סיעת הבית היהודי ערכה סיור בצפון

סיעת הבית היהודי סיירה בבתי ילדים של "אמונה ובפרויקט "לאורו נלך" ולמדה מקרוב על פעילותם החברתית של ארגוני הציונות הדתית.

אייל רותם 27/03/2014

יו"ר אמונה ליאורה מינקה ומנכ"ל התנועה דוד הדרי אירחו את סיעת הבית היהודי – השרים בנט ואורבך, חברי הכנסת איילת שקד, שולי מועלם, מוטי יוגב ויוני שטבון, וניר אורבך מנכ"ל הבית היהודי – לסיור בבית הילדים של התנועה בעפולה. בסיור השתתפו גם חביב פרץ חבר מועצת העיר עפולה, והרב הראשי של עפולה הרב שמאל דוד.

לאחר מכן הם שמעו סקירה מיו"ר אמונה, ליאורה מינקה, וממנכ"ל הארגון, דוד הדרי על פעילות הארגון בעיר, ובכלל על פעילות בתי הילדים והפנימיות שהארגון מפעיל.

- פרסומת -

אחד הסיפורים המופלאים שנשמעו, ואותם בנט הגדיר כ"אנשים מיוחדים באמצע הדרך" היה סיפורה של חופית טרבלסי, שהתחנכה בכפר ילדים ונוער נווה מיכאל. אמה היתה אישה קשת יום ואביה היה מכור לסמים קשים וריצה מאסרים לסירוגין. במשך השנים אביה השתקם מסמים ואף הקים משפחה והרבה מזה בזכותה. היא זכתה לעבור במסגרות של "אמונה" שלדבריה גילו את הקשיים והיכולות שלה. כיום היא מדריכה בפנימיית נווה מיכאל, נשואה ואם לשניים. בנוסף היא סטודנטית למדעי החברה ועושה התמחות בקרמינולוגיה עם המשך לתואר שני בעבודה סוציאלית.

לביקור הגיעו גם בני משפחה, יזמים צעירים, שהקימו מאפייה בעיר לפני שנה. הם באו להודות לשר בנט על מענק שהם קיבלו ממשרד הכלכלה במסגרת הסוכנות לעסקים קטנים על הקמת עסק. הם באו להראות לחברי הסיעה את מטעמי המאפיה. כמובן שבנט סירב לאכול בנימוס, בשל הדייאטה שהוא מצוי בה.

בהמשך, הסיעה סיירה בפרויקט "לאורו נלך" בעפולה שמוביל התנדבות של תלמידי כיתות י"ב.

מרכז הילדים והנוער של אמונה על שם שרה הרצוג בעפולה, המנוהל על ידי שלמה קסל, משמש כפנימייה שיקומית טיפולית המספקת בית מחוץ לבית לילדים רבים הנמצאים בסיכון ולעולים חדשים מרחבי ישראל. צוות המרכז עובד בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הרווחה, השירות ולילד ונוער, עיריית עפולה ורשויות נוספות במטרה לקיים תכניות חדשניות ומגוונות העונות על צרכי הילדים המטופלים בו. במרכז שוהים כ-180 ילדים בגילאי 4-18. הילדים מופנים על ידי שירותי הרווחה ממגוון סיבות וביניהן הזנחה, אי תפקוד הורי, שוטטות והתנהגות חברתית בלתי מסתגלת.

במרכז מתנהלות מספר מסגרות המספקות מענה לצרכים המגוונים של הילדים: בפנימייה, בה מתחנכים 95 ילדים, פועלות קבוצות טיפוליות ושיקומיות בנות 6-12 ילדים בני אותו גיל, פנימיית היום והמועדוניות של מרכז הילדים נותנות מענה יומי לכ-90 ילדים מהיישובים הסמוכים, ובהם עפולה, בית שאן ויקנעם ומועדון ההורים.