סיעת המפד"ל ערכה סיור בבית אורות

חברי הסיעה במשרדו של הרב איזק (צילום: שוקי זוהר)

במסגרת המאבק על שלמות ירושלים ערכה היום הסיעה סיור בישיבת ההסדר "בית אורות"בהר היזיתים בירושלים.

שראל שפייר 15/11/2007

במסגרת המאבק לשלמותה של ירושלים ולאור הדיבורים האחרונים בקרב חברי כנסת על חלוקתה וועידת אנאפוליס, קיימה היום סיעת המפד"ל ביקור בישיבת ההסדר "בית אורות" ובשכונת האברכים שלידה, השוכנות הר הזיתים שבירושלים.

מטרת הסיור הייתה לעמוד מקרוב על מצב האחיזה היהודית במזרח ירושלים במיקום שמהווה את היישוב היהודי היחידי ברצף של שכונות ערביות ומוקף במסגדים, מנזרים וכנסיות מכל צידיו.

במהלך הסיור
- פרסומת -

במהלך הביקור, נפגשו נציגי הסיעה אליהם נלווה עו"ד יחזקאל יו"ר סניף המפד"ל בירושלים עם ראש הישיבה הרב דני איזק ועם מנהלי הישיבה שלמה צוויקלר ועמיחי ברוורמן.

כמו כן, סיירו באזור הישיבה וצפו בשטחים בהם מתוכננת בניה של יחידת דיור חדשות על שטחים שנקנו מערבים תושבי המקום.

במהלך הפגישה, סקר ראש הישיבה את ההיסטוריה של הישיבה ואת מהלך התפתחותה לאורך השנים מגאולת הקרקע ועד היום, את הקמת כולל האברכים בישיבה ואת הפעילויות השונות של קירוב לבבות ועזרה לזולת בהם נוטלים חלק התלמידים במסגרת הישיבה.

מנהלי הישיבה תיארו בפני נציגי המפד"ל כיצד לפני כשנה וחצי באישון ליל נקבעו עובדות בשטח והונחו קראוונים במתחם הישיבה כדי שיתקבלו האישורים הנדרשים וכך נוצרה שכונה יהודית חדשה ויחידה באזור זה במזרח ירושלים.

בסיור באזור הסמוך לישיבה, צפו החברים בבניה הערבית הבלתי חוקית שמתבצעת באינטנסיביות רבה בשכונות הסמוכות ל"בית אורות" ודנו בדרכים לפתרון הבעיה.

עוד סוכם כי תתקיים פגישה נוספת בה ישתתפו גם חברי מועצת העיר מטעם המפד"ל וכי יימשך הקשר ושיתוף הפעולה בין המפד"ל לישיבת בית אורות במטרה לשמור ולחזק את האחיזה היהודית במזרח ירושלים.