אומן ראש השנה? ראש מוסדות חוט של חסד הרב שלום ארוש נפגש עם רבה של מולדובה

צילום: יח"צ

על רקע המלחמה הקשה והפסקת הטיסות לאוקראינה, נפגש הרב פנחס זלצמן, רבה הראשי של מולדובה עם ראש מוסדות חוט של חסד הרב שלום ארוש. הרב זלצמן הציג את הפעילות מאחורי הקלעים שתאפשר לחסידי ברסלב להגיע בבטחה לאומן ולשהות בראש השנה בסמוך לציון של רבי נחמן.

ההודעה של שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורינצ'וק, כי לאור המלחמה באוקראינה יתכן ולא תתאפשר כניסתם של עשרות אלפי חסידים ברסלב למדינה בראש השנה, עוררה הדים רבים בעולם היהודי. על רקע הכרזה זו ועל מנת לאפשר את כניסת חסידי ברסלב לאומן כמידי שנה, נועד אמש הרב פנחס זלצמן, רבה הראשי של מולדובה עם הרב שלום ארוש, מגדולי המשפיעים בחסידות ברסלב וראש מוסדות 'חוט של חסד'. שיחת הרבנים עסקה בפתרון שיאפשר לאלפי החסידים לחגוג את ראש השנה הבעל"ט בסמיכות לציון הקדוש של רבי נחמן מאומן.

בפגישה בה נכח גם עו"ד דוד הלמן חבר הנהלת הקהילה היהודית במולדובה ומנהל שדה התעופה של מולדובה לשעבר, דנו הרבנים בדרכי הגעה האולטימטיביות לאומן, תוך אישור ותיאום מוקדם עם הגורמים האחראים, ועל מנת למנוע עוגמת נפש לנוסעים. הרב זלצמן הציג לרב ארוש את הפעילות הדיפלומטית שמתבצעת מאחורי הקלעים, במטרה לאפשר את כניסת החסידים דרך מולדובה. כמו כן הציג הרב זלצמן את תוכנית ההיערכות של הקהילה היהודית בקישינב, לקליטת אלפי חסידים בשדה התעופה הבינלאומי של מולדובה, וסיוע בשינוע והגעה לאומן שבאוקראינה.

צילום: יח"צ

הפעילות הדיפלומטית שנעשית על ידי ראשי הקהילה היהודית בקישינב בהובלת הרב זלצמן, כוללת קשר ישיר גם עם אנשי צבא וביטחון אוקראינים ומולדבים לשם קבלת אישורי כניסה מסודרים. בנוסף, כחלק מפעילותו המאומצת עומד הרב בקשר רציף גם עם חברות התעופה השונות וסוכנויות נסיעה המספקות שירותי הגעה יעודיים לאומן. במסגרת שיתוף הפעולה בין הקהילה היהודית של מולדובה וסוכנויות הנסיעות הייעודיות לאומן, יוצעו לחסידים מסלולי נסיעה לאומן שיעברו גם דרך העיירה ראשקוב לתפילה בציון הקדוש של המקובל רבי שבתי מראשקוב זיע"א, שהתגלה בחודשים האחרונים.

הרב ארוש ביקש להודות על הנכונות והרצון של הקהילה היהודית ובראשם רבה הראשי של המדינה, על הדאגה והסיוע לדאוג לרוצים לקיים את האמונה והרצון לנסוע לאומן לראש השנה

- פרסומת -

בסיום הפגישה, סוכם כי הרב זלצמן יעדכן בכל התפתחות ובהמשך המאמצים למציאת פתרון מוסכם. הרב ארוש הודה לרב זלצמן בהתרגשות רבה על ההתגייסות לטובת ציבור חסידי ברסלב, ואמר כי עשרות אלפי המתפללים שעולים מידי שנה מתפללים להצלחת פעילותו של הרב זלצמן והקהילה היהודית במולדובה.