איך חנות מקוונת תעלה את המכירות לעסק שלך?

צילום: shutterstock

כמעט כל בעל עסק חושב מדי פעם על האופציה של הקמת אתר מכירות עבור העסק שלו אך בשל לא מעט סיבות הוא טרם מצליח להביא את המחשבה לכדי יישום. חשוב מאוד להבין שהיקף העסקאות של סחר מקוון באינטרנט מצוי במגמת עלייה מתמדת. מדי שנה בשמה כמות המכירות באינטרנט עולה וניתן למצוא תחומים חדשים שלא היו זמינים ברשת וזאת בשל העובדה שיש גידול ניכר באוכלוסייה אשר מעדיפה כיום לרכוש כמעט כל מוצר באשר הוא דרך האינטרנט, על פני רכישתו בחנות פיזית. סביר להניח שמרבית קהלי היעד של מרבית העסקים, יעדיפו לרכוש את המוצרים שלהם באתר מסחרי ייעודי וזאת הסיבה לכך שכל עסק זקוק ללא ספק לחנות מקוונת שתסייע לו להגדיל את המכירות בעסק.

חנות מקוונת – העתיד כבר כאן

כאמור, היקף המכירות הפיזי בעולם כולו יורד ומנגד, ישנה עלייה ניכרת במסחר המקוון. עסק שעדיין אין לו חנות מקוונת כאשר לשאר העסקים שמתחרים בו יש, ישאר מאחור ובסופו של דבר, זה יוביל אותו גם לירידה במכירות או לכל היותר מכירות במצב סטטי, שאינן עולות במהלך השנים. בכדי שלא להגיע למצב של ירידת מכירות ובהתאם לכך הפסדים וסגירת העסק, כל בעל עסק צריך להבין כי כיום העתיד הוא בדיגיטל. כלומר, עליו להקים חנות מקוונת שבה הוא יציע את מוצריו או שירותיו למכירה אונליין.

על אף שהדור הוותיק לעיתים מתקשה להסתגל לטכנולוגיה שמתקדמת בקצב מואץ ועל כן הוא עדיין יעדיף לרכוש מוצרים בשיטת הרכישה המסורתית ופשוט לגשת לחנות פיזית, הרי שהדור החדש מבין את היתרונות של שיטת הקניות המקוונת. הדור הצעיר נחשף לטכנולוגיות כבר מילדות ועל כן השימוש באינטרנט בוודאי איננו זר לו. ככל שיעבור הזמן  והדור הצעיר יותר יהווה את הדור המרכזי שרוכש, עסק שלא תהיה לו חנות מקוונת יהיה עסק שפחות ירכשו ממנו. לכן, בין אם אתם בעלי עסקים מבוגרים ובין אם אתם בעלי עסקים צעירים, כדאי שתתחילו לחשוב על הקמת חנות מקוונת שתסייע לכם לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את המכירות שלו.

כיצד מקימים חנות מקוונת?

חנות מקוונת היא למעשה עסק נוסף לעסק הקיים שיש לבעל העסק. יש להקדיש לחנות זאת השקעה, זמן  תכנון מקדים והתאמת תקציב רלוונטי על מנת שבסופו של דבר החנות תהפוך לממשק בין העסק לבין לקוחות שמעדיפים לרכוש מוצרים אונליין. חשוב שהחנות המקוונת תשדר אמינות ומקצועיות. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על נושאים שונים כגון: נראות גרפית של החנות, היררכיית תוכן נכונה ומבנה נכון, מבנה מקצועי ומתאים למוצרים,  נוחות ומהירות גלישה, תהליכי חיפוש ורכישה ידידותיים למשתמש, רכישה בטוחה ועוד.

- פרסומת -

כל המוצרים שמופיעים בחנות צריכים להופיע בתמונות איכותיות שידגישו אותם בצורה מדויקת וכן, חשוב מאוד שיהיה סדר הגיוני הן מבחינה וויזואלית והן מבחינה טקסטואלית באתר. מעבר לכך, יש לפרט את כל המידע הנדרש אודות כל מוצר וזאת בכדי לסייע לכל אדם לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי המוצרים שהוא מעוניין לרכוש. חשוב לזכור כי ללקוח לא תהיה אפשרות לשאול שאלות כמו במסחר פנים אל פנים ועל כן, חשוב לפרט בקפידה את כל המידע על המוצר, דרכי שילוח, אחראיות ועוד וזאת בכדי להפוך את חווית הקנייה ללקוח לנוחה, מהירה, פשוטה ובטוחה.

כיצד הלקוחות יגיעו לחנות המקוונת?

לאחר שמקימים חנות מקוונת לעסק, המטרה היא להזרים תנועה אל החנות ולחשוף אותה בפני קהל לקוחות פוטנציאליים. ככל שתגבירו את החשיפה, כך החנות תמכור יותר ותניב יותר רווחים. בכדי להזרים תנועה של לקוחות לחנות החדשה מומלץ להשתמש בשירות של חברה חיצונית המתמחה בתחום בקידום אתרים ומסחר אלקטרוני. שיווק באינטרנט יאפשר לכם למקסם את הפוטנציאל העסקי של החנות ולהיות בטוחים שהלקוחות שלכם יחשפו לחנות שלכם בכל צמתי המידע המרכזיים באינטרנט.