מגזין פיישל אונליין מציג את הדרכים להתמודדות עם אקנה

אקנה, או בשמה הפופולארי: פצעונים ו'חצ'קונים', היא מחלה אשר מזוהה עם נערים ונערות בגיל ההתבגרות אבל יכולה להשפיע גם על נשים בגילאים מבוגרים יותר. אנחנו מדברים על נגעים אשר מתפתחים סביב סיב השיערה.

צילום: Nikolay Vybornov on Unsplash

אקנה יכולה להתפתח בגלל שינויים הורמונליים, בעקבות קילוף אגרסיבי של שכבת העור החיצונית או זיהום שנוצר בעקבות חיידק אשר לו אנחנו קוראים בשפה המקצועית Propionobacterium acnes  והוא גם זה שנתן את השם אקנה, להתפתחות של פצעונים על עור הפנים או בכל מקום אחר בגוף. אם את סובלת מהתופעה, בין אם בגיל ההתבגרות ובין אם בגילאים מבוגרים יותר, הרי שהיום, יש לנו את הידע הדרוש כדי לטפל בבעיה בצורה טובה ומקצועית לאורך זמן. במאמר הבא נדבר על שיטות הטיפול השונות, מדוע חשוב כל כך להתייעץ עם אנשי מקצוע ומה אפשר לעשות כדי להרגיש פשוט יותר טוב. מתחילים עכשיו.

כמה מילים על טעויות נפוצות

פצעונים ואקנה, הם משהו שכמעט כל אחד חווה במהלך חייו. כאמור, אנחנו מדברים על פצעונים המתפתחים סביב סיב השיערה בגלל מגוון של גורמים. משום ששינויים הורמונליים בהחלט יכולים להשפיע על התפתחות של פצעונים, הרי שהתופעה מזוהה עם נערים ונערות בגיל ההתבגרות. לא מעט נשים גם מדווחות על עליה בשיעור הפצעונים בסמוך לקבלת הוסת.

יש מי שחושבים כי עליהם 'לפוצץ את החצ'קונים', להניח עליהם משחת שיניים או לכסות אותם עם הרבה איפור. אבל האמת היא כל הטכניקות הללו לא מומלצות כאשר אנחנו מדברים על טיפול באקנה. אל תשכחו, אנחנו מדברים על מחלה זיהומית. כלומר, אנחנו רוצים להקפיד על כמה דברים חשובים בתהליך הטיפול:

  1. אנחנו רוצים להקפיד על כך שהעור ישאר נקי מזיהומים: לצורך העניין, הוצאה של החלב, המוגלה, מתוך הפצעון, בידיים לא נקיות ובלי הכלים המתאימים, יכול להכניס לכלוך לנקבובית וליצור הרבה יותר נזק לאורך זמן. הכלל הזה נכון גם למי שמשתמשות באיפור בניסיון להעלים את הפצעון ולא טורחת לנקות את שאריות החומר בקפדנות בסוף היום. הלכלוך רק מייצר עוד פצעונים בהמשך.
  2. חשוב לנו לשים לב ולשמור על האיזון של העור: יש מי שחושבים כי מכיוון שפצעונים נוטים להתפתח על עור שמנוני, הדבר הנכון לעשות הוא לקיים טיפול באקנה, באמצעות ייבוש של העור בתכשירים שונים. אבל, גם אם ברגע הראשון אולי נראה ירידה בכמות הפצעונים, הרי שבהמשך, העור יגיב עם הופעה של פצעונים נוספים בכמות גבוהה. לא נלאה אתכם בפרטים, אבל כן נגיד כי טיפול באקנה, אמנם דורש מאיתנו לנקות את העור ולאזן את השמנוניות של העור, אבל אנחנו צריכים לשים לב שהעור לא נכנס לסוג של 'לחץ' במהלך ייבוש אגרסיבי, כך שהוא פשוט ייצר שומן עודף בשביל 'להשלים את החסר'.
  3. אנחנו לא רוצים לבצע ניקוי אגרסיבי לפנים: העור שלנו הוא בסך הכל די עדין. טיפול באקנה דורש מאיתנו להמשיך לשמור על העור שלנו נקי ומאוזן. ניקוי אגרסיבי, שימוש בפילינגים חזקים, שוב, יכניס את העור לסוג של 'לחץ', כך שלא נפתור את הבעיה, אלא רק נחמיר אותה.

למה חשוב לפנות לאשת מקצוע מנוסה

בין אם אתם מחפשים קוסמטיקאית ביהוד או בכל מקום אחר בארץ, מגזין פיישל אונליין מחזיק במאגר רחב של קוסמטיקאיות מצויינות. אשת מקצוע רצינית, תדע לאבחן את מצב העור שלכם ולהתאים את התכשירים שבאמת יצליחו לעשות שינוי מהותי לאורך הזמן. במקום לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם, ללא הצלחה, תוך שאתם גורמים רק יותר נזק, תמיד נכון יותר להיעזר במי שהעבודה שלה היא לטפל בבעיות מהסוג הזה.