מסעות הקיץ בעידן קורונה: חניכי בני עקיבא יוצאים לשטח בכל רחבי הארץ

חניכי בנ"ע בביריה. צילום: בני עקיבא

לאחר האיסור על קיום מחנות הקיץ, יוצאת הבוקר לדרך תכנית פעילות השטח החדשה שגובשה בבני עקיבא לימי חופשת הקיץ של החניכים. הבוקר עלו לביריה חניכי מחוז חיפה (פעילות שהיתה אמורה להתקיים לפני כחצי שנה), בהמשך יתקיימו מסעות, טיולי מחוזיים וסניפיים ואף יתקיים מסע לילי בעקבות שיירת הל"ה (שגם הוא נדחה כבר חודשים ארוכים).

בעקבות האיסור לקיום מחנות קיץ ולאחר גיבוש תכנית מיוחדת – החלה הבוקר פעילות השטח של חניכי בני עקיבא ברחבי הארץ. החניכים ייצאו במהלך השבועות הקרובים למסעות, טיולים ופעילויות חד יומיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המסעות יתקיימו במסלולים של עד 120 משתתפים בכל מסלול ובחלוקה של 6 קפסולות- 20 חניכים בכל קפסולה. הפעילות תתקיים תוך שמירה על הגיינה גבוהה, עטיית מסיכות וריחוק של 2 מ' בין המשתתפים.

מדובר בפעילות רחבה שגם תכלול פעילות שנדחתה בחודשים האחרונים בעקבות ההגבלות השונות. כך הבוקר עלו הבוקר חניכי מחוז חיפה לביריה ע"פ המסורת התנועתית שנמשכת כבר עשרות שנים -פעילות שנדחתה מחודש אדר (מרץ) האחרון. בנוסף, יתקיימו מסעות ליליים בעקבות שיירת הל"ה שנפלה בקרב בגוש עציון במאבק על הקמת המדינה – פעילות שנדחתה מחודש שבט (ינואר) האחרון. המסעות והפעילות תהיה הן על בסיס מחוזי והן טיולים ברמת הסניפים המקומיים. מחר גם ייצא מסע מיוחד לחברי שבטי יובל בעלי צרכים מיוחדים שהותאם במיוחד לימי הקורונה. בנוסף- יוצא הבוקר לדרך הסמינריון השנתי לקומונריות התנועה ומתקיימים סמינריוני הכשרה- לקראת שנת תשפ"א.

בהמשך ייצאו גם סמינריוני ההדרכה והקומונריות להכשרות שנדחו. צילום: בני עקיבא

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "למרות המורכבות הגדולה לקיים פעילות שטח בימים האלה ע"פ ההנחיות- היה לנו ברור שאסור לנו לוותר על החיבור האמיתי לארץ ישראל של חניכינו. אחרי חודשים לא פשוטים – דווקא עכשיו הפעילות והמסעות שיוצאים לדרך הם אוויר לנשימה ומשמעותיים כך כל עבור כל אחד ואחד מהחניכים. היה לנו ברור שעלינו לעשות את המאמצים המירביים על מנת לאפשר את קיומם- כמובן תוך הקפדה ברורה מלאה ומחמירה של הנחיות משרד הבריאות."