"לערוך את הבר מצווה בכותל בחורף זה כיף מאוד"

לעתים שואלים אותנו שאלה חשובה מאוד, האם יש אפשרות של אירוע בר מצווה בכותל בחורף? התשובה היא, כמובן שכן.

תוכן שיווקי 05/02/2020

איפה עורכים את העלייה לתורה?

המקום בו רצוי לערוך עלייה לתורה בבר מצווה בכותל בחורף הוא בקשת וילסון. זהו המתחם המקורה שנמצא בכותל, הממוקם בפינה השמאלית ביותר ברחבת הכותל. המקום הוא בעצם בית כנסת המחולק לגברים ונשים. לנשים ישנה אפשרות לצפות בעלייה לתורה מלמעלה, דרך חלון זכוכית גדול מאוד.

ישנה גם אפשרות לשמוע את פסוקי ההפטרה אותם מקריא בנכם דרך האוזניות. אנחנו מציידים את הפייטן ואת חתן הבר מצווה במיקרופונים. הסיבה שעדיף לערוך עלייה לתורה בקשת וילסון היא, אסור לפי ההלכה להוציא ספר תורה החוצה בזמן שיש גשם. בישראל אמנם אין הרבה ימיי גשם, אך רצוי לא להסתכן בנושא. אם אתם רוצים את העלייה לתורה במקום פתוח, למשל ברחבת הכותל עצמה, ישנה אפשרות לתאם איתנו כמה ימים לפני כן, כאשר אפשר, בערך, לדעת את התחזית וניתן לראות אם יהיה גשום.

מה בדבר תהלוכת הבר מצווה בכותל?

- פרסומת -

האם יש אפשרות גם לערוך את תהלוכת בר מצווה בכותל בחורף? מה קורה במקרה של גשם? שאלה מצוינת. כפי שידוע, בחורף בישראל לא קיימים ימיי גשם רבים. יתרה מזאת, מספר ימיי הגשם הרצופים, או יום שכולו גשם זה דבר נדיר. לכן, ברגע שקבענו תאריך לאירוע, לפי התאריך העברי בו בנכם מגיע לגיל 13, והתאריך הוא בחורף, אנחנו נהיה אתכם בקשר מספר ימים לפני יום האירוע, כך שנדע בערך תחזית המזג אוויר. לפי מה שאומרים, נחליט מה ניתן לעשות.

כמיטב המסורת, תהלוכת הנגנים מתחילה בשער האשפות ומסתיימת בבידוק הביטחוני. התהלוכה לוקחת בערך כחצי שעה עד שעה. זה מאפשר מצב שבו אם יש לנו חלון הזדמנויות שבו אין גשם, אפשר לערוך בכיף את התהלוכה. אין לנו גם בעיה לערוך תהלוכה עם מטריות, זאת חוויה מאוד מעניינת. כברירת מחדל, ישנן קשתות מקורות שבהן אנו עורכים את מעגלי הריקודים ואת כל השמחה, ללא התהלוכה אך כולם יישארו יבשים.

האם כדאי לי לבטל אירוע בכותל בגלל שיש חורף?

התשובה היא ממש לא? אם ישנה חברה מקצועית שמטפלת בכל דבר מהקטן לגדול, גם בחורף לא ישתבש שום דבר והאירוע יהיה מהנה מאוד. בנוסף, חוץ מהעלייה לתורה בכותל, החלק של המסעדה וגם ארוחת הבוקר נעשים תחת קורת גג, כך שאין מצב שחווית האוכל, שהיא מאוד חשובה לאירוע, תיפגע כתוצאה מהגשם.

אנחנו בכינור דוד, חברה המתמחה בארגון בר מצוות בכותל, נשמח לערוך בשבילכם בר מצווה בכותל בחורף. מומלץ לכולם לבקר באתר האינטרנט שלנו ולהתרשם משלל הסרטונים והמאמרים שיש באפשרותנו להציע לכולם. אחרי שתתרשמו מהאתר, נשמח שתתקשרו אלינו ונוכל להיפגש.