תלפיות חוגגת 80 בהפקה ענקית עם אלפי בוגרות

(צילום: ליבי תעיזי מכללת תלפיות)

מכללת תלפיות לחינוך ציינה 80 שנות חינוך והכשרת מורים באירוע ענק בהשתתפות אלפי בוגרות. ראש המכללה בנימין בהגון:" השכלנו להצמיח אילן ששורשיו מרובין ואחוזים היטב באדמת ארץ ישראל". אורח הכבוד האלוף במיל. דורון אלמוג שקיבל את אות "יקיר תלפיות" :"חינוך אמיתי הוא לתת מעצמנו לחוליות החלשות בחברה הישראלית".

עמי שרון 22/06/2017

בימית 2000, התכנסו אלפי בוגרות מכללת תלפיות לחינוך למפגש מחזור וטקס לציון 80 שנות חינוך והכשרת מורים. האירוע נפתח במפגשי מחזורים שחולקו על פי המסלולים השונים במכללה ובכל מתחם התקבצו גם אנשי צוות ההוראה מאותו המסלול למפגש עם הבוגרות. בהמשך, התקיים טקס באולם המרכזי לאחר שירת התקווה פתחו את האירוע בדברי ברכה ראש המכללה בנימין בהגון ונשיא המכללה, פרופסור נחום רקובר. אורח הכבוד היה האלוף במיל, חתן פרס ישראל ויו"ר על"ה נגב נחלת ערן, דורון אלמוג שזכה לקבל את אות "יקיר המכללה" על פועלו למען ילדים עם צרכים מיוחדים. את האות העניקו ראש המכללה, בני בהגון, נשיא המכללה, פרופ' נחום רקובר, מנכ"ל המכללה, קותי אורן ונציג ההנהלה, יעקב סולר.

(צילום: ליבי תעיזי מכללת תלפיות)

אלמוג סקר את פעילותו להקמת הכפר על"ה נגב ודיבר על בנו ערן שסבל משיתוק מוחין ונפטר וסימן לו את מסלול חייו באזרחות:"למרות שהוא מעולם לא דיבר ולא קרא לי אבא, ערן היה האדם המשפיע בחיי ומי שהתווה לי את הדרך לעשייה חברתית למען החלשים בחברה. חינוך אמיתי הוא לפעול למען הילדים המיוחדים ואני קורא לכל המורות ואנשי ההוראה של המכללה להתנדב דווקא במקומות הקשים ביותר".

- פרסומת -

בהמשך, הוקרן סרטון שסקר את תולדות המכללה ובו ברכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

נשיא המכללה, פרופסור נחום רקובר ברך "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". ואמר:" זוהי הגשמת חלום על מכללה עברית בעיר הראשונה. איזה פלא הוא שאלפי בוגרות עומדות בשערייך מכללת תלפיות".

נציגת הבוגרות, יעל הויכוזר אמרה:"תקופת הלימודים מעוררת געגוע. אני מעריכה את ארגז הכלים שקיבלתי במכללה ואת השליחות שהחדירו בי להגיע לכל ילד וילד".

ראש המכללה בנימין בהגון אמר: "במכללת "תלפיות" השכלנו להצמיח אילן ששורשיו מרובין ואחוזים היטב באדמת ארץ ישראל, בערכיה החינוכיים היעודיים והיהודיים ומעליו ענפים המהווים נוף אנושי המורכב מרבגוניתה של האוכלוסייה בארץ, הלומדים את מקורותינו היהודיים לצד השכלה אקדמית נרחבת ועכשווית וכל זאת במגמה שתלמידותינו תהיינה הנר שימשיך להדליק דורות רבים של ילדים במערכת החינוך בעם ישראל. שורשים שכל רוח הנושבת בארץ ובעולם לא תוכל לעוקרו".

לאחר הדוברים נהנו הבוגרות מהמופע" גשר ההלכה" בהשתתפות ג'קי לוי וחנן יובל. את האירוע הפיקו צוות האירועים של המכללה:נציג ההנהלה יעקב סולר, דיקאן הסטודנטים, אושרה דויטש וחברת "עט תקשורת" בהנהלת דובר המכללה, עמיעד טאוב.

במקביל מופץ השבוע בכל בתי הכנסת בארץ העיתון "80 שנות חינוך" שהפיקה המכללה ובו סקירה של תולדותיה וראיונות עם ראשי המכללה והמסלולים, בוגרות בולטות וסטודנטיות מצטיינות.