איך עוברים מבחן תיאוריה בפעם הראשונה?

צילום: UNSPLASH

מבחן תיאוריה הוא השלב הראשון בדרך להפקת רישיון נהיגה והוא נועד לבחון את הידע והמיומנויות בנהיגה, תמרורים, מבנה הרכב.

המבחן מתבצע בפורמט ממוחשב וכולל 30 שאלות בסגנון אמריקאי (רב בררה) כאשר יש לענות נכון על לפחות כ-26 שאלות מתוך 30 שאלות. התוצאות תקפות למשך כ-3 שנים.
על מנת לגשת לתיאוריה, יש לשריין תאריך ולבצע את פרוצדורת הרישום באמצעות טופס ייעודי באתר משרד התחבורה.

לקראת מבחן תיאוריה תדרשו לעבור על כמות גדולה של חומר עיוני שלא תמיד פשוט ללמוד, להבין ולזכור, אך הוא קריטי עוד לפני המבחן המעשי. האתגר נעשה מורכב יותר למי שפוגש את התוכן בפעם הראשונה וחשוב לזכור, שיש לדעת את החומר היטב ואת כולו כי אין לדעת מה יהיה אופי השאלות שיישאלו במבחן עצמו.

כיצד להתכונן למבחן תיאוריה

היום קיימות שיטות רבות ומגוונות ללמידה ותרגול של החומר הנדרש לבחירת התיאוריה. חשוב שיהיה לכם נגיש את החומר כך שתוכלו לכסות את כל הנושאים. בין השיטות הנפוצות ביותר, ניתן לציין למידה עצמאית מתוך חוברת המציגה את התכנים השונים כולל דוגמאות ולוח תמרורים.
אתם בוחרים איך ללמוד בין אם בטכניקה של שינון או סיכום בכתב, דגשים בחוברת וחזרה על חומר שלא הופנם, מענה לשאלות ובדיקת התשובות בדף התשובות הנלווה.

- פרסומת -

שיטה אחרת שפופולארית היום היא באמצעות סרטוני וידאו המאוגדים בקורס דיגיטלי אותו מעביר מרצה מיומן שיודע להגיש ולהציג את החומר בדרך שקל יהיה לקלוט אותו.
הקורס מחולק למספר שיעורים לפי נושאים כשבסיום כל שיעור ישנן שאלות לחזה ובאמצעות מדריכי הוידאו שתוכננו וצולמו מראש שיהיה פשוט להבין וללמוד אפשר לכסות את כל החומר ועבור רבים, הלמידה העצמאית אך עם מורה מיומן בווידאו יעילה מאוד.

חשבו על זה גם כך: כאשר רוכשים קורס דיגיטלי ישנה אפשרות ללמוד בכל זמן ומכל מקום, דרך מחשב, טאבלט או סמארטפון, בישיבה על כיסא או בכלל ברביצה על הספה – כך שחוויית הלימוד כשלעצמה לא רק אפקטיבית, אלא גם מהנה למדי.

הדרכה מקוונת במסגרת קורס נחשבת לפרודקטיבית במיוחד ומי שמעדיף למידה וירטואלית מרחוק בנוסח קבוצתי, ימצא היום את מבוקשו במסגרת הדרכת זום ללמידה לקראת התיאוריה.

פורמט שיכול לסייע לכם להתחבר לתכנים בשעות ובימים שנקבעו מראש בשני מפגשים מרוכזים בהם אפשר ליהנות מאווירת למידה מסודרת מכל מקום בו תרצו מבלי להגיע פיזית לכיתת הלימוד. הלימודים הם אצל מורים מיומנים ומקצועיים מנוסים בהעברת החומר עמם ניתן גם לעמוד בקשר על ידי שאילתות באמצעות הזום.
כמובן שיש גם את האופציה של למידה פרונטאלית בכיתה פיזית במתכונת קבוצתית למי שמעדיף למידה במתכונת כזאת.

לבחור את השיטה המועדפת להצלחה

ישנה חשיבות רבה הם לדרך שבה תבחרו ללמוד ובמיוחד לתרגול, לסימולציות, למבחני דמה המדמים מבחן תיאוריה ומתבססים על שאלות אמיתיות מתוך מבחנים עיוניים קודמים, כך שתדעו בדיוק מה מצופה מכם לדעת ואיך ליישם בפועל.
כמו כן, חשוב גם לבדוק את עצמכם אם אתם עומדים בציפיות: מה עליכם עוד לחזק, על מה יש לעבור שוב ומהי המתודולוגיה הנכונה והיעילה ביותר עבורכם.
חברת דרך חדשה ללימודי תיאוריה מציעה לכם לימודים משלושה סוגים: קורס דיגיטלי שתוכלו לרכוש וללמוד עצמאית, לימודים בזום ולימודים פרונטאליים, לפי בחירתכם.
המורים המיומנים ומנוסים במיוחד בלמידה של בעלי הפרעות קשב וריכוז כך שצפו ללימודים יעילים ממוקדים אשר יכינו אתכם בדרך הטובה ביותר לקראת הבחינה.
תוכלו להתרשם באתר של דרך חדשה ממגוון טיפים, סרטוני הדגמה וליהנות ממחירים אטרקטיביים במיוחד על הפורמטים של למידה בסגנונות שונים.