איך מפנים כלב מת? כל מה שכדאי לדעת בנושא

הכלב הוא ידידו הטוב של האדם ולכן רוב הכלבים כיום הינם חיות הנמצאות בבתים. כמעט ולא תראו כלבים משוטטים סתם כך. עם זאת, כלבים לעיתים יוצאים לטיול באופן עצמאי ומסיבות שונות, בין אם מדובר בפגיעה או מחלה, אתם עשויים למצוא אותם מתים ברחוב או בבית. אז מה עושים במצב כזה? איך מפנים כלב מת? על שאלות אלו נענה במאמר הבא.

צילום: PIXABAY

מאת: יהונתן הלל, מחברת הדברה סנטר

איך מפנים גופת כלב?

פינוי כלב מת זו עבודה שיש לבצע בצורה מקצועית ועם כפפות עבודה מיוחדות. גופת הכלב מסוכנת לבני האדם ולפעמים היא הופכת להיות מפגע תברואתי. במידה והמפגע הוא אצלכם בחצר הבית או בתוך הבית, אתם צפויים להריח ריח של נבלה ואולי תראו גם חלק מתהליכי הריקבון של הגופה, תלוי מתי מצאתם אותה. הפינוי מתבצע בזהירות, כאשר המדביר המקצועי יבצע הרמה של הגופה אל שק מיוחד שאותו ייקח לקבורה בבית קברות לחיות. לאחר הרמת הגופה, יתבצע חיטוי באזור.

למה חשוב לפנות גופה של כלב?

כמו כל גופה, גם גופה של כלב מתחילה בתהליכי ריקבון מיד לאחר המוות. בתהליכים כימיים אלו, מתחיל פירוק של העור והחלקים הפנימיים שנאכלים על ידי חיידקים ורימות. אם מצאתם את גופת הכלב קרוב לשעת המוות, סביר להניח שעדיין לא תבחינו בתהליכי הריקבון. זה זמן מצוין להתקשר למדביר לצורך פינוי גופת כלב. אם זה לא כך, בכל מקרה, אל תנסו לבצע את עבודת הפינוי בעצמכם.

למה כדאי להזמין מישהו מקצועי שיבצע את הפינוי עבורכם?

פינוי פגר של כלב מחייב עבודת פינוי מקצועית. מדובר במפגע תברואתי שמסכן אתכם. בניגוד אליכם, למדביר מקצועי יש ציוד מיגון הכולל כפפות מתאימות וחליפת גוף, המאפשרים לו להרים את הפגר אל השקית האטומה. כמו כן, במידת הצורך, הוא יבצע במקום שבו שכב הכלב חיטוי וכך ימנע מחיידקים ורימות להסתובב אצלכם בבית או בחצר.

- פרסומת -

מעבר לכך, אם מדובר על כלב שלכם, הרי שאתם קשורים אליו וזה יהיה לכם מאוד קשה ועצוב לבצע את העבודה בעצמכם. איש מקצוע בתחום בהחלט יכול לעזור במקרה זה ולקבור את הכלב שלכם בקבורה הראויה לו.

האם פינוי פגר של כלב מתבצע רק בבתים או חצרות?

התשובה היא ממש לא! אם מצאתם כלב מת שלא מוכר לכם סתם כך ברחוב הסמוך לביתכם, בהחלט חשוב ומומלץ להזמין פינוי וכמה שיותר מהר. בצורה זו אתם תעזרו בניקיון העיר ובחשיפה של אנשים אחרים למפגע התברואתי.

כמה יעלה לכם הפינוי?

עלות פינוי פגר של כלב נעה בין 250-450 שקלים. העלות משתנה בהתאם למורכבות הפינוי. אם מדובר בפינוי מסובך של כלב שנמצא בפינות מסוימות שקיים קושי להוציא אותו, הרי שהפינוי יעלה יותר מאשר גופת כלב שמונחת באופן פשוט במקום נגיש.