מדריך משכנתא לכל מטרה

הלוואה לשיפוץ הבית
הלוואה לשיפוץ הבית. צילום: רנה אסמיוסן

מהי בדיוק משכנתא לכל מטרה ולמי היא מתאימה? למי כדאי לקחת את ההלוואה ומהם ההבדלים בין משכנתא רגילה למשכנתא לכל מטרה? הכנו עבורכם מדריך מקצועי בנושא.

מידע כללי על משכנתא לכל מטרה

משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה או להשקעה בנכס מסוים, וכיום הבנקים וחברות המימון החוץ בנקאי החלו להציע גם מסלולי משכנתא למטרות נוספות כמו שיפוצים בנכס, מימון אירוע משפחתי כמו חתונה גדולה, חופשה משפחתית בחו"ל ועוד. 

משכנתא לכל מטרה מיועדת ללקוחות פרטיים או עסקיים. ניתן לקבל את ההלוואה כנגד משכון נכס קיים כמו דירת מגורים, בית פרטי וכד'. 

- פרסומת -

לקוח עסקי יכול לבחור את מסלול המשכנתא לכל מטרה כנגד שעבוד נכס בבעלותו, בדרך כלל כדי לרכוש מבנה לעסק כמו משרד, מחסן או חנות, או לצורך השקעה ופיתוח העסק הקיים.

יש לציין כי חלק מהבנקים מתנים את קבלת ההלוואה לכל מטרה בפתיחת חשבון עו"ש.

הבדלים בין סוגי משכנתאות

משכנתא רגילה לוקחים כדי לרכוש בית או דירת מגורים, זו הלוואה לטווח הארוך המאפשרת לכם להגשים חלום ולרכוש דירה חדשה או יד 2. כדאי לדעת כי הבנק ממנו לוקחים משכנתא לרכישת דירה יעביר את הכסף ישירות למוכר, לעומת העברת הכסף לחשבון הלווה אם הוא לוקח הלוואה לכל מטרה.

ישנם הבדלים נוספים בין שני סוגי המשכנתאות, לדוגמה הריבית במשכנתא רגילה בדרך כלל נמוכה יותר מהריביות במסלולי המשכנתא לכל מטרה. בנוסף, הליך קבלת המשכנתא לכל מטרה קצר יותר מאחר ומשעבדים נכס קיים, אין צורך בערבים ובביטחונות נוספים מעבר לשעבוד נכס, ואפשר לקבל את ההלוואה הייעודית לא רק מבנקים למשכנתאות אלא גם מגופים פיננסיים המציעים הלוואות חוץ בנקאיות.

היתרונות של הלוואה לכל מטרה אל מול הלוואת סולו שנלקחת מהבנק בו מתנהל העו"ש לדוגמא הינה בריביות נמוכות יותר, ולתקופות ארוכות יותר כך שהנטל של ההחזרים החודשיים נמוך יותר בהלוואה לכל מטרה.

קריטריונים לקבלת משכנתא לכל מטרה

הקריטריונים העיקריים לקבלת המשכנתא לכל מטרה הם: 

  • ברוב המקרים אפשר לקבל הלוואה לכל מטרה עד לסכום של 50% משווי הנכס אותו משעבדים לטובת המשכנתא. * למעט בתקופת הקורונה בה קיימת הוראת שעה של בנק ישראל בו הבנקים מתירים הלוואות לכל מטרה לטובת סגירת הלוואות ושיפור התזרים החודשי וניתן להגיע לכדיי 70% משווי הכנס
  • התנהלות תקינה בחשבון העובר ושב ב-3 חודשים אחרונים.
  • עמידה בהחזר הלוואת המשכנתא הקיימת בשנתיים האחרונות.
  • היסטוריית אשראי תקינה.
  • רף הכנסות מתאים לגובה ההחזר ולהוראות של בנק ישראל.

למי מתאים ומהם היתרונות?

משכנתא לכל מטרה נחשבת לפתרון מצוין עבור בעלי נכסים הזקוקים להלוואה גדולה ונוחה. מקובל לקחת את ההלוואה לכל מטרה כדי להשקיע בשיפוץ הנכס הקיים, כדי לסייע לילדים, למימון אירועים משפחתיים או חופשות יקרות, כדי לסגור חובות ואפשר להשתמש בכסף גם כדי לאחד הלוואות ולפרוע אותן או לפרוע את המשכנתא שנקלחה בריביות גבוהות ולשפר תנאים. 

היתרונות של משכנתא לכל מטרה:

  • הלוואה חדשה בתנאים של ריבית נמוכה.
  • ריבית אטרקטיבית נמוכה יותר בהשוואה לריביות המקובלות בשוק ההלוואות.
  • אפשרות לפירעון הלוואות יקרות או משכנתא יקרה.
  • מגוון מסלולים עם ריביות משתלמות.
  • אפשרות להשתמש בכסף למטרות שונות ומגוונות.
  • הלוואה ברמת סיכון נמוכה עבור הלווה.

 

הכתבה באדיבות פריים משכנתאות ופיננסים, החברה הוקמה לפני למעלה מ-14 שנים ומחזיקה בתו אמון הציבור. פריים משכנתאות תלווה אתכם בדרך הבטוחה והנכונה לקבלת משכנתא בהתאמה אישית ליכולת ההחזר ולצרכים הייחודיים שלכם.