שינוי כיוון | הימין החדש והאיחוד הלאומי ירוצו יחד. קוראים לרב רפי פרץ: הצטרף אלינו לאיחוד רחב

ישאירו את פרץ והבית היהודי לבד עם "הכהניסטים"? (צילום: ללא קרדיט)

שעות לאחר מרכז המפלגה האלים של הבית היהודי, הודיעו ראשי מפלגת "הימין החדש", נפתלי בנט ואיילת שקד כי הם חתמו הבוקר עם יו״ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות.

אביעד ברטוב 14/01/2020

על פי ההסכם שהתגבש, יקבלו אנשי האיחוד הלאומי את המקומות השלישי והחמישי ברשימה (עבור השר סמוטריץ' וחה"כ אופיר סופר). על פי אנשי הימין החדש, ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שיוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי, כשעל פי פרסומים שונים, שמור להם המקום הרביעי והשישי, ועל פי פרסומים אחרים – דווקא המקומות השני והשמיני, כך שככל הנראה הנושא עדיין פתוח למו"מ ולכל הפחות לסדרי העדיפויות של הית היהודי.

יו״ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט אמר בהודעה לתקשורת כי ״זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית – ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי״.

- פרסומת -

יו״ר הימין החדש, ח״כ איילת שקד הוסיפה: ״אני מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ' הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו״.

יו״ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ אמר: ״בשבועות האחרונים, אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי, עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות״