סקירת נדל"ן: פתח תקווה ממשיכה למשוך אליה את הציבור הסרוג בהמוניו

(צילום: באדיבות בלזר יח"צ)

המיקום הנהדר, המרכז התרבותי והחברתי, והקהל הדתי שמגיע בהמוניו, הפכו דווקא את פתח תקווה מעיר שינה לאחת הערים המבוקשות בקרב הציבור הסרוג שמתגורר באזור המרכז. תוכלו למצוא בעיר מגוון רחב של דירות בבנייה, בכל הגדלים והסוגים, אך גם המחיר יהיה בהתאם.

קובי דופלט 25/06/2015

כבר מספר שנים שתנופת הבנייה בפתח תקווה ממשיכה לצבור תאוצה, וכך גם מחירי הדירות בעיר, אשר ממשיכים לטפס לאט ובזהירות. אך גם ללא קשר למחירי הדיור בעיר, ניתן להגיד בביטחון מלא וללא ספק כי פתח תקווה הפכה מאחת הערים המשעממות והישנוניות בארץ לאחת מהערים המבוקשות ביותר בקרב בני הציונות הדתית שגרים במרכז הארץ. כך, תוכלו למצוא בעיר מגוון קהילות, שלפחות אחת מהן תוכל להתאים להשקפת עולמכם, זאת גם מבחינת בתי ספר, מקומות בילוי, ועוד.

האוכלוסייה הדתית בעיר גדולה ומאד ומתפרסת על מספר שכונות, בהן כפר גנים (החדשה והישנה), הדר גנים, אם המושבות, מרכז העיר, כפר אברהם ועוד. כך, ישנם בעיר קהילות דתיות רבות ומגוונות במעל ל-100 בתי כנסת. תוסיפו לזה את הגרעין התורני המשגשג שנמצא במרכז בעיר, ותקבלו מקום פורה ותוסס לבני הציונות הדתית.

- פרסומת -

עיקר הדירות שעומדות למכירה הנן בפרויקטים החדשים שנבנים ברחבי העיר, בעיקר בשכונות הדר גנים, נווה עוז, נווה גן וכפר גנים, ובמקומות מסוימים גם במרכז העיר. הדירות משווקות לציבור הרחב, ולרוב אינן משווקות לציבור הדתי באופן בלעדי.

שיווק הדירות שעומדות למכירה מתקיים במגוון פרויקטים ועל ידי מספר חברות, ביניהן קבוצת חברות א.אייל בע"מ (פרויקט "יהלום"), חברת יעקבי יוניברסל (פרויקט Y-PREMIUM), חברת נ.אביטל בניה והשקעות ("פסגת רפופורט"), קבוצת "האחים דוניץ" ("דוניץ בנווה גן"), ועוד. כמו כן, ישנן מספר חברות נוספות, בהן "פנורמה בצפון" (פרויקט "חכמת שלמה") וחברת "משהב" (פרויקט "משכנות נחלים") אשר מייעדות את הפרויקטים שלהן לציבור הדתי.

למרות ההיצע הרחב, הדירות החדשות שנמכרות בפתח תקווה יקרות יחסית לערים שסביבה, ועל כן רוב המשפחות שמשתכנות באזורים החדשים של העיר הנן משפחות ותיקות, במצב כלכלי טוב יחסית, או משפחות צעירות שהצליחו לקנות דירה בעזרת סיוע מההורים. רוב המתיישבים בעיר עדיין מבוגרים, אך עם השנים גם הצעירים (בעיקר גילאי 35-25) מגיעים לעיר בהמוניהם וכובשים אותה. בינתיים, הם משתלבים לאט לאט בקהילות הדתיות השונות, ובמקומות מסוימים גם הקימו קהילות משלהם.

מבחינת מחירים, דירת שלושה חדרים חדשה עולה כ-1,350,000 ₪ ומעלה, דירת ארבעה חדרים תוכלו למצוא במחיר של 1,500,000 ₪ וצפונה, ודירות חמישה חדרים חדשות עולות החל מ-1,800,000 ₪, תלוי באיזה פרויקט תבקשו לקנות. מי שמעוניין לקנות דירות גדולות יותר, בנות שישה חדרים או דירות יוקרה, יוכל למצוא בעיר מגוון פרויקטים במיוחד עבורו, אך הוא יאלץ להוציא מכיסו לפחות 2,000,000 ₪ וייתכן שאף מעבר לכך, תלוי באיזה חלק בעיר הוא יבקש לקבוע את משכנו. חשוב לציין כי הבדלי המחירים בין מרכז העיר הישן והשכונות הישנות לבין שכונות חדשות כגון כפר גנים והדר גנים הינם גדולים.

מבחינת דירות יד שנייה, היצע הדירות גדול, ולפעמים תוכלו למצוא דירה גדולה, מרווחת ומשתלמת, אפילו יותר מדירה חדשה. עם זאת, כעיר ותיקה ורבת שנים, ישנם בפתח תקווה שכונות ותיקות וישנות ולכן המחיר יכול לפעמים להטעות ברגע בראשון. כך, דירת שלושה חדרים מיד שנייה תוכלו למצוא סביב 1,200,000 ₪ ואולי גם פחות. כמו כן, רוב דירות הארבעה חדרים מוצעות בשוק במחיר של 1,400,000 ₪, תלוי כמובן באזור המבוקש.

עם זאת, בדירות חמישה חדרים ודירות גדולות יותר, הפער בין מחיר של דירה חדשה לבין מחיר של דירת יד שנייה קטן ביותר, עד שאינו קיים. כך, רוב דירות החמישה חדרים עולות ברוב המקרים בין 1,800,000 ₪ לבין 2,300,000 ₪, תלוי באזורים השונים של העיר ובגודל ואיכות הדירה המבוקשת (בית פרטי או דירה). עם זאת, אם תחפצו לקנות דירות יוקרה או דירות גדולות יותר, אז כאן השמים הם באמת הגבול.

חשוב לזכור, כי על אף ריבוי הפרויקטים והגידול בהיצע הדירות ברחבי פתח תקווה, העיר נשארה כזו שמיועדת בעיקר לבני המעמד הבינוני-גבוה, וברוב המקרים הבנייה החדשה בעיר אינה מותאמת או מיועדת לזוגות צעירים, וגם המחיר בהתאם. בכל מקרה, פתח תקווה צפויה להמשיך ולהיות מרכז החיים הדתי והתרבותי של תושבי המרכז הדתיים, והיא צפויה להמשיך להיות יעד מבוקש בקרב הציבור הסרוג גם בשנים הקרובות, גם אם מחירי הדיור בעיר יישארו כפי שהם.