צה"ל לא מאפשר להעביר מזון ומים לאזרחים בחומש

לאחר לילה שקט, החלו היום עימותים בין כוחות הביטחון לעולים לחומש. בתוך כך, מזהירים רבנים את פרץ לבל יעז לפנות את המתיישבים.

טולי פיקרש 27/03/2007

אחרי היום השקט שעבר אתמול על אלפי המתיישבים שעלו לחומש בצפון השומרון, האווירה הולכת ומתחממת.

ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי מפד"ל) האשים לפני זמן קצר כי "צה"ל לא מאפשר להעביר מזון ומים לאזרחים הנמצאים בחומש, בתוכם נשים וילדים".

- פרסומת -

אריאל טען כי "מדובר במעשה חמור ולא אנושי. אפילו לערפאת במוקטעה אפשרו להעביר מזון. אני קורא למפקדי הצבא לאשר את העניין באופן מיידי".

בתוך כך, רבנים בימין שיגרו הלילה מכתב חמור לשר הביטחון עמיר פרץ, בו הזהירו אותו כי לכל יעז לפנות את המתנחלים שחזרו לחומש והבית בחברון.

במכתב ששיגר וועד רבני "המטה העולמי להצלת העם והארץ": הרב גדליה אקסלרוד, הרב שלום דב וולפא, הרב יגאל פיזם, ויו"ר המטה בארצות-הברית הרב יקותיאל ראפ, לשר הביטחון- נכתב, בין היתר, כי "כל מי שפגע בארץ ישראל לא הצליח לסיים את תפקידו, וקיבל את עונשו מן השמיים.

"העובדה היא, שכל מי שפגעו בנחלת אבותינו, באו על ענשם, וסיימו את תפקידם לפני הזמן, בצורה מחפירה וכואבת", כתבו הרבנים לשר הביטחון. ראשי המטה העולמי פנו לפרץ בבקשה שלא לצעוד בדרכם של קודמיו, שגרמו לאסונות חמורים וסיכנו את המשך הקיום היהודי בארץ ישראל.

"כל הפוגע בארץ ישראל, מכריז מלחמה גלויה נגד הקב"ה ותורתו, עם כל התוצאות הכרוכות בכך. אל תעשה את הצעד הנמהר של הפקרת ארץ ישראל, ואל תביא אסון על עם ישראל וגם על עצמך באופן אישי.

כדאי שתזכור ותשנן את דברי שלמה המלך החכם מכל אדם: אֵין חָכְמָה וְאֵין תְּבוּנָה וְאֵין עֵצָה לְנֶגֶד ה'", כתבו הרבנים בלשון חריפה לשר הביטחון.