"אם יש רצון, זה קל לעשות חסד"

'קל לעשות חסד' הוא שמו של מיזם התנדבותי במסגרתו מחולקות ערכות שי ומשחק בהתאם למעגל השנה למשפחות, בודדים, ניצולי שואה וגם לחיילים בדרכים – והכל, במטרה להעלות חיוך על פניהם.

בשבוע שעבר ציינו המוני בית ישראל את ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, בסעודות משפחתיות סביב שולחן עמוס פירות יבשים ושאר גידולים שנשבחה בהם ארץ ישראל, אבל עבור רבים אחרים, דווקא היום החביב הזה הציף רגשות של חוסר. הורים ותיקים שנאלצו להישאר בבית בשל הסגרים, הרחק מבני משפחותיהם, חיילים שנשארו לפעילות בצמתי יו"ש או משפחות של מבודדים שהסתגרו בלי יכולת להתארגן מראש על שולחן סדר ט"ו בשבט חגיגי.

למקום הזה נכנסנו פעילי מיזם "קל לעשות חסד". כמו בחגים קודמים גם הפעם הם התארגנו מראש וארזו אלפי חבילות שי ובהן פירות יבשים, נוסח סדר טו בשבט, משחק קלפים רביעיות בנושא ט"ו בשבט ועוד הפתעות קטנות ונחמדות, בסיוע מתנדבים וחניכי תנועות הנוער הם הפיצו למעלה מ-15,000 ערכות "טובה הארץ מאוד מאוד" לכל מי שצריך היה, בתקווה להעלות חיוך גם ברגעים הקשים.

ח"כ ניר ברקת שלקח גם הוא חלק בפעילות, עם הערכה.

היוזמה, אותה כאמור הגה וייסד אורי אריאל יחד עם שותפים נוספים בהם יפעת וייס, אמיתי כהן, רובי לוזון וראובן גור אריה פועלת כבר שנה, מאז תחילת הקורונה, כשבחנוכה האחרון חילקו המתנדבים כשלושים אלף "ערכות אור" עם חנוכיה, ממתקים, הפעלות ונרות לכבוד החנוכה, ובפורים הקודם הפיצו אלפי ערכות דומות למשפחות חולרי קורונה, לחיילים ולקשישים מבודדים.

- פרסומת -

ראובן גור אריה שלקח חלק בפעילות סיפר: "הרעיון הוא לשמח משפחות בגלל הסגר, אבל גם בכלל כל מי שצריך לתת לו קצת שמחה. ברוך ה', זה משמח מאוד לדעת שהצלחנו, גם במגבלות הברורות, להפיץ אור ולחלק אלפי ערכות ולהביא עוד טיפה אושר לעולם".