איך מקבלים אזרחות גרמנית

ניתן לומר כי יחד עם חלוף השנים האחרונות קבע בית המחוקקים אשר ממוקם בגרמניה מספר תקנות מגוונות סביב כל הנוגע לקבלת אזרחות גרמנית בקרב כל קורבנות של המשטר הנאצי, כולל הצאצאים שלהם.

על כן, בהתאם לאותן תקנות שנקבעו על ידי בית המחוקקים הגרמני ניתן לומר באופן חד משמעי כי הורחב מעגל הזכאים לאזרחות גרמנית במדינת ישראל, מה שהוביל לא מעט אזרחים המחזיקים בקשר יהודי ישיר לגרמניה הנאצית להנפקת דרכון גרמני. במטרה להקל עליכם סביב נושא האזרחות גרמנית ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנושא במטרה להעניק לכם את האפשרות להבין האם אתם אכן זכאים לקבלת אזרחות גרמנית. 

זכאות לאזרחות גרמנית

על פי התקנים החדשים שנחקקו בפרלמנט האוסטרי כמספרים שנים אחרונים סביב כל הנושא המתקשר להרחת תנאי קבלת האזרחות האוסטרית, לרבות עבור כל אותם אזרחים אשר סבלו מהשלטון הנאצי לצד הצאצאים שלהם, בחר המחוקק הגרמני לעשות את אותו הצעד במטרה להקל בצורה משמעותית על כל אותם אזרחים נרדפים בקבלת אזרחות גרמנית. התפקיד העיקרי של כל אותן רפורמות ותקנים חדשים הוא למעשה פתיחת צמצום משמעותי של תנאי ההגבלה לקבל אזרחות גרמנית, צמצום שבא לידי ביטוי בביטול ההגבלות המתקשרות לשנות הלידה, הגבלות המתקשרות לויתור על שירות צבאי, הגדרות אפליה מגדרית וכן הלאה וכן הלאה. 

- פרסומת -

מי זכאי לקבלת אזרחות גרמנית?

כאשר אנו מדברים על תנאי הזכאות החדשים לקבלת אזרחות גרמנית, מדובר למעשה על כל צאצא להורים שהיו נתונים תחת מרדף של השלטון הנאצי במדינת גרמניה, מרדף שהתנהל לאור אפליה מגדרית במהלך מלחמת העולם השנייה מדובר למעשה גם על כל אותם אוכלוסיות שאיבדו את אזרחותם הגרמנית במהלך שנת 1941, כתוצאה ממדיניות הגזע החדשה במדינת גרמניה, מדיניות שאחד מתוצאותיה היו שלילה של לא מעט אזרחויות שלא היו ממקור גרמני טהור. בנוסף, כל האנשים אשר התגוררו במדינת גרמניה והיו תושבי קבע בעת שנות השלושים. 

כך תוציאו אזרחות גרמנית

במטרה להוציא אזרחות גרמנית, עליכם להתייחס למספר גורמים שונים שיוודאו כי אתם אכן מבצעים את ההליך על הצורה הנכונה ביותר. בראש ובראשונה, יהיה עליכם לוודא כי אתם מחזיקים בכלל המסמכים הרלוונטים, מסמכים המבססים את הפנייה שלכם לקבלת אזרחות גרמנית. בין המסמכים השונים תצטרכו בהגשת תעודת לידה, תעודת נישואין ועוד מספר מסמכים כאלו ואחרים שעשויים להוות הוכחה מספקת לביסוס הפנייה שלכם עבור קבלת אזרחות גרמנית. במידה ואתם לא מחזיקים בבעלותכם במסמכים הרלוונטיים, תוכלו לנסות להיעזר בארכיונים של מדינת גרמניה. סיוע שיעניק לכם את האפשרות לגשת למסמכים הדרושים עבור ביסוס הפנייה שלכם וכך למעשה, להקל עליכם לאורך כל החיפוש אחר המסמכים הדרושים שלא הצלחתם להשיג.