מצדיעים למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי־אזרחי

השבוע מצויין ברחבי הארץ שבוע ההצדעה למתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אזרחי, בו כולנו אומרים תודה ומצדיעים ל-18,000 בני ובנות השירות הלאומי-אזרחי על עשייתם ופועלם. היום מצדיעים לבני השירות הלאומי-אזרחי עם המוגבלויות שלמרות הכל עושים שירות משמעותי, מתנדבים ונותנים מעצמם למען המדינה.

רוני דלומי
צילום: לימור עוקבי

כחלק מהאירוע בני ובנות השירות הגיעו ליריד הכוונה, בו יכלו לשמוע על האפשרויות העומדות בפניהם לאחר השירות כמו הכשרות מקצועיות, אפשרויות השכלה ושילוב בקהילה. ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי בירך את המתנדבים על עשייתם ופעלם "אני רוצה לומר תודה על ההשראה שאתם ממלאים אותנו, שתמשיכו לתת לאחרים ולהגשים את עצמכם."

לאחר היריד התקיים אירוע מרגש בהנחייתם של אוהד שני ועדי יהודה, מתנדבים עם מוגבלות דרך עמותת 'שלומית'. אוהד מאובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוהה מתנדב במשטרת ישראל בתחנת בני ברק, ועדי כבדת שמיעה ומגמגמת שמתנדבת בגן תקשורתי לילדים על הרצף האוטיסטי. עדי מציגה את עצמה ומספרת לקהל "יש לנו בגן ילד עם מכשיר שמיעה ואני שיודעת איך הוא מרגיש ועם מה הוא מתמודד יכולה לפנות אליו בצורה שמבינה אותו, אני עוזרת לו לקבל את עצמו ואת מכשיר השמיעה שלו. הקשר שלי איתו עוזר לו להיות יותר פעיל יותר, להשתתף ולהיות כמו כולם."

הופעה הצדעה לבנות השירות הלאומי
צילום: לימור עוקבי

את האירוע ליוותה ותרגמה לשפת הסימנים שירלי פנקר בת שירות לשעבר, שמאז תקופת השירות הלאומי היא מתרגמת את כל אירועי הרשות. הרכב 'גוונים', להקה של אנשים עם מגוון מוגבלויות פתחו את המופע בשירים "עניין של זמן" ו"בשנה הבאה" ובמרכז האירוע הופיעה הזמרת רוני דלומי, כאשר לשיר "תן" רוני הזמינה את עדי מנחת האירוע לבמה לשירה משותפת ומרגשת.