אולמרט התחייב בפני איתם לא לפנות 'בית השלום' בחברון

נמשכת הביקורת כנגד שר הביטחון ח"כים בימין מבטיחים לא להיכנע לשימוש הפוליטי של פרץ בתפקידו.

טולי פיקרש 07/04/2007

ראש הממשלה אהוד אולמרט התחייב בפני ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי- מפד"ל) כי יסכם את כוונת שר הביטחון עמיר פרץ לפנות את 'בית השלום' בחברון.

בפגישה שהתקיימה לפני שבוע בכנסת בין אולמרט לאיתם ובנוכחות שר הפנים רוני בראון, התחייב ראש הממשלה כי "במידה והבית בחברון נרכש באופן חוקי, לא אתן לפרץ לפנות אותו".

- פרסומת -

ח"כ איתם אמר לאולמרט כי "פינוי הבית מהווה פגיעה קשה בכללי הצדק הטבעי ובזכות הלגיטימית של יהודים לרכוש במיטב כספם רכוש ולהתיישב בו בכל מקום במדינת ישראל".

"אסור לתת לשר הביטחון להכניס את המדינה לסחרור בגלל שיקולים של פריימריז במפלגת העבודה", הדגיש איתם והוסיף כי הוא משוכנע שראש הממשלה יעמוד בדיבורו ו"יסכל את ההחלטה של פרץ לפנות הבית בחברון, הנובעת ממניעים פוליטיים וזרים".

"נחסום בגופנו את פינוי 'בית השלום' בחברון"- כך הגיבו בסוף השבוע ח"כים בימין, על כוונתו של שר הביטחון עמיר פרץ לפנות את המתיישבים מ'בית השלום' בחברון. בימין זעמו על שר הביטחון והאשימו אותו בשימוש ציני ופוליטי בתפקידו.

ח"כ אורי אריאל הזהיר כי אם אכן ינסה פרץ להורות על גירוש היהודים, בעליו החוקיים של הבית בחברון, "הוא וחבריו הח"כים יהיו שם וימנעו צעד זה שאינו אלא שימוש ציני ומכוער של פרץ בתפקידו משיקולים אלקטורלים". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר כי "ניסיונו של שר הביטחון להתנכל ליישוב היהודי בחברון הוא ניסיון פוליטי ושרירותי נפסד, תוך התעלמות מהמשמעות הביטחונית של המקום ומרכישת המבנה כדין". סער הוסיף כי "הניסיון של פרץ לפגוע ביישוב היהודי בחברון לפני פינויו הצפוי ממשרד הביטחון- לא יצלח".

ח"כ הרב יצחק לוי אמר כי עמיר פרץ פוגע בכללי הצדק הטבעי וסותר את מדיניות ממשלות ישראל לדורותיהן שתמכו בחיזוק היישוב היהודי בחברון. "אני קורא לראש הממשלה להתערב ולבטל את ההחלטה של שר הביטחון ולקרוא אותו לסדר", דברי הרב לוי. רבני ה'מטה העולמי להצלת העם והארץ' אמרו כי "פרץ ייזכר לדיראון עולם ויאבד את עולמו אם יפנה הבית בחברון". בהודעה מיוחדת של וועד רבני ה'מטה העולמי' בעקבות החלטתו של השר פרץ לפנות את הבית בחברון, נאמר כי "שר הביטחון פוגע באושיות העם היהודי ובנחלת אבותינו. אנו קוראים לו לחזור בו מיידית מהחלטתו הפוליטית. מדובר בהחלטה שתמיט עליו אסון וייזכר לדיראון עולם ויאבד את עולמו". רבני המטה הוסיפו כי הם מחזקים את מתיישבי חברון ש"הם מייצגים את העם היהודי כולו במאבקם הצודק". בתוך כך, ביקורת על שר הביטחון גם מתוך מפלגתו.

ח"כ אופיר פינס, המתמודד על ראשות העבודה ומי שפרש בזמנו מהממשלה כאשר ליברמן ו'ישראל ביתנו' הצטרפו- תקף הערב בחריפות את פרץ, בעקבות דבריו כי הוא מצטער שלא מנע את כניסת ליברמן לממשלה.

"בוקר טוב אליהו ! עמיר פרץ התגלה בפרשת ליברמן במערומיו, זיגזג וקימבן והוכיח חוסר מנהיגות והיעדר דרך.

פרץ הפך את הבטחותיו והפך את מפלגת העבודה לסרח עודף, כישלון בעקבותיו עליו להחזיר את המפתחות ולפרוש מהנהגת המפלגה", אמר פינס שקרא לפרץ שלא להתמודד ולהצטרף אליו במאבק למען יציאת מפלגת העבודה ממשלת אולמרט.