פולארד: איש לא יאמר לנו איפה לגור ואיפה לצעוד

בשמורת 'עוז וגאו"ן' שבגוש עציון נפתחה אחר הצהריים ועידת נוער הריבונות השלישית תחת הכותרת 'ארצי' ובה תושק היוזמה להרחבת גבולה המוניציפאלי של ירושלים, מיזם 'ירושלים רבתי' המבקש להפוך את ירושלים למטרופולין שיכלול גם את מבשרת ציון, גוש עציון, מעלה אדומים וישובים מישובי בנימין.

פולארד

ועידת נוער הריבונות נפתחה הערב בקבלת פנים של מאות בני הנוער משתתפי הוועידה, שהגיעו מכל רחבי הארץ, לכבודם של יהונתן ואסתר פולארד שהתכבדו בנטיעת עץ בשמורה כשברקע שירת 'ושבו בנים לגבולם'.

הוועידה עצמה נפתחה בנאומו של ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, שציין בפני פולארד על עברו שלו כמי שגדל במדינה של אסירי ציון ובפנותו לבני ובנות הנוער משתתפי הוועידה אמר: "משימת הריבונות היא ערך של שליטת העם בארצו והסרת סימני שאלה על עתיד ארצנו. לא לשאול איך ומתי ובאיזו ממשלה כי אתם, הנוער, תהיו ממשלת העתיד, כאן יושבים השרים של העתיד, אתם דבקים במשימה כדי לממש אותה ולנצח".

יהונתן פולארד נשא דברים בפני באי הוועידה, הודה לראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, על פעילותן והתייחס לסוגיית הריבונות ומשמעותה של ירושלים עבור העם היהודי: "במשך אלפי שנים לא הייתה שאלה מדוע אנחנו כאן. התשובה היא כי קיבלנו את הארץ הזו מהקב"ה, לא ארה"ב, לא הבריטים ולא האו"ם אלא הקב"ה. אין צורך להסביר את האמונה שלנו שהארץ הזו שלנו. היא תמיד תהיה שלנו ואף אחד לא יגיד לנו איפה לגור. ימי הגטו הסתיימו. אנחנו עם יהודי חופשי, ולא נשיא אמריקאי יגיד לנו איפה מותר לנו לגור ואיפה אסור לנו לגור".

פולארד העלה בדבריו את פרשת הריקודגלים: "הם לא רוצים שיהודים יצעדו אל הכותל, איפה זה יסתיים? לגורמי הביטחון שלנו אין בעיה לראות ערבים עם דגלי פלשתין בהר הבית. תחשבו על זה. בהר הבית, וזה בסדר? הם בבירה שלנו עם דגלי חמאס! צריך לשנות את המנטאליות שלנו. אנחנו פוחדים רק מה' ולא מאף אחד אחר".

- פרסומת -

"בממשלה הבאה יש לנו ראש ממשלה חדש, נפתלי בנט, ואני בטוח שזו הפתעה גם עבורו וגם עבור מי שהצביע לו. הוא יצטרך לעדות משהו כדי לשמור על כבודו בעתיד", אמר פולארד וקרא למחות ולדרוש בפני שרי הממשלה להשיב לידינו את ארבעת הישובים שנעקרו בצפון השומרון. עוד קרא לבנייה בכל שטחי C כצעד שאותו ניתן לדרוש גם מהממשלה הבאה. "צריך להיות מודעים לצורך להרחיב את ירושלים, משום שאם אנחנו לא דואגים רק להפרחת ירושלים. המטרה שלנו היא גם לדאוג לרוב היהודי ולמנוע בידוד של העיר. המטרה של ממשל ביידן היא לבודד את ירושלים ואל תתנו למילים המרגיעות שלהם לשכנע אתכם. הם לא ידידים שלנו".

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, סיפרו על תפילת נשים מיוחדת שהתקיימה לפני כעשור יחד עם אסתר פולארד במערת המכפלה, תפילה שחוברה במיוחד לכבוד יהונתן ובסופה הבטיחו קצובר ומטר לאסתר כי בהגיע בעלה ארצה יקיימו לכבודו קבלת פנים מיוחדת ואת הבטחתן זו הן מקיימות בקבלת הפנים המיוחדת של נוער הריבונות.

השתיים הדגישו את חשיבות הרחבת גבולה של ירושלים מכל עבריה על מנת להבהיר לעם בישראל ולעולם כולו את מרכזיותה של העיר בחייו של עם ישראל, בעיקר לנוכח האיומים על שלומה של ישראל בתואנה של הגנה ערבית על ירושלים.