מגוון ערכות יצירה לילדים

ילדים קטנים שנמצאים בבית, מחפשים כל הזמן תעסוקה אחרת משעמם להם. לכן הורים רבים סיגלו לעצמם דפוס התנהלות שבו הם רוכשים לילדים על פי הגיל שלהם ערכות יצירה שונות להפגנת הכישורים היצירתיים שלהם וכך יש להם בכל פעם משהו חדש לעשות.

ערכות יצירה לילדים. צילום: pixabay

ההיצע שקיים באתר האינטרנט הוא עצום ולכן השיטה היא להוציא בכל יום ערכה אחת, מבצעים את המטלות שרשומים בה כמו צביעה, הדבקה או כל דבר אחר. ביום למחרת מוציאים סוג אחר של ערכה, כדי ליצור עניין וסקרנות. מדובר בערכות שהן איכותיות ומאפשרות בכל פעם לילדים להכיר עולמות חדשים וחומרים מרתקים. היצירות שהם יוצרים הן מדהימות והם מתלהבים מהן מאד.

במשבר הקורונה הילדים היו לאורך ימים ארוכים בבית ולא יצאו לגני הילדים ולבתי הספר ולכן היה חשוב למצוא להם תחומי עניין חדשים. השיטה המוצלחת ביותר לפתור את השעמום שלהם היא לרכוש ערכות יצירה לילדים בשלל תחומים כמו לדוגמה, פעילויות באמצעות אריחים קטנטנים של פסיפס, היצע עצום של מדבקות בטקסטורות מעניינות, שבשבת העשויה מנקודות, צביעה באמצעות ספוג, הדבקת וצביעה באמצעות צבעי מים, יצירת צמידים מנייר, יצירת קולאז'ים מקסימים, עבודות משעם, קשתות שמחברים אליהן חרוזים צבעוניים, קעקועי חינה ועוד.

עיסוק בעבודות יצירה

עבודות יצירה מאפשרות לדמיון לפעול לאורך כל היום והוא זה שמנחה כל ילד להחליט מה להכין, באיזה צבע לצבוע כל אחד מהפרמטרים בציור ועוד. העיסוק באמצעות ערכות יצירה מאפשר לילדים להיות מרוכזים לאורך פרקי זמן ארוכים בנושאים השונים הללו ולבצע אין ספור עבודות מסקרנות. מעבר לכך ערכות יצירה מאפשרים לילדים להפעיל רגשות, לדעת לחלוק בחומרים השונים, קוגניטיביות דמיון ועוד.

בדרך זו צובעים את קבוצות השיער של החד קרן, צובעים בצבעים רגילים, בעפרונות ובטושים את ההדפסות שמדפיסים עבור הילדים במדפסת ועוד. אחת ההפתעות המסקרנות היא עבודה בבצק. הילדים נהנים מאד ללוש את הבצק הצבעוני וליצור אתו כמה צורות. בהתאם לשיטת העבודה, הילדים מכינים לכאורה עוגיות, עוגות ודברי מאפה נוספים. הילדים יכולים בדרך זו להכין ארוחות מצחיקות ומתוקות לכל האורחים בהנאה עצומה.

מלאי של ערכות יצירה בבית

- פרסומת -

כולם מוכנים לכל תרחיש ולכן יש תמיד בבית סוגים שונים של ערכות יצירה לילדים. ברגע שהמלאי עומד להסתיים, ההורים רוכשים מלאי נוסף, כך שתמיד אפשר יהיה להציע לילדים לעבוד בערכות חדשות כאשר אין פעילות בזום של בית הספר.

בנוסף לכך הילדים אוהבים תמיד לבנות בקוביות, להרכיב משחקים שונים כמו אבני לגו על פי התוכניות ההנדסיות דבר שהם צריכים להתרכז בו ולבצע את המהלכים באופן מדויק כדי שהדגם יהיה מוכן באופן מושלם.

אחת המשימות של ההורים היא לגוון את הפעילות עם הילדים וכך כשיש להם כמה סוגי משימות ביום הם נהנים מכל העולמות ולא משעמם להם.