אופניים חשמליים – כלי התחבורה הטוב ביותר להתניידות עירונית אורבנית מושלמת

אופניים החשמליים, מלבד היותם כלי רכב חשמליים ידידותיים לסביבה, הם נותנים מענה לסטודנטים ולצעירים רבים המתקשים בהוצאות של רכב ממונע וכל ההוצאות הקשורות לו (מהסיבה שעלות אופניים חשמליים הם זולים בהרבה וכן הם זמינים ונגישים).

ציוד לאופניים חשמליים
ציוד לאופניים חשמליים. צילום: יחצ

אופניים חשמליות – כידוע לכולנו, כלי רכב ממונעים הם מהגורמים העיקריים המשפיעים על זיהום האוויר המסוכן לכולנו. אם ידוע לנו שבישראל יש פיקוח חזק ומוקפד שהביא לשיפור בכל הקשור למזהמים של המפעלים והתעשייה שרובם עברו לעבוד עם גז טבעי, הרי שהכלי רכב הרבים בכבישים מסוכנים לנו ומחמירים יותר את זיהום האוויר על ידי פליטת תחמוצת חנקן. ולפיכך, ניתן לראות את היתרון הברור והחד משמעי של האופניים החשמליים בסיוע הפחתת מספר הרכבים הממונעים בכבישי הארץ ואת הפתרון להפחתת זיהום האוויר.

בנוסף, אופניים חשמליים מסייעים בפתרון בעיית החנייה. כאשר אנו מתניידים בכלי רכב ממונע או באופנוע/ קטנוע סביר להניח שמדי יום בדרך קבע אנו נאלץ לבזבז זמן רב על מציאת חניה. כמו כן, האופניים החשמליים חוסכים את כל העלויות שיש לבעלי רכב (דלק, ביטוח, טיפולי מוסך ועוד). אלמנט נוסף שזכה לשבחים בדגם האופניים החשמליים הם הבולמי הזעזועים המצוינים שחשוב להקפיד עליהם.

קורקינט חשמלי ואופניים חשמליות – בנוסף לאיכות קיבולת הסוללה כלומר  ככל שהאמפר גדול יותר, כך טווח הנסיעה של האופניים גדל בהתאמה. מבחינת מרחק הרכיבה אופניים חשמליים עם קיבולת של עשר אמפר מצליחים להשלים ביצועים למרחק של עשרים קילומטר. ואולם, אופניים חשמליים עם עשרים אמפר יצליחו להשלים ביצועים מרשימים וכפולים מעל ארבעים ק"מ.

אך חשוב להזכיר כי לקיבולת האמפר של הסוללה יש השפעה ישירה על מחיר האופניים החשמליים. ולכן, כאשר אתם רוכשים אופניים חשמליים חדשים מומלץ תמיד לבקש לשדרג את האמפר של הסוללה וכך תוכלו ליהנות מדגם של אופניים חשמליים שאהבתם עם טווח נסיעה מרשים ומשודרג ובמחיר אטרקטיבי.

- פרסומת -

בנוסף, על מנת ליהנות מבטיחות מקסימלית ומנוחות מרבית יש לבחור את דגם האופניים חשמליים על פי התאמת הצרכים והממדים של גוף הרוכב. פרמטר נוסף בעל חשיבות רבה הוא בחירת סוג השלדה לאופניים שמשפיעים על יכולות משקל הנשיאה שלהם. כמו כן, אם יש צורך להרכיב על האופניים ילדים או שהרוכב הוא אדם בעל משקל גבוה יחסית מומלץ לבחור את דגם האופניים החשמליים שיהיו בעל שלדה חזקה ועמידה מאלומיניום ועם גלגלי מגנזיום (משום שגלגלי מגנזיום הם יציקה אחת השומרים על יכולת עמידותם בעומס רב יותר).

לסיכום, ניתן להצהיר בירור כי אופניים חשמליים מהווים פתרון של כלי תחבורה הטובים ביותר להתניידות עירונית אורבנית מושלמת.