ניקוי אבנים משתלבות – לא מה שחשבתם

רחוב בן גוריון בקריית ביאליק. צילום: ניר ודל, פיקימדיה

כבר שנים שיש לי חלום לנקות את האבנים המשתלבות בחניה של הבית שלנו. אשתי אומרת שזה מיותר, ושאני צריך להשקיע את אותן אנרגיות בניקיון בתוך הבית. לדעתי זו קבלת הפנים לבית שלנו, שהאורחים רואים ברגע שהם נכנסים.

באחד מימי השבת קמתי מוקדם, והחלטתי לעשות לאשתי הפתעה. התארגנתי על דלי עם השיקוי הסודי – נוזל רצפות, סבון כלים, ומים חמימים. לקחתי מטאטא ושפכתי את הנוזל על כל האבנים. שמתי לי שירים מהניינטיז, והתחלתי לקרצף בכל הכוח. השכן החמוץ שלי עבר, והסתכל עלי בעין עקומה. הנהנתי לו לשלום והמשכתי במלאכה.

המשכתי עם הקרצוף זמן מה, ואז שטפתי את האבנים המשתלבות עם צינור מים. השינוי לא היה משמעותי כמו שחשבתי, והבנתי שהאבנים דורשות עוד המון עבודה כדי להגיע לתוצאה מושלמת.

נכנסתי הביתה, מיוזע ומבואס, ולא יכולתי להסתיר את האכזבה. אשתי הייתה רגישה כמו תמיד, הגישה לי מים קרים, והציעה שנזמין איש מקצוע. אמרתי לה שלא צריך, ושאני יכול לעשות זאת בעצמי. היא זיהתה שמדובר כאן בעניין של אגו, וניסתה לשכנע אותי. היא אמרה שהאבנים צוברות עליהן לכלוך של שנים – מסטיקים, פיח מרחוב הסואן, קקי של ציפורים, ואינספור נוזלים שנשפכו לנו שם מהתקופה שהילדים היו קטנים. היא אמרה שלא משנה כמה אני אנסה, יש דברים שדורשים טמפרטורות גבוהות, ציוד מיוחד וידע מקצועי. הבנתי שאני לא יכול לעשות זאת לבד.

- פרסומת -

עוד באותו יום, כתבתי בגוגל – ניקוי אבנים משתלבות, וראיתי מספר תוצאות. השארתי פרטים, וחזרו אלי ביום למחרת. בשיחת הטלפון הסבירו לי שלפעמים צריך להשתמש בחומרים כימיים חזקים, ולא תמיד אפשר לנקות עם המוצרים שיש בבית.

ניקוי באמצעות אנשי מקצוע מיומנים

ביום שני כבר הגיע אלינו איש מקצוע, שהגיע עם ציוד, מכשיר לניקוי בלחץ מים, וקיטור.

לפני שהתחיל לעבוד, הוא חסם את האזור של החנייה, עם קונוסים וסרט סימון. הוא הסביר שהוא משתמש בחומרים חזקים ובטמפרטורות גבוהות, וזה איזור שעוברים בו ילדים, או עוברי אורח ברחוב, לכן הוא חייב לשמור על הבטיחות. בזמן שהוא תחם את החנייה, צילמתי תמונה של האבנים כדי שאוכל להשוות, לפני ואחרי.

אחרי כמה שעות טובות של עבודה, לא יכולתי להתאפק והצצתי. ההבדל היה מטורף, ופתאום קלטתי כמה החנייה הייתה מלוכלכת.

בתום העבודה, הבחור הציע לשים לנו סילר, והסביר שזה מעין ציפוי הגנה שאוטם את הרצפה, ומגן עליה מלכלוכים. במקום שטיפות השמן יספגו ברצפת האבנים, הן "יחליקו" ממנה. כך הניקוי הבא שנצטרך לעשות יהיה עוד שנים רבות. הייתי מבסוט, במקום שהוא יגיד לי שאני חייב להזמין אותו פעם בשנה, הוא פתר לי את הבעיה לשנים ארוכות.

השכן החמוץ הגיע לראות מה קורה, כנראה שמע את הרעש של המכונה. הפרצוף שהיה לו על הפנים היה שווה הכול. עוד באותו רגע הוא סגר עם הבחור שלי, ניקוי אבנים משתלבות גם לחנייה שלו.

צילמתי את תמונת ה"אחרי" המיוחלת, עשיתי קולאז' של שתיהן והעלתי לפייסבוק.

נכנסתי הביתה בהתרגשות, אחזתי בידה של אשתי ולקחתי אותה לראות. היא גלגלה עיניים בחיוך ואמרה שאם זה עושה לי טוב, היא מאושרת.