה הפוליטית בהיעדר אישור תקציב שככל הנראה יגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות

את הכנס סיכם מר ינקי פרידמן מנכ"ל רשת נעם-צביה ואמר "אם חס וחלילה לא ימצא פתרון בשבוע הקרוב, עדיף שלא נפתח כלל את שנת הלימודים מאשר שנפתח ונקרוס באמצע השנה!"