ניהול יהודי: על הספר אבות הניהול

אבות הניהול הוא ספר מרתק מעולם הניהול הכלכלה והדת. הספר מציג בצורה בהירה חלקה כלים פרקטיים להתמודדות עם ניהול בעידן המודרני.

מה שיפה בספר "אבות הניהול" (זיו אלול, יניב פוגל; הוצאת ידיעות ספרים) זהו החיבור של אותן דילמות לעולם היהודי תוך הצגת ציטוטים מפרקי אבות ומקורות יהודים אחרים לצד דוגמאות אותם אנו מכירים מחבורת גלובליות מודרניות. אם תרצו, פרקי אבות וגוגל שזורים זה בזה.
בספר מוצגים אנקדוטות, מאמרים מחז"ל ותובנות חשובות מהיהודת להמחיש סיטואציות ומצבים מורכבים בעולם הניהול העכשיו.

כך למשל, הוא מדגים כיצד ראוי לבחון את ההתנהלות המנהל מול העובדים באיפיונים שונים, מה מועיל יותר ומה מועיל פחות בהנעת עובדים ועוד. הוא דן הסוגיות מהעולם המורכב, כמו האם לחץ ותפוקות בצורה מוגזמת כדי לעמוד ביעדים אכן עובד ומה נדרש ממנהל טוב שיהווה השראה לעובדיו, לקוחותיו ומשפחתו.

הדוגמאות שבו הן החלק שמעניין במיוחד. המחברים הצליחו בכל פרק לשלב דוגמאות מצוינות ממרחבים שונים. יש דוגמאות מהתנאים והאמוראים ואירועים שקרו לפני 2000 ו -3000 שנים וגם סיפור על מייסד גוגל, באותו עניין ממש , שמאוכזב מתוצאות מסוימות בחברתו ואיך פעל לשפר אותן. כך גם, איך דבר דבר נוקשה כלימוד תורה בישיבה נחשב לדבר נוקשה ואיך פעל ראש הישיבה לשפר את ביצועי תלמידיו תוך זה שאפשר להם להחליט על תכני הלימוד, זמני הלימוד ואופן הלימוד והכל מתוך בחירה וחירות מחשבתית. ודווקא השיטוה הזו היא שהוכיחה את עצמה בדיוק מושלם.

הקבילו זאת לעולם הניהול ובחנו האם נכון למנהל להכתיב את הדרך והשיטה לעובדיו או דווקא לאפשר לעובד להחליט על דרך הפעולה ואז לבקר את התוצאות שלו. פרקים נוספים עוסקים בעולם ניהול IQ או EQ וכן איך לשלב חיי משפחה ועבודה ועוד. הספר כתוב בצורה בהירה ומרתקת. יש בו כלים נהדרים למנהל להתמודדות יום יומית מורכבת .

- פרסומת -

הספר בנוי משבעה פרקים. כל פרק מתחיל בהיגד מפרקי אבות המציג דילמה ניהולית מודרנית , דיכוטומית מעולמם של המנהלים ובהמשך מוצגות דוגמאות מעולמות חז"ל ומהמקורות ומעולמות הניהול המודרני התומכות בכל אחת מצדדי הדילמה. בכל פרק יש שרטוט גרפי מעולה הממחיש את הדילמה ובהמשך מוצג ארגז כלים למנהל , פשוט בהיר נגיש וצבעוני. בסוף כל פרק מוצג ראיון עם מנכ"ל מחברה גלובלית מצליחה על הדילמה המוצגת בפרק ועל הדרך שבה המנכ"ל בוחר לפעול .

הספר צבעוני, נגיש, קליל, בהיר, בנוי היטב ובעל תוכן מאוד ייחודי ותובנות משמעותיות לכל מנהל, בדגש על מנכ"לים ומנהלים בכירים. במובנים מסוימים הספר פורץ דרך באופן שבה מוצגים עולמות תוכן משולבים של עולמות חז"ל ועולמות מודרניים ששזורים זה בזה. מומלץ לכל מנהל בדגש על מנהלים בכירים שחוו כבר כמה חוויות ניהוליות בחייהם.

המחברים זיו אלול ופוגל יניב. שניהם מומחים בניהול – זיו אלול יזם הייטק וסטארטפיסט שעשה כבר שני אקזיטים גדולים. יניב בעל רקע עשיר בניהול ארגונים. כיום מנהל אדמיניסטרטיבי של בית חולים וולפסון. שניהם בלי רקע צבאי, סא"לים במילואים , בעל ניסיון ניהולי עשיר במגזר הביטחוני , במגזר העסקי פרטי והן במגזר הציבורי חברתי. ניכר כי השניים מבינים את עולם הניהול לעומקו ומצליחים לשלב פתרונות ישימים לכל העולמות הניהול הללו .

הספר מוצע למכירה בחנויות הספרים ובאתרים של ידיעות ספרים ועברית.