"תפקידנו כרבנים לדעת להתמודד עם המצבים הקשים ביותר"

הרב שלמה סובול. צילום: עמנואל מימון

טקס סיום מחזור הלימודים הרביעי של ארגון רבני ברקאי להכשרת רבנים נערך בשבוע שעבר במודיעין. הרב ישראל מאיר לאו: "כשילד יהודי עולה בברכת כהנים עטוף בטלית הוא ההמשך הישיר של אהרון הכהן. אומות שלמות נמחקו מהעולם אבל אנחנו כאן לנצח!"

כנס מרגש נערך במודיעין לציון סיום תוכנית מחזור ד' מטעם ארגון רבני ברקאי בנשיאות הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל (מאיר) לאו. במשך שנתיים השתתפו הרבנים אחת לשבוע ביום לימודים  עשיר, כאשר לצד השיעורים הפרונטליים השתתפו הרבנים בסדנאות חוויתיות ובסיורים בקהילות, במהלך הלימודים צברו הרבנים ידע וניסיון מעשי בנושאים קהילתיים מגוונים. כ- 100 רבני ברקאי פועלים כיום בקהילות השונות ברחבי הארץ.

הרב דוד שי רובינוב, רב בית הכנסת שלום בדרום תל אביב המשמש כרב הקהילה במשך 14 שנים ציין: "באנו ללמוד להיות רבני קהילות טובים יותר. ההכשרה הוסיפה לנו מכמה בחינות, גישור, דיבור מול קהל, לדעת להתבטא בצורה נכונה, וכיצד לגשר בין בני זוג בשעת משבר או כיצד לגשת למשפחה באבלה או בשעת צערה. גם מבחינה הלכתית הם האירו נושאים הנדרשים לרבני קהילה כגון הלכות אישות, ממונות ובין אדם לחברו".

הרב יצחק חן מקהילת שערי ירושלים במודיעין המשמש כרב הקהילה מזה 15 שנה הוסיף: "הקורס נתן לנו כלים גדולים להתמודד עם סיטואציות העולות מן השטח וכן נותן רשת ביטחון לכך שאנו אכן מתנהלים  בצורה נכונה, והתוכנית העניקה לנו כלים להמשך, כלים שכל רב בישראל נזקק להם".

- פרסומת -

הרב שלמה סובול מרבני ברקאי: "ברוך השם אחרי שנה קשה של קורונה אנחנו יכולים להגיע לערב זה שכולנו יושבים יחד וחוגגים את כנס הסיום של ההכשרה, התפקיד שלנו כרבנים הוא להתמודד עם הרגעים השמחים לצד הקשים מאחר וכרבנים אנו צריכים לדעת להתמודד גם עם מצבי קצה.

הרב דוד פיין מרבני ברקאי: עשינו הכל על מנת להעניק לכם את מיטב הכלים להצלחה, סמוכים ובטוחים שבאמצעותם תנהיגו בגאון את קהילותיכם".

הרב ישראל מאיר לאו ציין כי "עם ישראל פגש לאורך ההיסטוריה עמים רבים שניסו להשמידנו דוגמת מואב, עמון, מצרים, בבל, אשור, רומא ועוד. אמנם האומות הללו קיימות עם שמות דומים אבל אין לאותם מלכים ומנהיגים צאצאים וזכר.  בניגוד לאותן אומות, כשילד יהודי עולה בברכת כהנים עטוף בטלית הוא המשיך הישיר של אהרון הכהן, והילד הזה הוא צאצא של דורות שסבלו רוב הזמן, גלינו מהארץ שלנו ולמרות הגלות והסבל, לנו יש את ההמשכיות שלא קיימת בקרב אותן אומות. מה קרה, הרי אותם לא השמידו כפי שהשמידו את העם היהודי במהלך הדורות. התשובה ברורה- הם התבוללו ובכל פעם קיבלו מרותו של אל אחר, ולכן הם אינם קיימים עוד כי החליפו בכל רגע את האמונה שלהם בזו האחרת. דווקא אנחנו שנרדפנו והושמדנו קיימים! זה סודנו, לנו אין שיור(כוונה?) אלא התורה הזו. נכון שחטאנו, אבל כאומה נשארו עם קריאת  שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד! זהו סוד הקיום של העם היהודי, את זה תגידו לקהילות שלכם!"