אחרי הסגר, יוצאים לטייל באוויר הפתוח

ארגון אשכולות, מרכזי הסיור והתודעה של ישראל בשיתוף החטיבה לחינוך וקהילה של קרן קימת לישראל מזמינים אתכם לחזור לטייל ביערות ובפארקים ולהתאהב בארץ מחדש. במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי בין הארגונים, מדריכי הטיולים של אשכולות יפעילו 13 מוקדי טיולים ופעילות חווייתית ביערות קק"ל ברחבי הארץ, ויציעו טיולים הכוללים סיפורי מורשת, טיולים ביערות ועוד.

פארק נחל חדרה. צילום: ד"ר אבישי טייכר, פיקיויקי ישראל

עשרות טיולים מודרכים מהצפון ועד הדרום ♦  עד 20 איש לקבוצה/ קפסולה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות  ♦ הפעילות ללא עלות ובהרשמה מראש.

מתי?: הסיורים יתקיימו ביום שישי ה 13/11/2020 ויום שישי ה 20/11/2020.

כעת לאחר חודשיים ללא טיולים וסגר ממושך בבתים, ודווקא עכשיו שמזג האוויר בחוץ מצוין לטיולים באוויר הפתוח, ארגון אשכולות בשיתוף קרן קימת לישראל מציעים מגוון סיורים מודרכים ב- 13-מוקדים שונים ברחבי הארץ.

בין הטיולים והסיורים שיתקיימו, יהיו גם סיורים באזור המרכז בהם: סיור אל נחל חדרה, סיור במצודות מערב השומרון, סיור על גדות הירקון, סיור ביער חולדה, סיור ברכס שיירות שבהרי ירושלים וסיור חקלאות ההר בסטף. כל הטיולים בליווי של מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של אשכולות ומותאמים לכל המשפחה וללא עלות.

- פרסומת -

שר שלום ג'רבי, מנהל חטיבת החינוך וקהילה בקק"ל: "החטיבה לחינוך וקהילה של קק"ל שמחה וגאה להיות שותפה בפרויקט זה, המזמין את כלל אזרחי ישראל לצאת ליערות ולפארקים של קק"ל, בבטחה ותוך שמירה על בריאותם באוויר הפתוח. בשיתוף עם ארגון "אשכולות", צוותי ההדרכה המקצועיים יעבירו פעילויות חווייתיות וטיולים למשפחות – אנו מזמינים את הציבור הרחב לבוא ולהתחבר לציונות, מורשת וערכים".

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון "אשכולות": "מגפת הקורונה הגדילה את הגעגועים שלנו לארץ היפה, לטבע והנופים, וגרמה לנו להעריך את הרגע המיוחד של היציאה מהבית לאוויר הפתוח. טיול בחורשות הקק"ל המלווה בסיפורי ההיסטוריה ומורשת הוא זיכרון ילדות שלי ושל רבים בישראל. יחד "נארוז את המשפחה", ניקח מקל ותרמיל, ויחד נצא לטייל עם מיטב מדריכי ידיעת הארץ והציונות של אשכולות בשבילים שעיצבו את זהותנו וסיפורנו המופלא בארץ ישראל".

  • הטיולים והפעילויות יתקיימו בהתאם לתו הסגול ועל פי הנחיות משרד הבריאות, ביום שישי ה 13/11 וביום שישי ה 20/11.
  • הפעילות תתקיים בשעות 08:30 ו- 10:30, ומוגבלים לקפסולות מטיילות של עד 20 איש. בהרשמה מראש.

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים, באתר "אשכולות". יש להירשם לסיורים מראש.

נחל חדרה

הנכם מוזמנים לצאת אתנו לסיור בפארק נחל חדרה, עליו נכתבו מילות השיר "חופים הם לפעמים געגועים לנחל". במהלך הסיור נטייל לאורך הנחל שבשנים האחרונות עובר שיקום וטיפוח, נראה ונשמע על החיים בנחל, על קיימות ושמירה על הטבע, נבין איך מפיקים אנרגיה בארובות המתנשאות מעלינו  ואיך נעזרים במי הנחל מבלי לפגוע בו. בחורשת האקליפטוס, נשחק ב"אוצר סביבה"- משחק בריחה אינראקטיבי ע"י הפלאפונים "ובהרפתקה ביער". המעוניינים יוכלו להמשיך בפיקניק משפחתי במתחם הפארק הכולל: שולחנות, מים, שירותים, מדשאות, גן שעשועים חדיש וחוף ים מקסים.

למי הסיור מיועד? הסיור מותאם למשפחות עם ילדים בכל הגילאים.

אורך המסלול: כ-1.5 ק"מ.

דרגת קושי: קל.

משך הסיור: כשעתיים.

נקודת מפגש: נפגשים בכניסה לפארק ומסיימים באותה הנקודה. ב waze- "פארק נחל חדרה".

