מנכ"ל הרבנות הראשית מסיים את תפקידו: "עדיין ישנם אתגרים רבים"

הרב משה דגן. צילום: הרבנות הראשית

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן במכתב פרידה: "מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק והודאה". על ההישגים במהלך כהונתו: "הכלים הדיגיטליים והמקוונים שלנו, מציבים את הרבנות הראשית בקדמת הבמה הטכנולוגית". על העשייה הרבה בתפקיד: "מודה לכבוד הרבנים הראשיים על האמון הרב, על מרחב הפעולה והגיבוי שהענקתם לי".

לאחר ארבע שנות כהונה מלאת עשיה והישגים, מסיים השבוע מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן את תפקידו, כשהוא מותיר אחריו עשיה משמעותית בכל תחומי הרבנות, כזו שתרמה רבות למערך הרבנות הראשית, ייעלה תהליכים ושיפרה את פני הרבנות.

במכתב שכתב דגן לכבוד הרבנים הראשיים לישראל לשר הרב יעקב אביטן ולעובדי הרבנות הראשית, כותב משה דגן המנכ"ל היוצא: "בתום ארבע שנות כהונה אינטנסיביות ומשמעותיות, אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק והודאה… בסייעתא דשמיא אני מסיים את כהונתי בלב שלם כשמשימתי האישית הושלמה.

דגן מפרט במכתבו את המהפכות שהובילה הרבנות הראשית בשנים האחרונות בתחומי פעילות הליבה של הרבנות. זאת בנוסף למעטפת כוללת של מיזמים יצירתיים אשר כולם למען חיזוק ההלכה, שירותי הדת והיהדות בארץ ובתפוצות.

- פרסומת -

במכתבו מצטט דגן את המשנה במסכת אבות: " לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר, וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה. עדיין ישנם אתגרים רבים לפתחה של הרבנות הראשית. לעשייה היו שותפים רבים ובעיקר מנהלי מחלקות הרבנות הראשית, העובדים והעובדות, שנתנו יד ופעלו לקידום המהלכים מתוך רצון אמיתי להוביל ולשנות." כתב דגן.

דגן (48) הוא בוגר ישיבת ההסדר מעלה אדומים ובעל תעודת בגרות בהצטיינות, תואר ראשון בהצטיינות במינהל עסקים (BA) במכללה למינהל בראשון לציון ובתואר שני במשפטים (MA) (בוגר במשפטים) באוני' בר-אילן. נושא תעודת יועץ מס וחשבונאי (1994) ותעודת סמיכה להוראה "יורה יורה" מבית המדרש לרבנים ודיינים 'כנסת יחזקאל' בירושלים. את שירותו הצבאי מילא דגן בגבעתי, במסגרת מסלול ישיבות ההסדר.

החל מ-1994 ועד 2012, כיהן דגן במגוון רחב של תפקידים ברשות המסים, החל מתפקיד מפקח מס, רכז חולית חברות, גובה ראשי ותפקיד מטה כמנהל תחום בכיר האחראי על רשת מ"ה וניכויים. במסגרת תפקידיו היה אחראי על ניהול מבצעים מורכבים וצוותים נרחבים של עשרות עובדים.

בין השנים 2012-2016 כיהן כסמנכ"ל בכיר לשירותי דת – אחראי על יחידות הליבה במשרד לשירותי דת. במסגרת זו היה אחראי מקצועית על שירותי הדת במועצות הדתיות ומחלקות הדת, ועל מתן שירותי הדת – נישואין, קבורה, מבני דת, מקוואות, כשרות ובני העדה האתיופית. בשנת 2016 החל לכהן כמנכ"ל הרבנות הראשית לישראל

הרב, משה דגן, בדיוני וועדת הכנסת. צילום: דוברות הכנסת

כהונת המנכ"ל הרב משה דגן הייתה רצופת הישגים. במכתבו הוא מציין את הכלים הניהוליים שנשארים בידי הרבנות הראשית ונותנים לה כוח להמשיך ולפרוץ קדימה, על מנת להיות ארגון מוביל, מתקדם ומקצועי ככל הניתן. במכתבו מדגיש דגן את הליך הייעוץ הארגוני שעברה הרבנות הראשית, תהליך שתרם רבות למקצועיות ולאחידות תפקודית. במסגרת ההליך שופרו תהליכי העבודה במחלקות, שופרו תנאי העובדים ברבנות, ונכתבו נהלי עבודה ותוכניות עבודה רוחביות עבור כל המחלקות.

בנוסף לכך מציין דגן במכתבו את הליך הדיגיטציה ומחשוב מערכות המידע והשירותים של הרבנות הראשית. מדובר באחד המיזמים המשמעותיים שיצאו אל הפועל ברבנות הראשית, במסגרתו מוסדו והוקמו תשתיות המחשוב, ומספר מערכות מחשוב ייעודיות לאגפים ומחלקות מרכזיות ברבנות, "הכלים הדיגיטליים והמקוונים שלנו, מציבים את הרבנות הראשית בקדמת הבמה הטכנולוגית ובכך תורמים רבות לשיפור השירות לאזרח והנגשת ערכי היהדות לציבור הרחב". כתב דגן.

בסיום דבריו , הודה דגן לקב"ה על הזכות שהייתה לו לכהן בתפקיד הנכבד של מנכ"ל הרבנות הראשית. "רוצה להודות לכת"ר, כבוד הרב הראשי לישראל מרן הראשל"צ הרה"ג יצחק יוסף שליט"א וכבוד הרב הראשי לישראל, הרה"ג דוד לאו שליט"א, על האמון הרב, על מרחב הפעולה והגיבוי שהענקתם לי בשנות כהונתי כמנכ"ל הרבנות הראשית."

דגן הודה במכתבו גם לשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, למנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, וכן מודה באופן מיוחד לרבני, עובדי ועובדות הרבנות הראשית, לחברי מועצת הרבנות, לרבני הערים ההתיישבות והשכונות, לראשי המועצות הדתיות ולעובדיהם, על העשייה המסורה והמאומצת, על הנחישות, האמון והמעורבות הפעילה, בהרמת קרנה של הרבנות ושירותי הדת בישראל ובעולם.

"אני תקווה ותפילה שהמסע אליו יצאנו ימשיך וכב' הרבנים הראשיים שליט"א יזכו מתוך בריאות הגוף להמשיך ולהרים את קרנה של הרבנות הראשית לישראל, להגדיל תורה ולהאדירה." סיים דגן.