סוגרים מעגל: מקווה קבע בכרמי קטיף

עם ציון 15 שנים להתנתקות מגוש קטיף, הישוב כרמי קטיף חונך מקווה טהרה חדש לנשים שנבנה בשיתוף פעולה בין עמותת "טהרת המשפחה" לבין המועצה האזורית. "15 שנים חיכינו למקום נטוע בקרקע, לא זמני. סוף סוף זה קורה"

מקווה כרמי קטיף
מקווה כרמי קטיף. צילום: דוברות טהרת המשפחה

בימים אלו נשות הישוב כרמי קטיף שבחבל לכיש מברכות על עוד נקודה חשובה בדרך הארוכה שעשו מאז הפינוי מביתן שבגוש קטיף ועד היום, 15 שנים אחרי – מקווה קבע לישוב שנבנה בהובלת עמותת "טהרת המשפחה".

עבורן זו סגירת מעגל וצעד נוסף אל עבר ההתבססות שלהן בישוב הקבע, "מרגש שאחרי 15 שנים אחרי שאנחנו כבר לא בבית בקטיף, אנחנו נכנסות עכשיו למקום חדש ויפה שהוא עוד אבן דרך בשיקום מאז הגירוש. כל אחד לאט לאט נכנס לבית הקבע שלו, כמעט מסיימים את בניית בית הכנסת ועכשיו המקווה נפתח סוף סוף" הן אומרות בהתרגשות.

מקווה כרמי קטיף
מקווה כרמי קטיף. צילום: דוברות טהרת המשפחה

למעלה ממאה ושלושים משפחות, ממגורשי מושב קטיף שבגוש קטיף, אשר גרו עד לאחרונה באתר קרווילות זמני במושב אמציה, גרות היום ביישוב כרמי קטיף. בעבר נבנה באמציה מקווה זמני בקראוון אשר שמש את נשות הישוב ממש עד לימים אלו. למרות אכלוס יישוב הקבע כרמי קטיף לפני כארבע שנים, הנשים המשיכו לטבול במקווה הזמני שבישוב הסמוך.

בימי חול, העניין יותר פשוט אך בשבתות המורכבות הייתה גדולה יותר, "בשבת זה אומר ללכת ברגל לישוב הסמוך, נניח כשרואים אותך יוצאת מהישוב כולם מבינים לאן את הולכת וזה לא ממש נעים. "בחורף זה ממש מורכב אם גשום", מספרות נשות הישוב על התקופה המאתגרת שהן עברו בדרך לישוב קבע ומצפות לשדרוג המשמעותי הצפוי עם המקווה החדש, "המקווה החדש שנפתח עכשיו נמצא במרכז היישוב עם גישה צדדית, זה הרבה יותר נוח וזה יפתור לרובנו הרבה בעיות".

מקווה כרמי קטיף
מבואת הכניסה למקווה. צילום: דוברות טהרת המשפחה
- פרסומת -

טלאור גוטמן תושבת כרמי קטיף, גדלה בגוש קטיף, הייתה בת 12 בהתנתקות, לפני מספר שנים נישאה וחזרה לגור בכרמי קטיף, יחד עם תושבי מושב קטיף. "עד עכשיו השתמשנו במקווה הישן, אמנם היה נקי ומסודר אבל קטן וישן עם חדרון הכנה אחד. עכשיו נפתח לנו מקווה יפיפה, מעוצב ונעים. בעיני ממש חשוב שהמצווה הזו תהיה נעימה לנשים ושנבוא להתפנק ואני מאמינה שהמקווה החדש יגרום לכך שהמצווה תהיה הרבה יותר מחובבת על נשות הישוב" היא מספרת. "את נכנסת לשם ואומרת – וואו, איזה מקום יפה ואוירה נעימה. מרגש. מרגישים שהמקווה תוכנן בצורה מאד מוקפדת ומפנקת, אני יודעת כמה המועצה ועמותת "טהרת המשפחה" עבדו על זה והשקיעו תקציבים רבים כדי שזה יקרה".

גוטמן מוסיפה ומספרת על סגירת המעגל בציון 15 שנים להתנתקות "הבלנית המקסימה שלנו במקווה, הרבנית לאה ויז'ונסקי היא הבלנית עוד ממושב קטיף, הייתה הבלנית הראשונה של הישוב כשקטיף הוקמה, מה שתורם לתחושת היציבות" היא מספרת ומוסיפה "15 שנים חיכינו למקום נטוע בקרקע, לא זמני. סוף סוף זה קורה"

את בניית המקווה החדש בכרמי קטיף הובילה עמותת "טהרת המשפחה" בשיתוף המועצה האזורית והדתית לכיש ובביצוע משרד "ברבר אדריכלים". העמותה אחראית על בנייתם של מאות מקוואות ברחבי הארץ ברמת סטדרנט הגבוהה ביותר, ביניהם גם בנתה את כל המקוואות בגוש קטיף. מנכ"ל עמותת טהרת המשפחה עקיבא ויינר: "מרגש עבורנו לחנוך את מקווה כרמי קטיף בדיוק בציון 15 שנים להתנתקות. זו סגירת מעגל ראויה גם עבורנו שבנינו את המקוואות בגוש קטיף ביניהם את מקווה בני דקלים שנחנך ממש מספר ימים לפני ההתנתקות ונהרס כליל בעודו חדש. מאז אנחנו זוכים לעשות תיקון וכיום חונכים מקווה רביעי ליישובי מפוני הגוש".