סקירת נדל"ן: על אף המחירים הנמוכים באריאל, הקהל הדתי אינו מגיע בהמוניו לעיר

העיר הגדולה בשומרון הנה אחד המקומות המבוקשים לדיור באזור, ועל אף העלייה המתמשכת במחירי הדיור, נמשכת תנופת הבנייה בעיר. למרות זאת, הקהל הדתי עדיין לא מגיע בהמוניו לעיר השומרונית המתפתחת, דבר שאולי ישתנה עם המשך פיתוחה של העיר ועם פתיחת הקניון החדש בשנים הקרובות.

קובי דופלט 09/06/2015

בשנים האחרונות, עלו מחירי הדירות בעיר אריאל בעשרות אחוזים. עליית מחירי הנדל"ן, לא רק שלא דילגו על יישובי יהודה ושומרון, אלא שבחלק מהיישובים באזור הייתה עלייה חדה יותר של מחירים (מבחינת אחוזים) מאשר בגוש דן. למרות זאת, עדיין מדובר בעיר, שעל אף מיקומה הסמוך לאזור המרכז, נהנית ממחירי נדל"ן זולים יחסית.

למי שפחות מכיר, כאמור, אריאל שוכנת סמוך לאזור המרכז (20 דקות מפתח תקווה), בגובה של 570 עד 706 מטר מעל פני הים. בפועל, העיר בנויה כיום על כרבע משטחה המוניציפאלי (12,000 דונם), וחשופה לנוף מרהיב מכל ארבעת כיווניה: שפלת החוף, גוש דן והרי השומרון.

עדיין בבנייה: קניון רמי לוי באריאל (צילום: קובי דופלט)
- פרסומת -

האוכלוסייה הדתית בעיר אינה גדולה ורוב תושבי העיר אינם דתיים. עם זאת, בעיר יש מעל 15 בתי כנסת וקהילה דתית משגשגת. מלבד הקהילה הדתית המקומית, בשנים האחרונות פורחת בעיר קהילת "נצר מטעי", ראשיתה ממשפחות ממפוני הישוב "נצרים". התפתחות הקהילה פתחה בפני משפחות דתיות נוספות את האפשרות לעבור לאריאל, מבלי לחשוש ממחסור בקהל סרוג בעיר. זאת, מכיוון שהדירות החדשות שמשווקות בעיר אינן מיועדות לציבור הדתי באופן בלעדי.

עיקר הדירות שעומדות למכירה הנן בפרויקטים החדשים שנבנים ברחבי העיר, ועל חלקם ניתן להשקיף כאשר חוצים את העיר לכיוון האוניברסיטה. במסגרת הפרויקטים נבנות בעיר דירות בכל הגדלים, אשר משווקות על ידי מגוון חברות, ביניהן חברת בן-עיון & נמרודי ("פסגת האקדמיה"), דרא ("גבעת האוניברסיטה"), חברת ש.א.ג. בנייה ופיתוח ("הבית באריאל"), קבוצת חנן מור ("אריאל הירוקה"), חברת יורו ישראל ("יורו על הפארק"), ועוד.

מבחינת מחירים, האזורים החדשים שבהם נבנות דירות חדשות, הם גם האזורים היקרים יותר, ובהם תוכלו למצוא דירת שלושה חדרים במחיר של 940,000 ₪ ומעלה. עם זאת, במפתיע, הפער בין מחיר דירת שלושה חדרים למחיר דירת ארבעה חדרים קטן ביותר, ודירת ארבעה חדרים חדשה ניתן למצוא גם באזור 1,000,000 ₪. לעומת מחירים אלו, דירות חמישה חדרים יקרות יותר ועולות סביב 1,300,000 ₪.

לעומת דירות חדשות, ההיצע של דירות יד שנייה בעיר מצומצם יחסית, ולכן המחירים של דירות אלו אינם נמוכים באופן משמעותי. כך, אמנם תוכלו למצוא דירת שלושה חדרים בהוזלה משמעותית ובמחיר של כ-850,000 ₪, עם זאת, בדירות גדולות יותר המצב מעט שונה. כך, רוב דירות הארבעה חדרים מיד שנייה, מוצעות למכירה במחיר שדומה למחיר דירה חדשה, בסביבות 1,000,000 ₪. מצב זה דומה באופן מסוים גם בדירות חמישה חדרים, אשר רובן מוצעות למכירה סביב 1,250,000 ₪ ומעלה.

אלו שמעוניינים בדירות גדולות יותר או בדירות יוקרה, יוכלו למצוא בעיר מספר פרויקטים במיוחד בשבילם. כך, חברת בן-עיון & נמרודי משווקת את פרויקט "טוסקנה באריאל" וחברת "דרא" משווקת את פרויקט "גבעת האוניברסיטה", אשר מציעות למכירה מגוון קוטג'ים בסטנדרט בנייה גבוה, החל ממחיר של כ-1,300,000 ₪

לצד פיתוחה של העיר, בשנים הקרובות יקום בה קניון חדש, שכבר החלה בנייתו, בהובלת והשקעת איש העסקים רמי לוי. הקניון יכלול שתי קומות וכן מגדל משרדים בן חמש קומות, כ-50 בתי עסק ו-500 מקומות חניה. יהיו בו חנויות אופנה, נעליים, מותגי חשמל, מסעדות ובתי קפה, וכן מרכול "רמי לוי שיווק השקמה".

בכל מקרה, למרות עליית המחירים בשנים האחרונות, אריאל, העיר הגדולה והמפותחת בשומרון, הנה אחד מהמקומות המבוקשים לדיור ביהודה ושומרון. ההתפתחות של העיר תגרום ללא ספק להגדלת הביקוש גם בשנים הקרובות, ומי יודע, אולי אם התפתחותה, יגיעו אליה קהלים דתיים רבים יותר. עד אז, מדובר במקום בעל פוטנציאל רב, אך שאינו מפותח דיו כמו הערים הגדולות (פתח תקווה, ירושלים, ואפילו ראש העין), ולכן, בין השאר, עדיין לא מושך אליו את הציבור הסרוג בהמוניו.