עצות לשינה טובה: היכון, הכן, לישון!

שנת לילה טובה הנעה בין 6-8 שעות חיונית לשיפור התפקוד הקוגניטיבי ומערכת חיסונית חזקה. הבעיה היא שיש תקופות בחיים שקשה להירדם כמו למשל, במצבי לחץ או דכדוך, בעיות פיזיות או שינויים הורמונאליים כמו בעיות שינה בהריון או בגיל המעבר. כיצד בכל זאת תוכלו לישון טוב יותר? לפניכם טיפים שיכולים לסייע וגם מה עוזר להירדם. היכון, הכן, לישון!

צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

סביבת שינה נעימה
חשוב מאוד להכין את הגוף ואת הנפש לקראת שנת לילה. מומלץ ללכת כל יום לישון בשעה קבועה על מנת לסדר את פעולתו של השעון הביולוגי וכן אפשר לאמץ גם מעין טקס שינה שיחזור על עצמו מדי לילה. כדאי ליצור את התנאים אופטימאליים לשנת לילה בין אם וויסות הטמפרטורה, הצטיידות במצעים נעימים למגע, החשכת הווילונות או הדלקת נורת לילה – כל אחד ומה שנוח לו וכדאי להקפיד על נטרול המסכים ורעשי רקע ככל שניתן, כי מחקרים הצביעו על כך שמסכים דולקים יכולים לשבש את מחזור השינה. יש מי שמשתמשים גם בכיסוי עיניים או מנסים לקרוא ספר לפני השינה על מנת להירדם מהר יותר.

נסו לסדר לעצמכם תנוחת שינה נוחה כך למשל בהריון זו תהיה שכיבה על אחד הצדדים וכרית בין הירכיים ובמצבים של בעיות בסינוס או קשיי נשימה יתכן שיהיה טוב יותר להגביה את הראש עם כרית.

מה לאכול כדי לישון טוב יותר?
התזונה אף היא משחקת תפקיד בהשגת שנת לילה טובה וכדאי לסיים את האכילה לפחות כ-3 שעות לפני השינה ולהימנע ממאכלים שמנוניים ומתובלנים שיכולים לגרום לצרבת. מבחינת קפאין, ההמלצה היא להפסיק צריכת קפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה כדי להימנע ממצב של ערות שיכולה להוביל בסופו של דבר לתשישות.

- פרסומת -

אל תגיעו לשינה רעבים ויש מאכלים שנחשבים כמאכלים שמסייעים להשגת שנת לילה טובה יותר כמו למשל, בננה המכילה אשלגן ומגנזיום שמסייעים לשרירים להירגע או מיץ דובדבנים המכיל כמות גבוהה של מלטונין, ההורמון החשוב לשינה שלעיתים צריכה שלו כתוסף אף היא מסייעת בהשגת השינה.

צילום: RF123

איך להירגע לקראת השינה?
לחץ זמני כאמור משפיע מאוד על השינה ולרעה ולכן, כדאי להירגע ככל שניתן לפני השינה. פעילות גופנית יומית יכולה לעזור בהפחתת הלחץ אך לא סמוך למועד השינה. אפשר להשתמש בטכניקות להרגעה והרפיה כמו דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה, קשיבות וכן לנסות לתרגל נשימות עמוקות תוך הרפיית השרירים כאשר יש כל מני טכניקות של נשימות שיכולות לעזור להשיג את השינה המבוקשת.

אפשר לעצום עיניים ולהתמקד במחשבות חיוביות שמסבות הנאה ורגיעה כמו למשל, לדמיין שאתם במקום רחוק או מקום מרגיע ולשחזר חוויה נעימה שהייתה לכם בעבר או להתמקד בנקודה בחלל.

אם בעיות השינה ממשיכות כדאי לגשת לבדיקה רפואית, כי לעיתים מחסור של ויטמינים ומינרלים יכול לפגוע בשינה ולהקשות על הירדמות וכדאי לשקול גם המלצות תזונתיות שיכולות לסייע בשנת לילה טובה יותר.

היכנסו לאתר פרמה גורי לכתבות נוספות המציעות עצות לשינה טובה, כולל דברים שעוזרים להירדם, התמודדות עם חוסר שינה בהריון, בגיל המעבר ותקופות אחרות בחיים.