איך לבחור חדר כושר?

הדרך הטובה ביותר להישאר מחוייבים להחלטה שהתקבלה לשמור על הכושר היא לעשות מנוי לחדר כושר שמציע בדיוק את מה שצריך ומתאים למטרות שהוצבו. כשמחפשים את חדר הכושר המתאים מומלץ לבדוק מספר פרמטרים ואז לשקלל את כל הנתונים שאוספים על מנת לוודא שבסוף הבחירה תהיה על חדר הכושר האופטימלי.

חדר כושר

המאמר הינו בשיתוף אייקון פיטנס  https://iconfitness.co.il.

הדברים שכדאי לשים לב אליהם:

  1. מיקום – מומלץ לוודא שהמיקום קרוב למקום המגורים או למקום העבודה. קרבה כזאת תאפשר להגיע למספר אימונים בשבוע. אם המיקום לא יהיה נגיש ברגל או ברכב זה פשוט לא יקרה.
  2. חניה וגישה – גישה נוחה וחנייה בשפע תעודד הגעה לאימון. אם כל פעם צריך לחשוב מראש איך להגיע? האם תהיה חניה? כמה זמן יתבזבז על מציאת חניה? וכד', זה יקשה על ההחלטה ללכת להתאמן.
  3. שעות פעילות – בניסיון לאזן בין כל האלמנטים של החיים כמו משפחה, עבודה, מנוחה ועוד, לא נשאר הרבה זמן פנוי. לכן מומלץ לוודא שחדר הכושר מאפשר שעות פעילות ארוכות וגמישות כדי שכל אחד יוכל למצוא זמן להתאמן בימים ובשעות המתאימים ללו"ז שלו.
  4. מכשירים, חוגים ומרחב אימונים – מומלץ לבדוק האם המכשירים ואביזרי האימון מגוונים, מתוחזקים ועונים על הצרכים והמטרות שהוצבו. מומלץ לבדוק את מגוון שיעורי הסטודיו שחדר הכושר מציע כמו למשל: האם יש שיעורי פילאטיס, יוגה, זומבה, ספינינג, וכד' שאפשר לשלב  בתוכנית האימונים להשגת תוצאות טובות יותר.
  5. מאמנים מקצועיים – כשמתחילים להתאמן חשוב לעשות זאת בליווי מאמן מקצועי כדי להתאמן בבטחה ולקבל הדרכה ברמה גבוהה. גם למתאמנים ותיקים שרוצים לשפר ביצועים מומלץ לעשות זאת עם אנשי מקצוע.
  6. ניקיון – מומלץ להתרשם מרמת הניקיון והתחזוקה של חדר הכושר, במיוחד המלתחות והשירותים. במקום שבו מתאמנים, אנשים מזיעים ללא הפסקה. לכן חשוב במיוחד לוודא שחדר הכושר דואג לשמור על רמת היגיינה גבוהה, שלאורך כל היום מנקים את מרחבי האימון, המכשירים, חדרי השירותים והמקלחות. ניקיון מעיד על רמת תשומת הלב שהלקוחות מקבלים במקום כלשהו. אם יהיה מלוכלך יש לשער שפשוט לא תלכו.
  7. אסתטיקה ואווירה טובה – כשבאים להתאמן, חשוב מאוד שהסביבה תהיה אסתטית ונעימה לעין, וכמובן – כמו שכבר ציינו – נקיה ונעימה לגוף. כשבוחרים חדר כושר כדאי לוודא שזה מקום עם אווירה טובה, כי זה תמיד תורם למוטיבציה לבוא ולבלות בו.
  8. חדשנות – חדשנות היא שם המשחק בעולם הכושר של ימינו. הכל קורה מהר יותר בעולם ובתכיפות גדולה יותר. רעיונות לשיפורים ולהשגת תוצאות טובות יותר עולים בכל תחום, וגם בחדרי הכושר. כדאי לברר שחדר הכושר מציע למנויים שיטות אימון חדשות וחדשניות, כולל אימונים וירטואלים.
  9. סוגי המנויים – ישנם סוגים רבים של חדרי כושר וכל אחד מציע סוגי מנויים מגוונים ברמות מחיר שונות, ולא רק מנוי במחיר אחיד. מומלץ לבחון את המנויים בהתאם לצרכים ולמטרות.
  10.  עלות – מומלץ לבדוק את העלות האופטימלי רק לאחר שכל האלמנטים האחרים נבדקו ונמצאו מתאימים; כי המחיר הנמוך הוא לא בהכרח המתאים ביותר. לעיתים זה עלול להיות על חשבון דברים אחרים שנאלצים לוותר עליהם וזה לא יאפשר את התוצאות בהם מעוניינים.