איך לתכנן טיול משפחות בגליל?

טיול משפחות משותף מהווה במקרים רבים דרך מצוינת ליצור עבור כל בני המשפחה (ובפרט עבור הילדים) חוויות וזיכרונות מתוקים לכל החיים, כפי שרבים מאיתנו וודאי זוכרים את טיולי המשפחות בהם השתתפה משפחתנו כשהיינו ילדים. צפון הארץ ואזור הגליל הם כמובן מהאזורים הפופולאריים ביותר עבור טיולים בארץ, ולכן מהווים גם יעד מרכזי עבור טיולי משפחות. אילו מסלולים מומלצים עבור טיול משפחות בגליל והיכן מומלץ במיוחד להתארח וללון?

צילום: באדיבות מלונות מטיילים

בשיתוף רשת מלונות מטיילים

מסלולי טיול לכל המשפחה בגליל העליון והמערבי

ישנם כמובן אינספור מסלולי טיול מעולים עבור טיולים משפחתיים, כמו גם טיולי משפחות משותפים, בצפון הארץ ובאזור הגליל. לכן, נרצה להתמקד כאן בשתי אפשרויות מרכזיות – הגליל המערבי והגליל העליון.

בגליל המערבי ניתן למצוא, למשל, נחל אשר נבחר שוב ושוב כאחד הנחלים היפים ביותר בארץ – נחל כזיב. בכזיב תמצאו מסלולי הליכה נוחים ולא ארוכים במיוחד, שפע של בריכות קטנות להשתכשך בהן לאורך המסלול, זרימה לאורך השנה כולה ומבצר צלבני מרשים במיוחד (המונפורט) אשר יכניס המון עניין והיסטוריה מרתקת לטיול.

- פרסומת -

בנוסף, שופע הגליל המערבי במסלולי טיולים פסטוראליים בסביבת צפת והר מירון, ומציע גם חוף ים מרהיב ומיוחד. במספר חופים שונים באזור אכזיב ובצת תוכלו להעביר כמה שעות טובות מטיול המשפחות, וליהנות משמורות הטבע שבמקום.

בגליל העליון לא חסרים מסלולים אטרקטיביים לטיולי משפחות גם כן. החל מנחל הבניאס (נחל חרמון) והמעיינות והמפלים השונים שהוא מציע, דרך יובלים נוספים של הירדן או הירדן עצמו, סביבת עמק החולה ושמורת הטבע המרהיבה ומלאת החיים שניתן למצוא באזור ואינספור נחלים, מפלים ושמורות טבע למיניהן – הגליל העליון הוא אולי האזור השופע והמגוון ביותר ארץ מבחינת מסלולי טיולים ופינות טבע מרהיבות, אשר יציעו עניין רב לכל המשפחה ולמבוגרים, בני נוער וילדים בגילאים שונים.

צילום: באדיבות מלונות מטיילים

לינה פסטוראלית ומהנה במיוחד לטיולי משפחות – אירוח כפרי בקיבוצים

טיפ מיוחד שנרצה לתת כאן לכל מי שיוצא לטיול משפחות בגליל העליון, המערבי או בעצם כל אזור אחר בארץ, נוגע למקום האירוח בו נשהה בלילות הטיול.

ברחבי הארץ, וספציפית בצפונה ובגליל העליון, ניתן למצוא לא מעט קיבוצים המציעים אירוח כפרי, פסטוראלי, שקט וברמת שירות גבוהה במיוחד. בקיבוצים אלו כפרי אירוח פסטוראליים המציעים חדרים נעימים ודירות מאובזרות (אשר יתאימו לכל המשפחה, או אפילו לכמה משפחות יחדיו), בסביבה קיבוצית – כפרית, נעימה ושקטה במיוחד. אירוח בקיבוצים בצפון

מתאים עבור הרכבים רבים ושונים, אך במיוחד עבור טיולי משפחות – בסביבה זו הילדים יכולים להשתולל בחוץ על הדשא או ליהנות ממתקני הספורט השונים שבאזור, ההורים יכולים לצאת לטיול פסטוראלי בסביבת הקיבוץ ויש הרבה מאוד מרחב על מנת שלכולם יהיה נעים ונוח. בנוסף, תוכלו ללמוד וללמד את הילדים גם על ההיסטוריה הקיבוצית וההיסטוריה של האזור באופן כללי.

לסיכום, תכנון טיולי משפחות בגליל אינו אמור להוות מטלה מורכבת או מאתגרת יתר על המידה, ומומלץ מאוד לקחת את הזמן ולעשות זאת. מעט תכנון בסיסי יכול להוביל לאחר מטיולי המשפחות המוצלחים והמהנים ביותר אליהם יצאתם…

רשת מלונות מטיילים מזמינה אתכם להזמין לינה בצפון בגליל העליון והמערבי בסמוך למסלולי טיולים מרכזיים.