רכס שיירות. צילום: Bukvoed, ויקיפדיה
מצודות מערב השומרון

הנכם מוזמנים לצאת לסיור במצודות מערב השומרון בהדרכת מרכז סיור ולימוד שומרון. במהלך הסיור נטייל במצודות עתיקות ותצפיות מרהיבות, נכיר חקלאות עתיקה, נבין איך בונים גבול, ונחווה את מישור החוף מלב השומרון.

למי הסיור מיועד? הסיור מתאים למשפחות, ללא עגלות ילדים.

אורך המסלול: הסיור יוצא מתחנת דלק סונול אריאל אל הישובים פדואל ולשם, כולל קטעי הליכה קצרצרים וביקור באתרים המרשימים- דיר קלעה, דיר סמען והמרפסת של המדינה.

דרגת קושי: קל.

משך הסיור: כשעתיים.

נקודת המפגש: תחנת דלק סונול בכניסה לאריאל, ב -Waze סונול אשל השומרון.

**שימו לב –  הסיור הינו רכוב, על בסיס רכבים פרטיים.

גדות הירקון

הנכם מוזמנים לצאת אתנו לסיור לאורך הירקון. במהלך הסיור נטייל לאורך נחל הירקון שבמתחם גני יהושוע נראה ונחווה את החיים לאורך נחל הירקון היום ובעבר, את תולדותיו של אחד הנחלים הארוכים בארץ, ואת השפעת חיי האדם על הטבע. במהלך הסיור נעבור במספר מוקדים לאורך הנחל: גשר ראש ציפור, מתחם 7 תחנות, גן הקקטוסים ועוד. המסלול הוא מעגלי, יוצא מחניון גני יהושוע וחוזר לשם. נספר על נחל הירקון, על שימוש האדם במשאבי הטבע שסביבו, על החיים לאורך הנחל ברבות השנים ועל שימור מול פיתוח. נדבר על החג והצומח שבו והקשרם אל הנחל שלידנו.

למי הסיור מיועד? הסיור מותאם למשפחות עם עגלות ילדים וכסאות גלגלים.

אורך המסלול: כ-2 ק"מ.

דרגת קושי: קל.

משך הסיור: כשעתיים וחצי.

יער חולדה

הסיור הוא בהדרכת מרכז סיור ולימוד ציוני דרך-מזכרת בתיה. במהלך הסיור נעבור בתחנות חשובות ביער, נראה את בית הרצל העתיק, את בריכת המים, נשמע את סיפור הקמת החווה והנטיעות הראשונות בא"י, נמשיך לסיפורה של שיירת חולדה ונסיים עם הקמת קיבוץ חולדה הנמצא בסמוך. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מרחבת החנייה הסמוכה לבית הרצל וחוזר לאותה נקודה.

למי הסיור מיועד? הסיור מתאים למשפחות וילדים, ללא עגלות ילדים.

אורך המסלול: כ-2 ק"מ.

דרגת קושי: קל- בינוני.

משך הסיור: כשעתיים.

נקודת מפגש: ב  waze- בית הרצל יער חולדה.

גני יהושוע, פארק נחל הירקון. צילום: עיריית תל אביב
חקלאות ההר בסטף

הנכם מוזמנים לצאת איתנו לטיול בסטף בהדרכת מרכז סיור ולימוד מדרשת חברון. במהלך הסיור נערוך תצפיות על נופי ההר הקסומים, נהנה מפריחת הסתיו המרהיבה, נכיר את חקלאות הבעל וחקלאות השלחין מקרוב, נבקר בנקבות המים ונחפש את נקודת הנביעה.

למי הסיור מיועד? הסיור מתאים למשפחות וילדים בכל הגילאים, ולכל מי שאוהב לחוש את הטבע בכל חושיו.

אורך המסלול: כ-2 ק"מ.

דרגת קושי: קל- בינוני.

נקודת מפגש: חניון הסטף העליון.

רכס שיירות

הנכם מוזמנים לצאת איתנו לסיור ברכס שיירות! במהלך הסיור נטייל ברכס שיירות שבהרי ירושלים. נראה ונחווה את ימי קום המדינה, והתקופה בה ירושלים  הייתה במצור ונזקקה לעזרתם של מלווי השיירות. כמו כן, נצפה על כביש 1 ונעלה למשלטי באב אל וואד, אתרים בהם לחמו לוחמי תש"ח כדי להגיש על "מגש הכסף" את מדינת היהודים.

למי הסיור מיועד? הסיור מתאים למשפחות, ללא עגלות.

אורך המסלול: כ-2.5 ק"מ, מסלול מעגלי.

דרגת קושי: בינוני.

משך הסיור: שעתיים- שעתיים וחצי, בהדרכת בית ספר שדה שער הגיא.