ראיון 4X6X8 עם הזמר אריאל זילבר

בראיון 4X6X8 מספר הזמר אריאל זילבר על תהליך החזרה בתשובה? משתתף בשיעור קבלה שבועי. התחביבים? רק עבודת ה'. מה גרם לו לעבור ימינה? השמאל מתיר את דמם של המתנחלים. ומה הוא חושב על הימין הפוליטי? ריקנות ונאדה.

דבורה אורן רותם 11/04/2007

אריאל זילבר נולד בשנת 43 בתל אביב לאבא כנר בתזמורת הפילהרמונית ולברכה צפירה שכונתה "הזמרת הלאומית". בתקופת ההתבגרות התחנך בקבוץ גן שמואל של השומר הצעיר, אך למרות החינוך השמאלני האדוק שקיבל, הפך בשנים האחרונות לימני אדוק (כהגדרתו), מתגורר במצפה מתת שבגליל העליון עם אשתו, בנו מנישואיו הראשונים ושלושה ילדים מנישואים השניים..

זילבר החל את הקריירה כיוצר וכזמר "פרוע" בשנות ה- 70 "קנה את פרסומו" כשהיה שותף בלהקת תמוז המיתולוגית שם היה חתום על הלהיט "רוצי שמוליק".

- פרסומת -

עד היום הוציא זילבר לאור 3 אלבומים,  בד בבד עם התחזקותו הרוחנית קנה זילבר את עולמו בציבור הדתי והימני בתקופת ההתנתקות ואף שר והלחין בבחירות האחרונות את הזמריר של מפלגתו של ברוך מרזל. 

 4 מהותי:

ש. מה גרם לך להצטרף לימין הפוליטי ?

ת.כששמעתי ברדיו את המינוח "קורבנות השלום" הבנתי שמשהו בתפיסה השמאלנית אינו נכון ואז התחלתי להבין שקיימת שטיפת מח שמאלנית בתקשורת, המתירה את דמם של המתנחלים. הדבר הראשון שעשיתי היה להפסיק להשתתף בהפגנות השמאל, בהמשך התחלתי להסתובב בשטחים והתקרבתי לציבור המתנחלים, ובזמן ההתנתקות אף התגוררתי בגוש קטיף.

ש.אתה רואה את הימין כדתי?

ת. ממש לא.לדעתי כל הארץ ימנית. הבעיה היא עם הפוליטיקאים שאף פעם לא מספקים את הסחורה. גם אל אריאל שרון בזמן ההתנתקות חברו חברי כנסת מהימין, שלא עזבו את הכסא עד הגירוש. אני אישית מיואש מהמדינה ומכל מוסדותיה, מהכנסת, מהממשלה ומבית המשפט, אני אוהב את הארץ אך לא מרוצה מהמדינה.

ש. המוסיקה שלך השתנתה בעקבות המעבר לימין? יש הבדל במכירות?

ת. לגבי המכירות, בלי קשר לשינוי שעשיתי, אין היום כמעט מכירות של דיסקים בגלל ה"אם פי" למיניהם וכל השינוי הדיגיטלי שהפך את מכירת הדיסקים לבעייה כלל עולמית. ברדיו, בגלל דעותי, משמיעים רק שירים ישנים שלי והאמת שבעשיית המוסיקה שלי לא השתנה דבר, אני ממשיך לשחק עם הצלילים.

ש.האם נכון שאתה חוזר בתשובה?

ת. נכון מאד. אני מקורב לחב"ד ומשתדל לנהוג לפי הדרך של הרבי מלובביץ, אני קורא כל יום בפרשת השבוע, לומד דף גמרא ומשתתף בשיעור שבועי בענייני קבלה, זוהר ועוד וכן אני גם חובש כיפה.

6 אישי:

1.כמה זמן כבר מתגורר בגליל?

משנת 84 במצפה מתת, שלצערי מסרב לגדול ולהיפתח לאוכלוסיה חדשה.

2.מה הכי חשוב לך בחיים?

שלושה דברים: להיות יהודי, ארץ ישראל והמשפחה.

3.איך תגדיר את עצמך מבחינה דתית?

אני יהודי בארץ ישראל המקורב לשיטת חב"ד

4.אפשר להתפרנס ממוסיקה בארץ?

אני מתפרנס ממוסיקה בסדר גמור, אין לי טענות. אמנם גם קיבלתי מאמא שלי בית באפקה אבל גם הוא תודות למוסיקה (אמו- הזמרת ברכה צפירה ד.א.ר).

5.איזה תחביב יש לך חוץ ממוסיקה?

שום דבר מלבד עבודת ה'.

6.עם איזה אישיות היית רוצה להיפגש?

עם שאול המלך. הייתי שואל אותו למה? בשביל מה היית צריך את כל זה? הייתה לו התחלה כל-כך יפה וסוף כל כך מר, ו רק בגלל שרצה למצוא חן.

8 אסוציאציות

1.מוסיקה-צלילים

2.ימין פוליטי-ריקנות ונאדה

3.שמאל פוליטי-ריקנות ורשעות

4.דתיים-כל מיני

5.מתת-840 מטר מעל פני הים.

6.יהדות-הכל!

7.אריאל זילבר-לפעמים ככה ולפעמים ככה.

8."דתילי"-שכל מי שמחפש משהו אצליכם, ימצא.